Painonnousu raskauden aikana

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miona78
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, siis lähtötilanne oli 162 cm ja 66 kg. Tuntuu jotenkin niin turhalta, mutta ymmärrän kyllä että kun tuota tarkkaillaan niin siitä jotain kommenttiakin saa.
Rv 18+3
 
Tännekin kotipuntarin mukaan pamahtanut yhtäkkiä n. 2kg. Toki luulen, että turvotusta koska melkein viikkon reissussa, paljon autossa istumista ja nälkäänsä tuli vedettyä herkkuja kun kaupat ja ruokapaikat oli harvassa eikä huoltsikoilta saanut sitten kuin sipsiä tai karkkia. Huomaa kyllä että vesi maistuu nyt hyvin. Ja pääsee onneksi takaisin normaaliin ateriarytmiin.
 
Mulle oli ekan (rv 9) ja tokan (rv 16) neuvolan välillä painoa lähteny kilo. Ja siitä huolimatta löysin pakaroista haaleita raskausarpia!! Vitsi että kiukutti sillon kun ne löysin, argh!
 
Täällä poksahti 19+0, ja oma nakupunnitus 64,2->68,5kg. Neuvolan vaa'alla painoin vaatteet päällä 69,3kg ei tullut urputusta. Terkkarin mukaan kaikki on nyt siitä raskaudesta ja sillä hyvä.
Jätin popcorn-sipsit eilen illalla syömättä :)
 
Nyt, kun mun pahoinvointi alkaa väistyä, niin huomaan mussuttelevani iltaisin kaikkea hyvää ja iltapäivän nälässä en jaksa laittaa aina ruokaa, vaan haen pikaruokaa. Voi voi :oops: Viimeksi paino nousi reilusti ja oli rehellisesti sanottuna suurimmaksi osaksi ihan lihomista vaan... Silloinkin maistui sipsit ja kebabit ynnä muu suolarasvamössö. Pelkään, että nyt käy samoin! :smiley-ashamed008
 
Painoa ei ole VIELÄ ainakaan tullut enempää kuin 3kg, vaikka tuntuu että syön kaiken mitä eteen tulee :oops: jospa vähän himmailis niin ei ihan lapasesta lähe! Raskausarpia ei oo vielä tullut, vaikka maha on jo tosi iso! Nyt rv 19+4 menossa..
 
Mulle on tullut painoa muutama kilo. En seuraa mitenkään tarkkaan painoa, enkä jaksa pahemmin kyttäillä syömisiä. Toki sitten on eri asia jos paino alkaisi kiilautua jompaankumpaan suuntaan, mutta ainakin toistaiseksi painonnousu on ollut todella maltillista. Toki se tästä luonnostaankin kasvaa loppua kohti vauvan kasvun ja lapsiveden määrän myötä. Nyt siis rv21+ jotain.
 
Ääh tää ei oo enää kiva palsta... ku muilla noussut maltillisesti muutama kilo ja minä tyttö se oon kerännyt jo 8-9 kg :arghh::shifty::wideyed::sour: ja eihän tästä taas tuu mitään ku yhtäkkiä aamulla onki kilo enemmän ku tyyliin edellisenä iltana :smiley-angry017 nooh mä koitan itseeni tsempata et imettämällä ne lähtee (huoh)

Rv 22+0
 
Et ole Sadetuuli ainut, mullakin on paino noussut enemmän kuin muilla! Nyt n. 8 kg ja rv 20+4. Eniten kiloja kertyi pahoinvoinnin aikana ja nyt ihan viime päivinä yhtäkkiä. :arghh: Mulla ei lähde kilot edes imettämällä, mutta sen jälkeen kyllä.
 
Mun painonnousu on alkanut nyt ja tuntuu että niitä alkaa tulemaan ihan ryminällä :(
 
Belle eihän se tosiaankaan mukavaa ole et sulla on paino noussut mut en oo siis ainoa :oops: aika mielenkiintoista et pahoinvoinnin aikana painoa tullu mut toki jos ei oksenna niin juu aivan.

Neuvolan täti sano et näillä vklla (20-24) voi tulla nopeasti lisää painoa enemmän. En sillo kysynyt perusteluja mutta kyllä jurppii!!! Ei tarvi ku ajatella ruokaa niin on jo pari kiloa tullu :arghh:
 
Jep, ei mua haittaisi jos olisin alunperinkin normaalipainoinen mutta kun ylipainoa on jo ennestäänkin..
 
Joo en oksentanut kuin 2 kertaa, mutta söin tosi useasti ja sitä mikä menee alas (roskaruoka, maustetut viilit ym.) ja makasin paljon vain sohvalla. :sad001 No toivottavasti painonnousu taas tasoittuisi noiden viikkojen 20-24 jälkeen.
 
Miullakii oli tullu painoa viime neuvolassa mitattuna ehkä 6kg lisää lähtöpainoon... Nyt rv 19+5. Alkutilanne toki normaali paino mut pelottaa miten sitä painoa alkaa kertymään kun nyt sitä vasta oikeesti sais alkaa kertyy. Pahoinvointi syynä, oksennellu en ole mutta jatkuva kuvotus ja yökötys pakottaa syömään mikä alas menee, ja sehän ei valitettavasti aina oo terveellistä... Kai tää yökötys kestää taas loppuun asti. Mut imetys kuluttaa, esikoista imettäessä putos paino tehokkaasti raskautta edeltävään painoon, toivottavasti tälläkin kertaa toimii :)
 
Hohoo, mulla oli tullut jo viime kerran neuvolassa se kuutisen kiloa lisää. Eli siis kuukausi sitten. :rolleyes: Älkää siis kanssasisaret huolestuko.

Mä en ainakaan jaksa stressata, niin kauan kuin eivät neuvolassa älähdä asiasta, niin kuvittelen kaiken olevan ihan balanssissa. Painoa tulee sen mitä tulee, mä syön kuitenkin pirusti hedelmiä ja kasviksia päivässä, pääsääntöisesti ruisleipää ja kerran pari viikossa herkkuja - janojuomana 90 prosenttisesti vesi, en harrasta sokerijogurtteja sun muita, pääsääntöinen rasva on oliiviöljy ja monesti pastan/riisin korvaan salaatilla. Tän paremmin mä en osaa syödä eli jos sitä painoa tulee 20 kiloa, niin ei auta.

Mikään luuviulu en oo viimeiseen viiteentoista vuoteen ollutkaan - pituus 170 ja paino pyörinyt pari vuotta 68-72 kilon välillä. Tykkään, että on muotoja ja musta on kivempaa, kun voi halutessaan syödä sen pitsan tai levyn suklaata - ja mulla noin niin kuin pääsääntöisesti kaikki ylimääräinen on kertynyt lanteille/pyllyyn tai sit rintavarustukseen, joten siinä mielessä vähän jänskättää, että tuleeko musta vielä minkälainen matami, kun mahan kohdalle kasvaa rantapallo..:wacky:
 
Mulla ennestään ylipainoa (alkutilanne ennen raskautta 96kg/169cm) ja nyt tullut 2kg painoa ja kohta puoliväli. Mulla paino nousi tonne sataan kiloon viime vuoden lopulla ja sit tein ruokaremppaa ja paino lähti hyvin putoamaan. Nyt sit ollaan taas nousussa ;)

2014 maaliskuussa painoin synnytyksen jälkeen about 87 kg alimmillaan ja siitä sit paino alkoi nousta. Mulla imetys ei todellakaan pudottanut painao, vaikka välillä söinkin terveellisesti pitkiä jaksoja. Oon siis varautunu, että imetysaika, varsinkin täysimetys ei mun kiloja mihinkään poista. Haluan vielä takaisin normaalipainoon ja se on realistista ottaa tavoitteeksi varmaan tossa 2-4 vuoden päästä.

Rv 19+4
 
Mulla lähto 165cm ja 56kg. Nyt tullut 7kg lisää lähtöpainosta. Esikoisesta tuli koko raskauden aikana tuo 7kg ja toisesta 11kg.

21+4
 
Kävin just puntarilla ja varovasti kurkkasin lukemaa..paino on laskenu viime kerrasta :joyful: Lähtöpaino 77,7kg ja nyt näyttää 79,4kg, välissä käynyt yli 80kg. Yllättävän vähän siis painoa tullut siihen ruokamäärään nähden, mitä pystyn päivässä syömään :laughing002 ja viikkoja nyt 20+2
 
Söin eilen vesimelonia pitkästä aikaa, ja yllättäen maha toimi tänä aamuna (kaikkia keinoja kokeiltu tuloksetta). No, helpotus oli suuri, kun paino oli todellakin himpun verran alempi kuin eilen. Täällä siis +5,5kg (nyt 69,8/176,5) Voi kun paranis tää viheliäinen flunssa ja pääsisi liikkeelle!!
Katjusha rv 19+6
 
Yllättävän hillittyä mun painonnousu, vaikka en oo juuri jaksanut treenata ja ruoka on kyllä maistunut, vatsakin näyttää valtavalta.

Tänään 20+4, ja +2,5kg
 
Takaisin
Top