Painon nousu :O

Mulla oli eka neuvola viikolla 8+6 ja nyt viikko 15+1 ja painoa tossa välissä tullut 1.8kg. Luulin että olis ollut enemmän kun tuntuu etten muuta tee kun syön, koko ajan on nälkä. Joten ihan positiivinen yllätys :D

Mulla on molemmissa aikasemmissa raskauksissa tullu painoa n. 10kg joten toivon että tää menis samalla kaavalla. Mulla paino on imetyksen aikana tippunu tosi helposti mutta heti kun oon imetyksen lopettanu nii paino on lähteny nousuun, en oo siitä ennen hirveesti stressannu kun oon ajatellu että haluan vielä yhden vauvan niin mitä järkee alottaa mitään laihdutus/treenaus putkea :D Nyt kun tää on todennäköisesti meidän viimeinen niin pitääkin sitten synnytyksen jälkeen enemmän kiinnittää huomioo syömisiin ja liikuntaan.

Esikoisen aikaan kävin säännöllisesti salilla, siinä kun oli ilmainen lapsiparkki mihin vein pojan aina ihmettelemään. Silloin paino pysyi hallinnassa mutta sitten kakkosen jälkeen ei jäänykkään enää aikaa ylimääräisille harrastuksille.. Saa nähdä kuin nyt käy :) Uskoisin että vauvan hoitaminen ja 5 ja 2 vuotiaiden perässä juokseminen pitää mut kunnossa :DD
 
Kaksi kiloa oli tullu viimesestä neuvolasta, toivottavasti ei jatku kasvu ihan tätä tahtia!
 
eli sul on sit sama "kasvutahti" ku mullakin :D maanantaina on veinaan se neuvola ja jos ei ihmeitä tapahtu niin se plus 2kg mullekkin jää tuloksest.. ja kk vaan ollu väliä edellisestä kerrasta :D
 
Minulla "lähtö-BMI" ooli 26..sama kuin ekassa raskaudessa. Ekan 8 raskausviikon aikana oli paino noussu reilun kilon, nyt neuvolakäyntien välillä (5 vkoa)  400 g. Eli ihan tyytyväinen olen. Viimeks raskaus toi 18 kiloa, joista lähti kaikki pois noin puolessa vuodessa, ja vielä muutama kilo enemmänkin. En ota painonnoususta stressiä. En kuitenkaan pysty syömään ns. ylimääräistä, ja se paino mitä tulee, kerkee kadota sitten myöhemmin.
Tää on todennäkösesti meidän viimenen lapsi, niin mullon loppuikä aikaa pudottaa se paino pois :D
 
Meillä on sama homma, vimppa lapsi (luultavasti), joten sen jälkeen voi sitte alkaa puottaa painoa ihan tosissaan. Koin vähä turhaksi kauhean työn just ennen raskautta, ko kohta täytyis kumminki puottaa uuestaan.
 
Onko teillä jo näkyviä masuja? Mulla on illalla sellanen pömppä mutta saan sen kyllä sujuvasti vedettyä sisään halutessani. Jotenkin tuntuu ettei se vaan kasva ollenkaan... Neuvolaankin on vielä kaks viikkoa, en jaksais odottaa sitä et kuulis edes sydänäänet ni tietäis et kaikki on ok. Mulle on tullut painoa 2,5 kg, ne tuli oikeastaan jo ekan kolmanneksen aikana kun joutu syömään pahaan oloonsa. Nyt ei ole painokaan liikkunut minnekkään. Kumpa kaikki nyt vaan olis hyvin...
 
Kuten varmaan masugalleriastaki voi päätellä, mahalla on kokoa :D. Nyt illasta on turvottanu pitkästä aikaa, joten tällä hetkellä mullon ihan järkyttävä pallomasu! Niinku oisin vähintään 7 kk:lla raskaana... Ei puhettakaan että vois sisään vetää, eikä ennää näkyis :D
 
Ihan vinkkinä butterille ja kaikille muillekin, että ei kannata käydä puntarilla joka päivä!
Joka viikko tai joka toinen voisi olla hyvä ja se, että käy aina vain aamupissin jälkeen.
Turhaa stressiä ei sen painon nousun takia kannata itselleen hankkia käymällä joka päivä. Painoa voi tulla hyvinkin erilaisista asioista; miten olet syönyt, liikkunut jne.. Ei tarvitse olla edes raskaana kun paino voi vaihdella hurjastikin viikon aikana.
Toki, jos haluaa itselleen lisästressiä aiheuttaa niin,mikäs siinä.
Mä olen itse painonnousukammoinen ja käyn ainostaan kerran viikossa, koska se lisäsisi enemmän stressiä. Esim spinning illan jälkeen painoa voi olla hurjakin kun nestettä on kehossa ja sitten sitä seuraavana päivänä se onkin jo ihan normaali oma paino. Eli kaikki vaikuttaa.
Nyt on paino noussut sen kilon verran ja johtuu täysin siitä, etten ole voinut noudattaa omaa ruokavaliotani "pahoinvoinnin" takia ja se, että ei tee mieli ruokia, mitä olen tottunut syömään. Eiköhän se tästä kuitenkin suttaannu hyvään suuntaan ja kun se painon nousu on kuitenkin ihan normaalia. Toki alkuraskaudessa ei sen tartteis nousta niin äkkiä.
 
Mää käyn puntarilla n. kerran viikossa. Nyt oli tapahtunut 200g pudotus, varmaan johtuu siitä et se pahin turvotus alkaa olla ohi. Ei oo enää vatsa niin pinkee ku ilmapallo iltaisin vaik jos vertaa 2 viikkoo taaksepäin. Huomenna vaihtuu 12 viikko, ja paino on 100g vähemmän entä ennen raskautta. Mut täs ekan kolmenneksen aikaan on normaalia joko laihtuu tai lihoo kilo/kaks. Nyt tästä eteenpäin sen pitäs alkaa pikkuhiljaa nousta. En minäkään ota sen kummempaa ressiä tuosta painosta, ku sitä tulee väistämättä kuitenki. Mut herkkui välttelen niinku normaalissaki elämässä, etten niistä saa ns. turhia lisäkiloja. Ne ku sit kostautuu viimestää sillo ku vauva on syntyny ja pitäs alkaa laihuttamaan.
 
Täällä on ollut vain laskusuhdanteessa, ekaan neuvolaan oli painoa tippunut 2-3kg siitä painosta ennen raskautta ja nyt viimeisimmällä kerralla oli taas kilo lähteny. Pääsyyllisenä on tainnu olla kokopäiväinen pahoinvointi, mitään ei oo uskaltanu syödä ja varsinkaan mitkään rasvaiset tai makeat ruuat ei houkuttele. Oon ennen syöny viinereitä melkein päivittäin mut nyt se saa mut voimaan pahoin :( Vielä kun tähän päälle jäin kiinni sokerirasituksesta niin joudun viel enemmän tarkkaileen mitä suuhuni laitan..
 
itte en ressaa painon noususta ekassa raskaudessa ressasin paljon enemmän mutta ei mulle tullu kuin 8 kiloa painoa alkupainosta ja ennen kun pääsin edes sairaalasta kotia niin multa oli jo lähteny 10kiloa joten mitä sitä ressaamaan turhia painosta joka kumminkin lähtee synnytyksen jälkeen....
 
Voi apua tätä olotilaa, kun niin pitkään ja hartaasti on toivonut tulevansa raskaaksi ja katsellut kadehtien ihania pyöreitä vatsoja... Nyt kun ensimmäisen pahoinvointikolmannes on takana ja on innolla odotellut sen vatsan ilmestymistä niin eihän se oo aluksi mikään nätti vaan näyttää ja tuntuu vaan siltä kuin olisi lihonut! Tuntuu niin tyhmältä, kun ajattelin, että oon ihan onnessani, mutta nyt vaan kattelen itteeni järkyttyneenä ja samalla huvittuneena omista fiiliksistäni :D Voi meitä naisia! En varmaan oo yksin?
 
Lejon et todellakaan oo yksin :) Mäkin oottelen et tulis pyöreä maha, tällähetkellä se vaan näyttää tommoselta hyllyvätä ja turvonneellta läskikasalta :D todella kaunista siis :D Eikä kyllä auta yhtään asiaa et mies puristelee mun läskejä ja nauraa et vaik maha kasvais ni tää löllyrä jää silti siihe ison mahan päälle, ettei se siitä mihinkää katoa.. Jeij, kiva kiitti kannustuksesta! :D
 
Mieheni tokaisi että voi kun hän saisikin sanoa mulle "sä oot lihonu", näytän kohta joltain kuivan kesän oravalta kun kaikki rasvat katoaa yläkropasta. Nyt kun alkaa oleen lämpimämmät ilmat niin ei edes tee mieli syödä paljoa eikä mitään rasvaisia ruokia :(((
 
Miten sul sillee hävii yläkropas rasva, vai eks vaan saa syödyks..? Höh.. :(
Mul on taas iha päinvastanen tilanne, oon rasvakammonen, en siis tykkää jos mun kehossa on "liikaa" rasvaa, ja täs tilas jotenki tuntuu et mää "pehmenen" kokoajan.. Tissit on ällöttävät pallot, kasvanu kuppikoosta c --->d:hen ja tuntuu et pitääks täs käydä ostaa koht dd:t. Iha järkyttävää. Miehest ne on muka ihanat, minä inhoan isoja tissei. Mulla ei oo paino kuitenkaa noussu grammaakaa koko raskauden aikana, mut silti näyttää et löystyn vaan.. En tajua.
 
Mä en tiiä mikä on mut aina kun paino tippuu niin ekaks ne rasvat katoaa hartioilta ja rintamukselta. Vähä ahdistaa ku olkapäät on nyt tosi luisevat ja solisluut näkyy selvästi. Mä oon aina ollu alapainotteinen eli alavatsa ja reidet on hyllyvät ja yläkroppa normi. Rinnat on kans kasvanu mutta pystyn vielä omia rintsikoita käyttää (ehkä oon aiemmin ostanu väärää kokoa...?)
 
Mulle tuli ekassa raskaudessa kiloja 20!!! Kaikki lähti alle kuudessa viikossa (10kg jäi jo synnärille). Vallankin jos imettää, niin uskon, että kilot karisee aikamoista vauhtia. Itse en juurikaan liikkunut enkä seurannut syömistä synnytyksen jälkeen, eli en pudottamalla pudottanu painoa. Olishan se kiva että nyt tulis max 15kg.
 
tuo antaa kivasti toivoa :) itse asion siirtyä pussikeitoille/väh hiilariselle takasin heti kun se on sallittua :D tuli tämmönen kiva vuoden tauko painon tiputukseen, ni toivon tosiaan et auttas vaikka sitten toi imettäminen ja kilot karisis :)
 
Takaisin
Top