Painonnousu

Vuosiin ei ole kotona ollut vaakaa niin en edes tiennyt ennen ekaa neuvola paljon painan. No vaaka näytti helmikuussa 70 kg ja se oli silloin pieni järkytys kun edellisen kerran vaa'alla käydessäni muutamia vuosia sitten näytti 60 kg! Pituutta on 165 cm. Nyt kiloja on tullut 13 kg ja varmasti tulee vielä reippaasti lisää mut ei haittaa pätkääkään! Olen ollut sillä asenteella et tulee mitä tulee, nautin tästä raskaus ajasta ja syön mitä mieli tekee!
 
Et ole ainoa! Minulla oli myös paino yli 80 raskauden alkaessa. Nyt painoa tulee ihan kamalaa vauhtia kun turvottaa niin pahasti. Nyt viimeiset viikot on painoa tullut 2 kg viikossa. Eli sata on mennyt jo rikki. Äitipolilla seurataan nyt maksa- ja munuaisarvoja, koska turvotukset on niin runsaita. Myös verenpainetta ja proteiineja seuraillaan.

Mulla on kamala kriisi tästä painosta. Tunnen itseni tosi isoksi ja rumaksi tämän massan kanssa. Turvotuksen takia sormissa ei pysy tavarat ja niveliä särkee. Iho kiristää ja olo on kömpelö. Kauhea laihdutusurakka edessä raskauden jälkeen.
Mä kävin just eilen vaa'alla.. 100 mennyt rikki, näytti 100.4kg :'(
 
Minäkään en tiennyt ekassa neuvolassa painoani, olen seurannut sitä vaan silloin kun laihdutin pari vuotta sitten. Ekasta neuvolasta paino on noussut n. 10 kiloa, muuten en ole painoani ajatellut, mutta karkin syönnin olen rajoittanut viikonloppuihin.
 
Älä suotta nyt itseäsi suohon murehdi TALITINTTI. Turvotus näkyy painossa, eli neste painaa. Jotenka kun vauba syntyy ja turvotuskin katoaa, niin nopeasti paino putoaa. Itsellä oli kovat turvotuksee ekassa raskaudessa ja vauva kun syntyi, niin viikko siitä niin vaaka näytti 12kg vähemmän. Tsemppiä!!
 
Enemmän mulla harmittaa, että painoa pääsi ennen raskautta kertymään niin paljon. Edellisessä raskaudessa mulla tuli silloinkin parikymmentä kiloa, josta yli kymmenen katosi laitoksella heti synnytyksen jälkeen. Silloin turvotteli kans tosi paljon. Oon nyt koittanu olla käymättä vaakalla ollenkaan kotona. Vain neuvolassa. Ja sitten vasta alan itse seuraamaan painoa kun ekat imetyspöhnät on pois silmiltä ja jaksaa taas alkaa liikkumaan normaaliin tahtiin.
 
Eilisen neuvolan mukaan edelleen -3,5kg ekaan neuvolaan ja enempää painoa ei saa tulla kun entuudestaan on jo ylipainoa jonkun verran.
 
Neuvolassa käyty ja ekasta käynnistä nyt tullut 9,8kg. Vielä ei siis ihan ollut mennyt kymppi rikki (32+6)
 
Tänään neuvola, painoa tullut koko raskauden aikana nyt noin 13 kiloa. En olis kyllä ikinä uskonut, että tulee näinkin reippaasti - ja varmasti sitä kertyy vielä ennen synnytystäkin pari kiloa. Painon nousutahti kun näkyy kiihtyvän loppuraskautta kohden.

No, tulee mitä tulee. Ehtii sitä sitten tiputella vaavin tulon jälkeen. :)

Nessu 32+5
 
Täällä on myös päästy ihan uusille kymmenille, 70 meni rikki eli +10 hujahti... nyt 34+3 eli pitäisi jäädä alle 15kg:n. Raajat ei meinaa jaksaa painoa, jalkoja särkee iltaisin ikävästi :sad001
 
No minä painoin ennen raskautta 95kg. Ja olin ihan suht normaalirakenteinen, toki multa löytyy leveä lantio ja olen rinnakas. Mutta pituutta on myös sellaiset vaivaiset 186cm :wink tällä hetkellä painan 105kg. Eikä mua kyllä yhtään kauhistuta. Kun se varsinainen paino on tuossa mahan kohdalla. Ei ole turvotuksia tms. Lähtee sitten raskauden jälkeen miten lähtee. Mikään himourheilija en ole koskaan ollut, kun kroppa on mikä on.. Kaikkineen vikoineen. Mutta metsässä tykkään liikkua koirien kanssa. Vauvan kanssa sitten käydään köpöttelemässä tuossa lähitiennoolla hiukan oman kunnon mukaan! Ottakeehan muutkin rennosti :)
 
Mulle on nyt tullut painoa ekaan neuvolakäyntiin verrattuna tasan 4 kg. Ja jos vertaa painoon tammikuussa ennen raskautta niin vain 2 kg eli just sen verran kuin vauva suunnilleen tällä hetkellä painaa. Viikkoja nyt 35+1.
 
Tänään 33+0 ja painoa tullut n. 6kg. Katsotaan, kuinka paljon sitä ehtii vielä kertyä.
 
Noniin täällä painoa on tasan 10kg tullut alkupainoon. Mutta neuvolassa sanoi että se ei näy minussa mitenkään, sen sijaan olen laihtunut ulkoisesti.. Ja totesi siihen perään että taidan synnytyksen jälkeen olla hoikempi kuin raskauden alussa.
 
Noniin täällä painoa on tasan 10kg tullut alkupainoon. Mutta neuvolassa sanoi että se ei näy minussa mitenkään, sen sijaan olen laihtunut ulkoisesti.. Ja totesi siihen perään että taidan synnytyksen jälkeen olla hoikempi kuin raskauden alussa.
Oliskin noin! :sad001 mulla tullu jo muutamaa kiloo vaille 20 kiloo ja se NÄKYY. En meinaa mahtua enää mihinkään ja olo muutenkin tukala! :sad001
 
mä kävin neuvolassa tänään ja ihmetykseksi olin laihtunu melkein 2kg :'D ny tullu koko raskauden aikana n. 400g painoo. ja huom mulla reilusti ylipainoa niin tää painon tulemattomuus on vaan ihan huippua. :) vauva käyttää mua ravintona näköjään! ja mulla vielä raskausajandiabetes, 1h arvo rasituksessa oli just sen raja arvon 10.0.
rv 34+4
 
Muokattu viimeksi:
Tänään käyty neuvolassa ja paino noussut viime käynnistä 100g/vk eli nyt vähän vajaa 12kg verrattuna ennen raskautta painoon. Jos sitä oikeasti pysyisi alle 15kg painonnousun, niin olisin tyytyväinen :)

37+3
 
Neuvola rv35+6 punnituksen mukaan nyt ekasta neuvolapunnituksesta -4,2kg. :) Mutta oli kyllä mistä lähteä kans.
 
Täälläkin on tullut 20 kiloa lisää. Mahdun tasan 3 äitiyshousuihin enää :sad001
Turvotusta on kyllä jonkin verran ja toivon, että synnärille jää tästä painosta leijonan osa. Mutta sitten ei auta kun vaan imetellä ja vaunulenkitellä loput pois ajan kanssa.
 
Takaisin
Top