Painonnousu

Täällä kans kohta 20 kiloa paukkuu. Edellisestä tuli saman verran. Turvotusta on tullut ihan kamalasti viime viikkoina. Edellisessä neuvolassa oli tullut 2 kg viikossa painoa. Sormet on aamuisin niin nakit ettei kädet edes taivu nyrkkiin. Viime kierroksella kyllä jo sairaalaan jäi melkein 10 kg ja samaa toivon tälläkin kerralla. Pissalla sai juosta ihan alvariinsa kun nesteet lähti huilaamaan.
 
Mulla tullut n.11 kg lähtöpainosta. Muutaman viikon aikana ei enää lisää tullut. Olen nyt siinä samassa painossa, kun lähdin synnyttää esikoista. Vkoja 37+5.
 
Mulla selkeesti ruvennut oleen nestettä kehossa paljon, nilkat ja varpaat niin turvoksissa että kaikki "löysätkin" sukat puristaa ja kengät tuntuu ainakin numeroo liian pieniltä... :sad001 nyt on se 20kg mennyt rikki... ja vieläkin painoa tuntuu tulevan.. mut toivottavasti kohta vauva onkin jo maailmassa :Heartred rv 37+6 :)
 
Täällä on tullut painoa tälläisen loppukirin muodossa 2kg! Ja ihan siis vain parin viikon aikana, mutta tuntuu enemmänkin ihan nesteeltä.. Nilkoista sukat hivenen kiristää, mutta muuten en huomaa mitään eroa.
 
Täällä on tullut painoa tälläisen loppukirin muodossa 2kg! Ja ihan siis vain parin viikon aikana, mutta tuntuu enemmänkin ihan nesteeltä.. Nilkoista sukat hivenen kiristää, mutta muuten en huomaa mitään eroa.
I feel you! Mulla nyt tullu tota painoo muutenkin mut nyt vikoina viikkoina tää on ihan selkeesti nestettä ja turvotusta vaan!
 
Mulla tulee nyt myös kilon viikkovauhtia lisää. Eihän se muutenkaan ole noussut kuin sen rapiat 20 kg :D ihan hirveetä.
 
Mulla on ainakin niin hirvittävä turvotus, että tää loppuajan nopea painonnousu menee täysin sen piikkiin. Syömään en juuri enää pysty, niin ei oo lihomisesta kyse. Mulla on nyt noussut paino 15 kg, ja siinä on useampi kilo pelkkää nestettä. Se jää sit synnärille se turvotus. Tekee kyllä olon tukalaksi. Tuntuu ettei kroppa taivu mihinkään suuntaan. Voi kun tää olis pian ohi... Nyt 39+0.
 
Mulla kans turvottaa ihan hurjasti. Nilkoissa se jo roikkuu varrettomien sukkien päällä ja iltaisin tunnen kuinka nilkoissa hölskyy kun kävelen. Sormet ei enää taivu kiinni ja tänään syödessä ei meinannu haarukka pysyä kädessä kun ei voi niin ohutta kapinetta puristaa käteen. Pitäis semmonen paksunnos hommata lusikan ja haarukan varteen. Painoa tulee ja on tullut nyt viime viikot 1-2 kg viikossa. Huh huh. Oisin ihan valmis synnyttään. 37+1 tänään.
 
Ja kun miuta ei oo turvottanu koko raskauden aikana, niin nyt sit paino on melkolailla samassa ku torstaina :D ihana synnytyksen /sektion jälkeinen nestekertymä.
 
Mulla tais viimeisen punnituksen mukaan olla sit -3,5 kg ekaan neuvolapunnitukseen. Nyt en oo vielä käynyt vaa'alla mutta vatsa näyttää edelleen siltä kuin vois olla toinen vauva tulossa vielä... :D
 
Ensimmäisen kotiaamun punnitus ja lopputulos -9 kg ensimmäisestä punnituksesta neuvolassa. Raskauden aikana putos paino 3,5 kg ja synnärille jäi siis 4,5 kg. Vauva painoi 3390g. Eli ei kauheesti ylimääräistä jäänyt synnärille. Tosin etuvarustuksessa on nyt ainakin kilo ylimääräistä... en osaa sanoa kuinka monta kuppikokoa suurentunut parissa päivässä.
Korjaus: siis synnärille jäi 5,5 kg eikä 4,5... :D Mut aika hyvä dieetti: 9 kk ja -9 kg. :D
 
Muokattu viimeksi:
Mä painoin 79,5 kg ennen synnytystä ja nyt Painan 74kg :) 5,5 kg lähtenyt ja tavoite olisi saada vielä 8kg pois sit olisin oikein tyytyväinen :) onneksi ei ole mitään kiirettä tavoite on vuoden sisään päästä tavoitteeseen joka on 66kg :)
 
Vitsi miten teillä on lähtenyt paino laskeen tollain että ootte raskauden jälkeen kevyempiä kun mitä alunperin! Munkin pitäs saada mun alkuperäis painosta joku 10 kiloo vielä pois niin olisin tyytyväinen. Paitsi mä join kyllä enemmän ja vähemmän alkoholia ennen kun olin raskaana... saa nähdä onko sillä sit jonkinlainen vaikutus myöskin tähän painoon, luulis kyllä. :D painoin ennen raskautta kai jonku 80? :D ei voi.muistaa. mut pituuttakin on vaan n. 166...
 
Mulla tuli viime raskaudessa vaan 1,5 kg lisää eli olin siis hoikempi synnytyksen jälkeen kuin ennen raskautta... Tais olla joku 8 kg vähemmän jos en väärin muista. Mut nyt on kyllä tullut jotain 13 kg eli ei varmaan kaikki lähde heti... Vaikka toisaalta turvotukset on merkitty kolmella plussalla kun viimeks ei ollut turvotustakaan yhtään. Tänään 39+1.
 
Mulla kilot jo hävinnyt olen jopa kevyempi kuin ennen tätä toista raskautta :p Maha hävisi yllättävän pian 6pv synnytyksestä o_O


Täällä sama juttu. Kaksi viikkoa synnytyksestä kävin ekan kerran vaa'alla ja kaikki kilot olivat kadonneet. Eipä niitä kyllä paljoa tullutkaan. Ja nyt mahakin jo melko litteä, mikä yllättänyt täysin, koska esikoisesta maha pullotti melkoisen pitkään.
 
Takaisin
Top