kai mun sitten kanssa pitää tulla tänne vinkumaan :D
Toissaviikolla oli 2kg noussu paino ekasta punnituksesta neuvolassa. Ihan tarpeeks mun mielestä ja jotenkin mahassa se näkyy. Tai sitten oon itse vaan liian kriittinen. Lähtökohtasesti painoa oli tarpeeks jo, eli koko raskauden aikana olis suotavaa jos tulis max.7kg. Koko alkuraskauden aikana on jääny liikkuminen vähiin, en oo vaan päässyt urheilemaan. No eilen korkkasin pyöräilykauden ja yritän nyt kerran viikkoon polkea ulkona, niin kivaa se oli :) ei mitään hullunkiilto silmissä polkemista ollu, vaan sellasta mukavaa vauhtia, lämmin kyllä tuli. Jos nyt alkais urheilemaan taas edes kevyesti ja tutustuis pitkästä aikaa kuntosalin laitteisiin, niin varmasti pysyy painonnousu kurissa. Liikaa en viitsi tosta ottaa stressiä, mutta kyllähän jokainen lisäkilo vituttaa, kun tarpeeks oli jo ennestään. Jäi laihdutus nyt haaveeksi tän vuoden osalta, mutta siinä on tosiaan se pitkä ja kylmä talvi aikaa sit tehdä asialle jotain! Ja mies on luvannu päästää mua jumppaan ja salille ja vietää laatuaikaa lapsen kanssa :) ja lapsiparkki löytyy meidän salilta, pitää sitten tsekata minkä ikäisenä sinne voi muksun viedä, niin pääsee miehen kanssa samaan aikaan salille/jumppaan, niin ei mene meidän yhteistä ilta-aikaa siihen, että toinen menee yhtenä iltana ja toinen toisena. Ihan pientä vauvaa en ikinä veisi vaikka olisi sallittua, en halua antaa kalleinta aarretta kenenkään vieraan käsiin :)
Sokerirasitukseen minäki joudun, yäk. Painon takia lähinnä, muistaakseni hoitsu ei ikää ottanu esille ekalla neuvolakäynnillä, kun tosta puhuttiin. Ikää siis mulla 27v. En sitten tiedä milloin toi on. Onko siihen jotain tiettyä aikaa milloin se yleensä on? Tai siis että tiettyjen viikojen jälkeen tms? Toi tuli uutena, että kolme verikoetta siellä sitten. Hyi saatana! Anteeks :D mutta kun mä olen todella neulakammonen ja jo hemoglobiinin sormenpäästäotto sattuu niin paljon että melkeen tulee tippa linssiin aina kun nipistää. Ja jää nähtäväks miten menee sitten ne litkut alas, koska mulla tulee todella helposti oksennusrefleksi, jos jotain mun mielestä todella pahaa joudun suuhuni pistämään.