Painonnousu (vai -lasku?)

Mut ehkei liikaa kannata silti siitä ressatakaan :) Ehtiihän niitä pudottaa sitten :)
 
Mäkin ajattelen painoa aivan liikaa! Ehkä se on vaan se kurja hallitsemattomuuden tunne, kun siinähän se nousee, eikä mitään voi. Ja kun tää minun liikuntakyky (niin mikä se sellainen on?), niin ei pysty mitään syömisiä tasapainottamaan liikkumalla. Oon aina tottunut siihen, et jos vaikka viikonloppuna vetää ruokaöverit, päivän pari skarppaa viikolla ja käy vaikka lenkillä, niin on palattu lähtötilanteeseen. Nyt en ole vieläkään lähelläkään viimeviikkoista tilannetta, vaan kaikki, minkä laskin vain turvotukseksi viime viikonlopun syömisistä, tulikin jäädäkseen! Tänään lähden äitille viikonlopuksi ja "hieman" jännittää miten käy..
 
Pitäisi oikeasti kai vain kerran viikossa käydä puntarilla niin välttyisi turhalta stressiltä. Täällä viikon aikana paino nousi parhaillaan turvotuksen takia vuorokaudessa 1.5kg. Kuitenkin palautui heti taas ja lopulta viikon painonnousu oli 200g. Turhaa stressiä siis luo tuo joka päivä itsensä punnitseminen vaikka normioloissa onkin suositeltavaa.
 
Käyn vaakassa vain neuvolassa. Joudun käymään radin takia anyhow parin viikon välein tädillä näytillä, joten punnitus sujuu kivasti aina samalla puntarilla. Nyt fiilis, että paino on noussut. Maha on kasvanut selvästi. Näen varpaat sitten toukokuussa seuraavan kerran.
 
Mä käyn myös 1krt viikossa vaalla. Olen aiemminkin jauhanut täällä jäätävästä turvotuksesta ja neuvolassa sanoivatkin, että painonnousu johtuu osittain siitä että oon nestepallero :D Oli pakko ottaa eilen kuva jalasta, kun turposivat.. Mulla on normaalisti tosi "solakat" nilkat mut nyt.. En välillä pysty ees turvotuksen vuoks kävelemään.
 

Liitteet

  • ImageUploadedByVau Foorumi1425379982.232347.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1425379982.232347.jpg
    51.5 KB · Katsottu: 43
Oih enpä ees ajatellu noita kesäsiä aamulenkkejä! Ei oo pariin vuoteen päässy nauttimaan sellasista kun työmatkan muodossa :D täällä maalla vielä kun menee jonnekkin tonne pikkuteille jotka vie veden äärelle :Heartred saa mieskin nukkua rauhassa ku äiti ja vauva katoaa ovesta neljältä aamuyöllä :'D
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Hui LMK, on aikamoinen turvotus! Tsemppiä sulle ♡

Ja nyt ei oo ketään tarkoitus pelotella, mutta yhdellä kaverilla oli "3:n plussan" turvotus koko loppuraskauden (ei ollut raskausmyrkytystä kuitenkaan) ja hän lihoi yli 30 kg. Sanoi että oli aika tuskaa loppuajasta mutta nopeasti hävisi ainakin raskauskilot synnytyksen jälkeen..
 
Kirsikka: Just tota mä pelkään! ;(( Mun tuurilla se on lähes varmaa, että niin tulee tapahtumaan :D
 
LMK: Toivotaan parasta että välttyisit pahimmalta turvotukselta tai ettei ainakaan raskausmyrkytystä ole! Tiedätkö yhtään mistä sulla turvotus voisi johtua?
Onneksi ollaan jo viimeisellä kolmanneksella niin ei oo enää "pitkä" aika laskettuun :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Mä oon aina jotenkin ollut taipuvainen varsinkin jalkojen turvotukseen. Pissa ja verenpaineet kun neuvolassa katsottu, niin ne on aina ollut onneks ihan ok :)
Joo, mä yritän lohdutella itteeni, että loppurutistus enää jäljellä :) Veden juonti, suolat,liikunta yms. on kohdillaan, joten ei auta kun kärsiä :D
 
On mulla kompressiosukkia ja niitä on välillä myös pitänyt :) Pitäis varmaan apteekista myös käydä ostamassa jotku tukisukat :p
 
Suosittelen ehdottomasti tukisukkia! Käytän niitä päivittäin, kun joutuu pitkiä pätkiä seisomaan/istumaan. Ei ole ollut illalla jalat ihan levottomat tai turvoksissa :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Istuminen on pahinta jalkojen turvotukselle. Olis hyvä jos sais jalat edes vaakatasoon välillä ja koholle hieman myös aina välillä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Öh, mulla kotivaaka näytti että paino ois laskenu kilolla parin viikon takasesta! Toisaalta, alkaa ahistaa jo normimäärät ruokaa, ja hiilareita on tullu vältettyä, vettä oon juonu paljon ja ummetus on loppunut :joyful: etten vallan kuihtuisi niin vedinpä tänään överit kiinalaista ruokaa ja olan takaa soijaa :oops: noh, nyt siis tilanne +8 kg että semmonen normi varmaan.
 
Mä luin viikko sitten Kaksplussan artikkelin painonnoususta..ilmeisesti sama artikkeli, josta muutkin ovat täällä kirjoittaneet.. ja ahistuin ekaa kertaa ihan huolella!

Mulla on tullut 3kg painonnousua lähtöpainosta. Nyt siis viikkoja 28+0. Ja silti mä ahdistuin ihan hirveästi tosta artikkelista. Rupee varmaan jotenki pääkoppa jo vähän rakoilemaan. Ei olisi pitänyt lukea koko juttua varmaan. Ja mullehan tuli viime raskaudessa se 12kg joka oli nostettu jutun otsikkoon hyväksi määräksi raskauskiloja. Niin ja mä olin tasan niin normaalipainoinen kuin voi olla ennen raskautta.

Jutun lukemisen jälkeen tuli sellainen olo, että ei pitäisi syödä enää mitään. Varmasti ihan törppöä!
 
Mulla nyt painon nousu tasaantunu tohon +547g/viikko mikä ihsn hyvä kun välillä tuli kilokin per viikko :eek:
 
Takaisin
Top