Painonnousu

Mulla on aika hyvin jäänyt kiloja synnärille ja vielä imetysaikanakin tippunut, mutta kaikkein salakavalin on ollut imetyksen lopettaminen. Ja samaan oon sortunut jo kolmesti! Eli kun imetysaikana on saanut syödä melkein mitä vaan ilman lihomista, niin sitten ei oo osannut imetyksen lopettamisen jälkeen vähentää syömistä ja on alkanut kilot kertymään...
 
Tänään 34+5 ja painoa tullut 11 kg lähtäpainoon. Mun henkinen yläraja on 15 kg eli ehkä pysytään rajoissa :wink joka toinen päivä ahistaa paino, joka toinen päivä se on ihan ok. Mutta hoidetaan eka se synnytys pois alta ja stressataan painosta vasta sen jälkeen. Ja jos ylimääräistä on jäädäkseen, niin sitten mussa on enemmän mitä rakastaa :D
 
Ah, ihanaa. Tänään soitti diabeteshoitaja ja muistutti puhelun lopussa, että painoa ei sitten saa tulla yhtään lisää. Painoa on siis tullut noin kahdeksan kiloa kaikkiaan ja ihan normaalien indeksien sisällä olevaan alkupainoon. Tulipa hyvä fiilis. Not.
 
Appletaste, olipa outo kommentti. Ymmärrän kyllä, ettei vaikka lihomista suositella, mutta kyllähän vauvakin kasvaa koko ajan. Eikä liikkuminen loppua kohden ainakaan helpommaksi muutu. Pitäisikö sun siis alkaa hänen mielestään laihikselle??? En ymmärrä, kumma hoitaja...
 
30+6 ja painoa tullut ekasta neuvolasta 10kg. Pelkäsin enempää, terkka ei ole koskaan kritisoinut mun painoa, myhäilee vaan.
 
Just tulin neuvolasta. Ja painoa on kaikenkaikkiaan kertynyt n. 10kg alusta.. Ja mulle vaan sanoi, että ihan normaali nousu, kun on kertynyt vain tuohon masuun. Että kasvoista olen laihtunut..( ollaan siis vakkarin kanssa nähty kuukausi sitten viimeksi, hänen lomansa vuoksi).. Että en ota stressiä noususta.
 
Kävin illalla vaa'alla ja totesin että paino on yhä sama 62kg kun ennen sairaalareissua. Eli 8kg tullut kaikenkaikkiaan marraskuulta. Eikä oikeestaan ahista. Paino ainakaan. Nyt 33+6
 
Appletaste, olipa outo kommentti. Ymmärrän kyllä, ettei vaikka lihomista suositella, mutta kyllähän vauvakin kasvaa koko ajan. Eikä liikkuminen loppua kohden ainakaan helpommaksi muutu. Pitäisikö sun siis alkaa hänen mielestään laihikselle??? En ymmärrä, kumma hoitaja...

Joo, en itsekään oikein ymmärtänyt hoitajan tarkoitusperiä. Harmittaa tuollainen syyllistämismentaliteetti, varsinkin kun sokeriarvonikin olivat ihan kunnossa.

Vauva kasvaa, ja jos en samalla laihdu itse, niin kyllä se paino nousee ilman hillitöntä mässäilyäkin. Olin ymmärtänyt tämän olevan osa raskauden etenemistä...
 
Mulla ei oo kenestäkää kolmesta jääny kilot kokonaa synnärille.
Äkkiä ne on kyl sit lähteny imetyksen myötä paitsi kakkosen kohdalla.
Mun paino alkaa lähestyy kuuttakymmentä ja kiloja on tullu nyt +10kg.
Painan nyt melkein samanverran mitä kolmosta odottaessa loppuvaiheessa.
Kahdessa toisessa raskaudessa oon taas painanut tän verran suunnilleen samoilla viikoilla ja painoa kertynytkin niissä vielä lopussa +8kg lisää.
Saa nähä mikä loppupaino on tässä raskaudessa.
 
Musta tuntuu ihan KAUHEELTA. Oon 166 pitkä,ennen raskautta painoin 80 kiloo, eli vähän ylipainoo mut en kyllä oo koskaan omasta mielestä siltä näyttänyt. Nyt paino on 98!! Kohta menee hei 100 rikki!!!! Ooks mä ainoo!
 
Mulla iski viime yönä aivan järkky ripuli, juoksin koko yön vessassa ja tuli vaan vettä! Vuorokaudessa putos paino 2kg!! Se nyt oli tietty vaan nestettä ja tulee nopeesti takas mutta tällä hetkellä on nyt sit paino -4,5kg lähtöpainoon. :D Onneks on viikko seuraavaan neuvolaan, muuten th sais sätkyn jos näkis mun painon nyt.
 
Mä oon 173cm pitkä ja tällä hetkellä Painan 81kg välillä ahdistaa ja välillä ei. Ennen raskauksia painoin 66kg ja siihen pyrin takaisin :) tässä raskaudessa painoa tullut nyt 5.4kg nyt pystyn karistamaan raskaus kilot kerralla pois kun lapsi kiintiö tämän jälkeen täynnä :)
 
Mä olen 163 cm ja nyt painoa 71kg ja rapiat, 30+4.. 10 kg tullut ekaan neuvolaan, eikä mua suuremmin ahdista. Tulee mitä tulee, etenkin kun joutunut rajoittamaan paljon liikkumista supistusten ja kohdunsuun kypsymisen takia, niin turhaan sillä painolla tässä enää stressaa. Nyt toki raskausaikana painoa tarkkaillaan paljonkin, mutta enemmän kiinnitän "normaalitilassa" huomiota mittanauhaan tai vaatteiden sopivuuteen kuin kiloihin. Kehon koostumus on pääasia ja lihas painaa enemmän kuin läski.
 
Nittah86, sama täällä.
En normaalisti paljoa vaakaa tuijota, vaan ennemmin onko tullut löysää vai ei.

Kun joskus aloitin voimaharjoittelun huomasin että kroppa kiinteytyi vaikka paino nousi.
Mä oon 174 pitkä ja oon aikuisiällä (yli20v)painanut 63kg-76kg ( jos ei raskauksia ja niistä palautumisia lasketa)
Peilistä katsottuna paras paino oli noin 68kg-70kg, kun liikuin paljon.

Jos painohuippua etsitään, niin se oli esikoista odottaessa, 92kg.
Tänään puntari näytti 84kg..

Rv31+4
 
Mulla ei ole vuosiin heitellyt paino kuin ehkä 3-4 kg:n välillä.. Huomasin sen, että jos olin esim. flunssassa enkä päässyt liikkumaan painoni putosi. Sit aktiivisena kautena, kun pelaa kiekkoa, sählyä, käy salilla ym. niin painaa eniten.. Kai se lihas rasittuneena kerää nestettä ym. mut siis ulkonäkö on tuolloin "tiukoin", vähiten mahasta turpea. :grin Eli ei se paino, vaan se sisältö ja FIILIS, mikä itellä on!
 
Pakko vielä tällanen hauska juttu kertoa kevennykseksi: Työskennellessäni pääkaupunkiseudulla mulla oli virolainen työkaveri. Olen mielestäni sopusuhtainen, monen mielestä hoikka, mut mun mielestä mulla on vahvat hartiat ja kädet. Työkaveri on hyvin siroluinen. Kerran hän kysyi multa, että harrastanko kuulantyöntöä? :joyful: Sain kyllä hyvät naurut!! Olen (olin) kyllä melko vahva, mutta en todellakaan muistuta keholtani "itä-saksalaista kuulantyöntäjää"! Mut siis kulttuurierojakin nää harrastustottumukset ja kehonkuvat kai on myös! :grin

Tavatessani mieheni ihastuin ensimmäisenä hänen vahvaan ylävartaloon ja leveisiin hartioihin. Kerran tässä tulikin mieleeni, että saapa nähdä mahtuuko vauva hartioineen (jos vanhempiinsa tulee) ulos normaalisti alakautta! :joyful: Onneksi solisluut taitavat kuitenkin antaa periksi.
 
Nähtäväksi jää, Nittah! :hilarious:

Meidän toinen syntyi niin vauhdilla, että solisluu ei ehtinyt antaa periksi, vaan murtui. Juttu huomattiin vasta 8-kuisena ihotautilääkärin vastaanotolla. Oltiin vaan ihmetelty, kun likka kanitti toista kättä aina leikittäessä ja jumppaillessa...
 
Ohhoh, Napu! No, jospa synnytystapa-arviossa selviää tarkemmin asioita, ja voinhan mainita tästä mieleeni tulleesta hartia-asiasta (jos kehtaan). Itselläni on vielä yliliikkuvat nivelet.. Jos vaavi perisi vähän joustavuutta.. :D
 
Musta tuntuu ihan KAUHEELTA. Oon 166 pitkä,ennen raskautta painoin 80 kiloo, eli vähän ylipainoo mut en kyllä oo koskaan omasta mielestä siltä näyttänyt. Nyt paino on 98!! Kohta menee hei 100 rikki!!!! Ooks mä ainoo!

Et ole ainoa! Minulla oli myös paino yli 80 raskauden alkaessa. Nyt painoa tulee ihan kamalaa vauhtia kun turvottaa niin pahasti. Nyt viimeiset viikot on painoa tullut 2 kg viikossa. Eli sata on mennyt jo rikki. Äitipolilla seurataan nyt maksa- ja munuaisarvoja, koska turvotukset on niin runsaita. Myös verenpainetta ja proteiineja seuraillaan.

Mulla on kamala kriisi tästä painosta. Tunnen itseni tosi isoksi ja rumaksi tämän massan kanssa. Turvotuksen takia sormissa ei pysy tavarat ja niveliä särkee. Iho kiristää ja olo on kömpelö. Kauhea laihdutusurakka edessä raskauden jälkeen.
 
Takaisin
Top