Painonnousu

Oishan ollut mielenkiintoista käydä tänä aamuna vaa'alla kun pohkeet ja nilkat oli kuin tukit vielä yön jälkeenkin. En saanut edes nukuttua paljon yhtään kun sattui. Mut sit unohdin koko vaa'an.. päiväpaino taas ei oo vertailukelpoinen kun aina tapaan aamuisin käydä. No, huomenna sitten. Eipä tuo turvotus oo tuosta tainnut vähentyä. Nyt vaan ei niin huomaa kun heti jo aamuyöstä kiskoin jalkaan kunnon tukisukat.
 
Jotenkin lohdullista lukee et muitakin vaivaa turvotus! Mulla on tullut lähtöpainosta noin 17 kg lisää, nyt rv 36+5.

Viimeisellä neuvolakäynnillä esikoista odottaessa painoin noin 14 kg enemmän kuin ekalla neuvolakäynnillä, silloin taisi olla suurin piirtein laskettu aika... Toki silloinkin turvotteli, mutta ei ollut (muistaakseni) läheskään näin tukala olo, en ainakaan muista et olis sormetkin olleet tällaiset nakit!
 
Melkein 15 kg keräsin, mutta nyt on paino lähtenyt laskuun. Sama oli esikoisenkin kohdalla. En vaan pysty syömään enää loppuvaiheessa. Jos jotain saankin kurkusta alas, tää vintiö potkii sen takas ylös.
 
Eipä ole vaaka käynyt mielessä, mutta tänään muistin. -8kg on lähtenyt synnytyksen jälkeen. Vielä ei olla palattu lähtöpisteeseen, mutta toisaalta vasta viikko synnytyksestä. Että saa nähdä mihin päädytään, toisaalta kun en imetä niin voi olla että loput lähtee vain liikkumalla..
 
Oi kun olis ihanaa, jos suurin osa painosta jäisi laitokselle /lähtis imettäessä. Mä olen liikkunut ihan luvattoman vähän ja etenkin nyt äitiyslomalla syönyt ihan koko ajan jotain. Huomenna neuvola ja hiukan jännittää paljonko paino on noussut parissa viikossa kaikella tällä herkuttelulla.
 
Mulle painoa kertyi 12kg. En omista vaakaa, mutta huominen neuvolakäynti kertoo, paljonko on jäljellä. Toisaalta: ei paljon väliä, synnytyksestä ei kuitenkaan ole vielä edes kahta viikkoa.
 
Eilen illalla vaaka näytti jo lähes samaa kuin raskauden alussa, 400g heitto oli vain jäljellä.. Raskauden aikana tuli 10,5kg lisää painoa. Jäljellä on hieman löysähkö vatsa, eli se lähteneen liikkuessa. Mutta koska nyt iski joku pöpö, niin liikkumisen toistaiseksi voi jättää kauppareissuihin. Eilinen kauppareissu oli hieman rankka. Synnytyksestä on 11 päivää.
 
Aikamoista vauhtia kertyy nestettä ja kiloja kroppaan nyt vikoilla viikoilla. +1kg viikkotahti tuntuu loppuun aika kovalta :/ Ruokahalukin on kyllä kasvanut.. :wink
 
Aikamoista vauhtia kertyy nestettä ja kiloja kroppaan nyt vikoilla viikoilla. +1kg viikkotahti tuntuu loppuun aika kovalta :/ Ruokahalukin on kyllä kasvanut.. :wink

Sama täällä... Mun nilkat oli tänään sen näköiset kuin ne olis nyrjähtäneet molemmat... Ihan mahdoton turvotus niissä! :meh: Saapa nähdä kauanko tässä vielä nestettä kerätään...
 
Mullakaan ei turvotusta, mutta silti tuntuu, että paino nousee eniten nyt loppuraskaudessa. Sama oli kyllä esikoisenkin kanssa. Onneksi lopulta päätti syntyä. :grin
 
Mulle tullut n. 15 kiloa eikä myöskään ole turvotuksia. Luotan kyllä että lähtevät kilotkin kunhan tästä taas pääsee kunnolla liikkeelle.
 
No mä vedän kyllä pohjat, parit juhlat herkkuineen (joita sitten piti napostella puoli seuraavaakin viikkoa), äitiysloman muuten vaan kokoajan syöminen ja siihen vielä turvotusta päälle, niin parin viikon aikana paino noussut 1350 g/viikko. Kääk. Sf-mitta ei kuitenkaan ole noussut sen ihmeemmin, oli edelleen keskikäyrän alapuolella, niin ei kuulemma haittaa, tai siis sanomista siitä tuli ja hiukan pitäisi liikkua tai muuten rajoittaa herkuttelua. Nyt siis +18 kg lähtöpainoon (56.5 kg->74.5) ja kyllä tuntuu, nilkat naksuu ja alkuun ostetut äitiyshousut ei nouse enää reisistä. Tosin sain loppuvuodesta pudotettua just painoa 60:sta sinne 56-57 kg kieppeille, että se ekat kolmisen kiloa oli heti otettu takaisin, kun lopetin ratsastamisen enkä lisännyt muuta liikuntaa. Hoh, ja kun tunnen itseni, niin sitä alle 60 kg painoa en tuu ihan helpolla näkemään, laiska kun olen. Toivottavasti olisin vuoden päästä edes lähempänä 60 kuin 70 kg, meinaan kun en siis ole kuin 154 pitkä... :) Vaunulenkit ja "mahdollosimman pian" takaisin hevosen selkään, sillä olis tarkoitus kiloja karistella, kunhan saadaan pienokainen maailmaan. :)
Nyt 38+0, mutta karu totuus painosta tuli eteen jo 37+4.
 
Mulla ei tullut painoa oikeastaan yhtään raskausaikana, heilui +/- 2 kg koko ajan. Eikä olis saanutkaan tulla. Mut nyt on kk synnytyksestä tippunut noin 10 kg, kiitos kuulunee imetykselle :) Paljonkohan oiskaan tippunut jos ois voinut olla herkuttelematta _päivittäin_ hmm..
 
Takaisin
Top