Painonnousu

Täällä painoa tullut 7,5kg rv31, ja sf-mitta keskikäyrän yläpuolella hieman :)
 
Täällä painokin noussut, nyt sitten alkuun nähden + 8,5kg, mutta kyllä se koko paino on keskittynyt tuohon keskivartaloon, kun olen enemminkin laihtunut kasvoista, ja kintuissa ei ole minkään sortin turvotusta... Viimeksi vauva painoi n. 2030, mutta kyllä uskon että se on kasvanut siitä hiukan isommaksi jo, kun edellisestä mittauksesta on kulunut jo pari viikkoa. 33+3
 
Ei nouse ei. 7 kg noussu paino kaikenkaikkiaan, mut viimeseen kahteen viikkoon jotka oon maannut sängyn pohjalla, paino ei oo noussu ollenkaan. Ilmeisesti miun lihakset surkastuu...syön kuitenkii reilusti varsinkii liikuntamäärään nähden, mut kyllä näillä ruuilla menis jo ihan normielämäkin. Pelottaa et missä kunnossa sitä on synnytystä ajatellen, saatikka elämää sen jälkeen...
 
10kg täynnä 32+3. Kilo tai pari on kyllä ihan vaan turvotusta. Paljonkohan vielä kertyy? Raskas olo. :)
 
32+0 Aamun kunniaksi hyppäsin vaa'alle ja tadaaaa tasan 80kg! Eli siis +20kg lähtöpainosta. Eläessäni ei ole vaakalukema tällaista näyttänyt, mutta kerrankos sitä :D Vauvalla on kaikki hyvin, minulla on kaikki hyvin ja mieskin vain nauraa hyväntuulisena asialle xD

Jos ylimääräiset kilot eivät itsestään lähde, niin sitten pienellä duunilla ollaan ihan varmasti tikissä ensi kesänä! ☺️
 
Viikinki täällä mennään lähes samoissa lukemissa ja nyt 34+1 :D välillä ahdistaa painonnousu mutta muuten voinu hyvin eikä ole selänkään kanssa ollut ongelmia niin yrittänyt vain ajatella että kyllä sitä on aikaa sitte sulatella läskejä ;D
 
Nyt vasta pääsi kilot plussan puolelle kun vertaa ekaan neuvolakäyntiin. Sf-mitta oli 30cm (32+3 oli tuolloin) eli ihan hitusen keskiarvon yläpuolella. :) Alun pahoinvoinneissa lähti siis se joku kolmisen kiloa, lähtö-BMI oli 31.
Olen kyllä salaa kovin ylpeä itsestäni, että on pysynyt näin hyvin kurissa... :cool: :rolleyes: Ei tuota elopainoa tarviis tullakaan paljoa enempää, kun entisistäkin ylimääräkiloista on kilpparivaivaisena ollut hankala päästä eroon.
 
RV31 ja 5,5kg tullut painoa lisää ennen raskauden alkua. Nyt on tosin ruoka maistunut niin hyvin, että loppuaikana painoa varmaan kertyy reilusti.
 
Mulla oli 3 viikkoa sitten neuvolassa tullut kymppi lähtöpainoon. Myös oma ennätykseni, en ole koskaan ollut moisissa lukemissa, kun paino ei ole ikinä alkanut kuutosta isommalla. Mutta se tulee mikä tulee, enkä stressaa. Kunhan vauva syntyy, ja äippä pääsee taas kunnon lenkeille, kyllä läskit karisee. En malta odottaa, että pääsen taas rälläämään kunnon hikilenkkejä maastopyörällä pitkin polkuja - siinä kyllä jenkkakahvat katoaa ja reidet kaventuu. Koska mun ruokavalio (no okei, makeeta menee kyllä nyt enemmän) ja ruokamäärät on nyt käytännössä samat kuin ennen raskautta, ei painon putoamiselle pitäis olla mitään estettäkään, kun sitten liikunta palaa arkeen kunnolla.

Nessu 31+5
 
Täällä tänään neuvolassa punnittu 7,8kg ennen raskautta painoon ja 5kg ekan neuvolan punnitukseen :) Mulla sama homma ku Nessulla eli ekaa kertaa elämässä uudella kilo kymmenyksellä, mutta ei kyllä huoleta yhtään etteikö kilot lähtis synnytyksen jälkeen. Kaipaan niin kovin takaisin rakkaan harrastukseni pariin ja ystäväni joka on personal trainer kysy mua vielä esimerkki asiakkaaksi raskauskiloja pudottamaan. Enemmän lähinnä mietityttää itseasiassa että onko mulla synnäriltä lähtiessä enää kiloja mitä pudottaa :D että oonko kelpo esimerkki asiakas sitten kuitenkaan mutta eiköhän sitä löysää ainakin hieman oo mitä kiinteyttää..
 
Siniapila: noin mäkin luulin että kilot jäisi synnärulle Ekan jälkeen ja järkytyin kun painoin kilon enemmän synnytyksen jälkeen. Eikä ne kilot lähtenyt kovinkaan helposti :D enkä kerinnyt karistaa kiloja pois kun aloin odottamaan seuraavaa mutta tämän jälkeen karistan kaikki ylimääräiset kilot pois yhdellä iskulla :) mutta ihmiset on erilaisia ja toiset tosiaan lähtee synnäriltä hoikkana mä en vaan ollut sellainen :D
 
Joo ei kannata ajatella et ne kilot jäisi sinne synnärille, sillä kaikilla ei tosiaan jää. Ja imetys aika on siitä petollinen et silloin ne raskauskilot yleensä putoaa, mut jos vauva on isotarpeinen ja valvoskelee niin helpolla siinä väsymyksessä tulee napsittua herkkuja nälkään tai syötyä muuten huonosti. Plus liikunta saattaa jäädä univajeen takia vähäiseksi, joten painoa voi kertyä myös silloin salakavalasti.
 
Zeinika joo saa nähdä kuinka paljon tästä on toiveajattelua ja mikä on todellisuus. :D Ja siis tosiaan tiedän ettei kaikilla ne sinne synnärille jää vaan kroppa palautuu pikkuhiljaa ja jokainen on yksilöllinen sen suhteen. Pahoittelut jos kuulostin naiivilta tai ylimieliseltä, ei ollut tarkoitus :S
 
Takaisin
Top