Painonnousu

Miu painonnousu on hidastunu ja nyt sit näköjään pysähtyny. Ilmeisesti turvotuksia ainakii kadonnu ku rintaliivit alkaa taas mahtua hyvin päälle. Yhteensä 7kg on tullu tähän mennessä.
 
Mulla on nyt helteillä ollut jalat ihan turvoksissa illalla aina toimistopäiväm jäljiltä. Viikonloppuna, kun oli paljon kävelemistä ja muuta liikkumista, niin ei ollut ollenkaan turvotusta, supistelua sitten kyllä riittikin...
 
Mulla on nyt helteillä ollut jalat ihan turvoksissa illalla aina toimistopäiväm jäljiltä. Viikonloppuna, kun oli paljon kävelemistä ja muuta liikkumista, niin ei ollut ollenkaan turvotusta, supistelua sitten kyllä riittikin...
Saisitko työpisteellesi esim. jakkaran, että voisit pitää jalkoja välillä ylhäällä? Voisi auttaa turvotukseen. Yöksi sit tyynyä tai muuta jalkojen alle, niin lähtee nesteet kiertoon.
 
Kiitos Tema, närästys vain vaivaa niin paljon, ettei jalkoja voi paljoa nostaa, kun pitää saada pää ylöspäin ja ihan V-asennossa ei pysty olemaan :)
 
Mulle tullut jo 13 kg ja oon ollut aika järkyttynyt tästä noususta kun kuitenkin vielä viikkoja jäljellä... olo on ku norsulla :D saa nähdä kuin helposti noi kilot sitten lähtee synnytyksen jälkeen. Vähän hirvittää.
 
10 kilon raja rikottu täälläkin! Ei kyllä uskois et on tullu niin paljon, jännä ois tietää mikä osuus tuossa mahassa on :p
 
Kymppi rikki täälläkin, vaikken olis ikinä uskonut! No, olkoon, kunhan lähtee pois synnytyksen jälkeen.

Nessu 29+3
 
Tänään oli neuvola ja tuli vähän palautetta painosta. Lähtöpainoon oli tullut +10 kg, ensimmäiseen neuvolapunnitukseen + 8kg. Suurin nootti oli kuitenkin, että viime kerrasta paino oli noussut 7kg, eli n. 1,2 kg / vko... No, en ole itse huolissani, koska viimeksi oltiin eri paikassa ja siellä vaaka näytti, että painoa olisi tippunut kilon verran edelliseen neuvolaan nähden. Vauva kuitenkin kasvaa normaalia tahtia ja sf-mitat yms menee keskikäyrien mukaan. Herkuttelua tosin pitänee hieman vähentää tai vaihtaa herkut terveellisempiin. Nyt menossa 29+2.
 
Mulla ylihuomenna alkaa vk 30 ja painoa tullu n 2kg josta vauva painaa reilu 1500g :D mulla kyllä reilusti ylipainoa mikä vaikuttaa ja oon kyllä tyytyväinen vaikka en oo katton yhtää mitä syön
 
Tänään käyty neuvolassa ja paino tippunut edellisestä kerrasta 3,5kg. Tosin thn sijainen kirjasi mulle edellisellä kerralla korkeamman painon kuin mittari näytti. Mut siltikin tippunut 2kg. Eli taas mennään -4kg lähtöpainosta, eli periaatteessa ei oo yhtään tullut lisää kun ne mitä tuli on kadonnut. Th kyseli oonko tarkoituksella tiputtanut painoa ja oonko syönyt miten. No syöminen on niin ja näin kun mies palasi viime viikolla töihin ja etova olo on palannut takaisin.
 
Mulla mitattiin maanantaina että 5kg oli tullut lähtöpainosta, edellisestä kerrasta 300g per viikko. Ei edes tunnu että olisi tullut paljon lisää vauvan lisäksi, vaikka ihmiset kommentoi mun masun muka isoa kokoa.
 
Mulla eilen neuvolassa 5 kg tullut lisää ensimmäiseen punnitukseen. Hyvin maltillisella linjalla, mutta mahan kokoa kaikki tuntuu "kauhistelevan", kun on muka niin iso. Mun mielestä ihan normi ja sf-mittakin ihan käyrällä. Terkkari kyllä sanoi, että näyttäisi olevan jo melko alhaalla.
 
Mulle tullut omasta mielestä IHAN KAUHEESTI painoo tän raskauden aikana, esikoista odotan niin ei oo mitään aiempaa mihin verrata... mut nyt rv 32+2 ja painoo tullu yli kymmenen kiloo, melkein jo 15 huidellaan.. mut semmonen on kyl olokin.. en oo paljoo "liikuntaa" pystynyt harrastaan... alkuraskaus oli 16 viikkoon asti oksentamista, ja sen jälkeen onkin kipuillut ajoittain.. :sad001 kaikki vähänkin "raskas"'tai "ylimääränen" kostautuu sit illalla kauheina selkä ja maha kipuina.. toivotaan et sit kun vaavi syntyy et jäis paljon kiloja jo synnärille >:)
 
Täällä paino nousi alku- ja keskiraskudessa tosi hitaasti, mutta nyt kotipuntarin mukaan taitaa olla +10kg lähellä. Mahakin on kasvanut paljon viime viikkojen aikana, viimeksi lähes kk sitten neuvolassa sf-mitta oli keskikäyrillä. Nyt rv 31+4.
 
Mulla meni sf-mitta viime neuvolassa vähän keskikäyrän yläpuolella,saa nähä minkä sulosen michelin-ukon pullautan :Heartred :D
 
Mulla menee myös sf vähän keskikäyrän yläpuolella, mutta niin on tainnut mennä joka raskaudessa. Kuitenkin ihan sopusuhtaiset lapset on olleet. Keskimmäinen isoin ja sen paino 3760 g ja pituus 52 cm. (Eka 3450 g 50,5 cm ja kolmas 3658 g 52 cm, kaks ekaa syntynyt laskettuna aikana, viimeinen 5 päivää yli).
 
Mullakin sf-mitta aavistuksen keskikäyrän yläpuolella, mutta niin oli esikoisestakin ja hänen syntymämitat olivat 51,5 cm, 3050g.
 
Takaisin
Top