Painon nousu :O

Mul on perse levinnyt, tissit kasvanu ja maha turvonnu.. siltikää kilookaa tullu lisää, mut vaatteet kaikki hitto puristaa ja kiristää. Ihme homma...näi sitä levii ku 7 leivän uuni :D
 
mul taas menee tosi hassusti :O en oo painanu 1,5v näin paljoa! mut silti mun vaatteet (paitsi tietty mahankohalta) on sopivia.. viimeks tän painosena mun reidet oli 10cm isommat ku nyt.. en en tiiä mihin hittoon se 5kg on menny? :O no tissien ymäpys on kasvanu melki 20cm et niihin on varmaan tullu se kilo per tissi, mut mun pitäis tällä painolla olla kokoa 44 jo ja nytki 38sin mammahousut jalas ja s koon toppi.. vai onks se jtn nestettä sit?
 
Mulle on tullut koko raskauden aikana nyt 4,1kg. En ymmärrä oikeesti miks kaikki panikoi, eiköss e ole ihan normaalia kun nainen on raskaana niin tulee painoa lisää! Ja sitten raskauden jälkeen on aikaa laihduttaa jos jää paljo kiloja. Itse en ainakaan ressaa ja uskon että suuri osa tuostakin painosta on nestettä kun on ihan turvoksissa koko kroppa. Kaverikin sanoi että huomaan jaloista että on nestettä tullut. Joten älkää ressatko painostanne! :)
 
en mä nyt niinkään tressaa (enpä :D ) tota painoa, lähinnä kummasti ihmetyttää et missä se muka on? :D no kyl mä sitä painoakin tressaan vähäsen.. ei huvita lähteä ees ruokakauppaan ku näytän valaalta, saati sit nähä jtn kavereita mts ketä ei nähny pitkään aikaan (eli ketä tahansa kaveria :D ) .. vaikka kyllähän ihmiset varmaan tajua että paksuna se persekkin tuuma vähän leviämään.. kaikissa vaatteissakin on vaan tosi epämiellyttävä olo.. ehkä se sitte siitä ku tulee kunnon vauvamasu niin kukaan ei pääse luulemaan vaan lihonneeksi.. :)
 
Emminäkään ressaa sitä painoo, mut onhan se kivempi mitä vähemmän sitä tulee, ni ei oo sit niin paljoo mitä laihuttaa.. Viel ei oo ainakaan tullu grammaakan lisää painoa, ja huomenna menee rv14 rikki. Tosin painollahan ei oo sinällään mitään merkistystä, vaan sillä mistä se kehon paino koostuu.
Itte ainaki ku oon synnyttäny, ni heti ku paikat antaa myöten ni alan taas kunnolla reenaan ja samalla sit meen kehonkoostumusmittaukseen et mikä on rasvaprosentti, ja sit alotan sen tiputtamisen. Ellen tee uutta kersaa heti putkeen, ni sitte en kyllä vetäsi puolen vuoden diettiä välissä.. Tuskin sitä kauheesti mitään ylimäärästä läskii pääsee kertyyn, jos odotusaikana vähä ees kattoo miten syö ja liikkuu kunnolla :)
 
neuvola täti kiels syömästä niinku oon ennen syöny ja esimnyrkkeilyä en tietty oo voinu jatkaa.. oisin joutnu ravintoterapeutille :D joten syödään nyt sit ööh jotenki :D ja nyt on tullu myös ongelma et jos oon yli 3h hiilareita veinaan pyörtyä, ennenku en oo hiilareita syönyt koska lihoan pelkästään kattomalla niitä vaikka ois kyse täysjyvästä tai hedelmästä.. ja ku tulin paksuks kesken lahdutuksen niin painoa tulee varmasti enemmän, koska ois tullu ilman raskauttakin jos noin vaan lopettaa suoralta seisomalta dieetin :D noh ehkä sitä pitää tressata sitte marraskuussa ja rukoilla että imetys onnistuu jotta on toivoa päästä kiloista eroonki nopeesti :)
 
Ai, miten sää sit söit ennen? Vai oliks iha kokonaa ilman hiilareit?
Multa neuvolas kysyttiin vaan et miten syön, ni sanoin et iha normaalisti :-D Sit kysy juonko maitoo ja syönkö juustoo - joo. Okei. Ja siihe se jäi.. Määki oon huomannu et ennen esim. söin välipalaks maitorahkaa, ni nyt jos syö pelkän rahkan ni tulee huono-olo, eli pitää syyä jotain hiilarii siihe päälle, ni oonki ottanu sitte jotain banaanii tai hedelmää lisäks ja puolittanu sen aiemman rahka-annoksen määrän :) Kalaa minen kyllä syö ikinä, ja pitääki kysyy neuvolasta et kandeiskohan mun ottaa omega3 ja saako sitä ylipäätään ottaa.. Torstaina mulla onki neuvola.. pitää sitte vähä kysellä tuosta urheilusta, ja sitte huvipuistoista, onko totaali nounou, jos menee huvipuistoon ennen viikkoo 18.
 
söin puoliks easydiet keittoja ja sit salaattia ja kasviksia lähinnä.. 700-1000ckal päiväs ni onko ihme jos lihoo ku neuvola täti käski syömään 1800-2000 :D oon kyl 175cm pitkäki et tuskin lyhyen ihmisen tarvis sentään noin paljoa syyä :D mä syön omegaa ku en jaksa kalaa laittaa, ihan rakaskaana oleville tarkotettua, mutta samapa se on minkä nimistä valmistetta se on :) mun tekis mieli lähtee lintsille, mut ei taia enään saada näin 19 viikol mennä :D
 
Aaa, no en ihmettele et käski siirtyy pussikeitoista pois.. :) Kyl sul voi hyvinki olla peruskulutus siin 2000kcal luokkaa, mut se et oot ollu varmaan nii pitkään miinuskaloreilla ni ainahan ne sit tuppaa kertymään, kun yks kaks alkaa (täs tapaukses joutuu) syömään enemmän.
Mäki luulen et jään tänäkesänä seuraan vierestä ku toiset menee lintsillä niihi laitteisiin, raskaana ei vissii saa mennä ku niihi lasten hökötyksiin :D
 
niimpä.. ennen ei oo toki painoa tullu takas ku monesti oon ollu pussikeitoilla puoliks tai kokonaan, mut aina oon vähitellen lisänny kasvikisa ja protskua ym ja lisänny liikuuntaa niin ei oo tullu paino takas, mut ei kauheesti ollu sitä vaihtoehtoa ku oksentaminen ym alko plussauksesta heti seuraavana päivänä ja ainoa mikä meni alas oli vanukkaat, nuudeli ja vahvat salmiakit :DD noh pitää sit alottaa alusta kuhan lapsi on turvallisesti maanpäällä eka :)
 
tänään tuli kyllä ekat itkut kokoraskauden aikana (tai ööh  vuoden aikana)
paino oli noussu 5kg kuukaudessa :( naama punasena ja silmät turvonnu kohta umpeen ja pitäis lähtee perhevalmennukseen kohta puoliin.. tää ei oo todellista.. mä kuiteski liikun ja ostan melkipä vaan sydänmerkittyjä tuotteita, en syö vaaleeta leipää tms.. ainoo et salmiakkii on nyt tehny mieli, mut ei niitäkään mee montaa karkkia kerralla.. vitunvittu :(
 


Älä oikeesti stressaa sun painosta :/ Mun tutun paino nousi 25 kiloa vaikka se kuinka söi terveellisesti. Arvaa vaan, kun siitä painosta jäi joku 15 kg saliin ja sitten loput ja vähän extraakin katosi kolmen viikon sisällä...


Tiesitkö, että ei tee vauvalle hyvää jos stressaat ja itket. Sun tunteet kuitenkin heijastuu siihen vauvaan ja siksi on hölmöä itkeä ihan turhasta asiasta kuten paino.

Anna sen painon tulla, se lähtee kyllä oikeasti pois!
 
mun kaveril tuli kans joku 25kg.. synnärille jäi 5kg kuulemma.. imetys ei onnistunut ja pudotti niitä yli 20kiloa 2 vuotta :/  eihän niille kiloille paljoa voi.. mutta mutta.. tuntuu et viimiset 2 vuotta mun elämästä on menny turhaan ku tiputtanu ja pitäny painon kurissa kovalla työllä ja oli enään niin vähän matkaa tavotteeseen.. unelmaan olla siedettävän näkönen.. ja nyt kaikki työ valu hukkaan ja ollaan kohta alutus pisteessä.. no jtn hyvääkin neuvolas selvis, saan mennä uimaan kk päästä mereen vaikka oiski kylmää.. sano et senkus meet jos muka tarkenet :D
 
Höps butter, anna niitten kilojen tulla, oot jo nuin pitkällä muutenki et tuommonen 5kg on aika pientä kuukaudessa, ku joillain saattaa tulla kahes viikos tuo määrä :) Sitäpaitsi luotat ittees, kerta sä oot aikasemminki osannu ja jaksanu puottaa painoo, ni kyllä sä saat sen puotettuu jatkossaki :)
Mä alan olla ite vähä huolissani tästä omasta painostani, tai siis ku se ei nouse! :O Tai tuli mieleen et kehittyyköhän se vauva tuolla mahas ku ei kyllä painon suhteen oo tullu ku kilo lisää koko raskauden aikana... tai sit mul lihakset kuihtuu, ku en enää pysty ja jaksa treenata nii isoilla painoilla, ni huijaa tuo vaaka sit sen suhteen.. En tiiä.. Mut huomena tosiaan menee rv16 rikki ja kilo tullu vaan lisää. Huvittavaa, ku alus just itekki stresssin kui sitä turpoo ja nyt onnki huoli ku paino ei nouse! :D maha kyllä on kasvanu ja oon kyl semmosen 10kg lihonneen näkönen naamastaki. Kunnon turvotuspöhötys :)
 
Älä huoli butter! Luulen, että vähemmistöllä jää synnärille 5kg. Johan se lapsi, kohtu, lapsivesi, istukka, kasvaneet rinnat ja suurentunut verimäärä raskauden aikana pitää huolen siitä, että suurimmalla osalla jää varmaan tuplat + moni laihtuu imetyksen aikana. Ja kuten ddrops sanoi, oot onnistunut ennenkin pudotuksessa niin onnistut kyllä uudestaankin!

ddrops ... Mulla on tullut myös vasta kilo raskauden myötä, mutta en oo huolissani. Syön aamupalan, 2 lämmintä ateriaa, välipaloja ja napostelenkin. Ainoa muutos entiseen on se, että en pysty syömään ihan samanlaisia mega-annoksia kuin ennen, joten ilmeisesti siksi paino ei ainakaan vielä ole noussut enempää ja oon ajatellut, että ehtii tulla ihan riittävästi sitten toisella puolikkaalla. Sen verran napakoita potkuja on alkanut tuntua, että eiköhän siellä hyvin voida :) Huomenna neuvola, joten katotaan nyt mitä siellä saadaan +kiloiksi.
 
Ooooo, joksää Lejon tunnet liikkeitä :)) ihunaa! <3 Minä en vieläkää, mut enköhän määki sit kohta :)
Mäki syön aamupalan, 2 lämmintä ateriaa, ja sit pari välipalaa ja iltapalan :) Mut mulla on sama, et isoja annoksia en pysty syömään, hirmu äkkii tulee maha täyteen ja se liika ruoka vaan kuvottaa. Onki pitäny opetella et 2 perunan sijaan syönki vaan 1 jne, kun muuten ne jää lautaselle ja menee roskiin.
Mut kiva kuulla, et on muitaki kellä ei oo paino vielä noussu. Eiköhän se tosiaan sit loppua kohen tuu sit senki edestä :)
 
Kyl itel näky sf-mitta menneen käyrille vaikken olekaan saanut nostettua painoa. Ei niistä painon heittelyistä ylös- tai alaspäin kannata murehtia, pääasia että vauva kasvaa :)
 
Mulle oli tullut painoa lisää 900g lähtöpainoon verrattuna. Tuo siis punnittu reilu viikko sitten neuvolassa. Ja meidän terkkari antoi kommenteillaan ymmärtää että ei paljon ois suotavaa painoa kerätä :/ Heti laskeskeli että ois 150g/vko.. ja sanoi vielä jännästi että "tota lähtöpainoa en kommentoi mutta..." kalskahti jotenkin omaan korvaan. Lähtöpainoa oli 51,5kg ja pituutta 158.. eli ei ainakaan liikaa?

Toivottavasti tosta painosta ei saa stressin aihetta neuvolakäynteihin liittyen..
 
Takaisin
Top