Painon nousu :O

butter

Näppärä viestien naputtelija
Tänne voipi jurputtaa ärsyttävästtä tosiasiasta, painon noususta :D tai sitten ihmetellä painon nousun puutetta jos joillain on niin iloisesti vielä asiat :) itellä on ekasta neuvolapunnituksesta noussu 1,3kg paino jo (6vk sitten oli eka neuvola).. päivittäin käyn puntarilla jos sais pysymään painon aisoissa ja täällä ilmottelu sais varmaan lisää skarppaamaan :) jos vaikka hmmn.. en tiiä viikon, kahen, kk välein ? laittais painon nousun alusta ja viime ilmouskerrasta :)
 
Jos ei liikaa mässäile, syö suurin piirtein terveellisesti ja liikkuu edes jonkin verran, ei mielestäni kannata puntaria liikaa tuijotella. Toki painonnousu on monille vaikea asia, vaikka kuinka tietäisi että se raskauteen kuuluu.

Kovin yksilöllistä tuo painonnousu raskauden aikana on. Mulla tuli esikoisesta vain 5kg koko raskauden aikana, ja synnärille nuo kilot jäivätkin. Asennoiduin kyllä että kiloja voi tulla paljonkin, sillä lähtötilanteessa olin aika hoikka.

Meillä ei ole kotona vaakaa, joten painon noususta tai laskusta ei ole tietoa.
Ekan ja tokan neuvolakäynnin välillä on nyt 16 viikkoa, joten varsinkaan tässä vaiheessa raskautta en pahemmin tietoa painon muutoksista saa :)

Nyt ensimmäisessä neuvolassa painoin saman verran kuin esikoisen kohdalla ekassa neuvolassa. Jännä nähdä kuinka paljon kiloja tulee nyt. Stressiä en kyllä osaa ottaa, aivan sama tuleeko raskauskiloja 5kg tai 15kg. Stressailen sitten synnytyksen jälkeen jos on tarvetta :D
 
mä tressan nyt jo ja kovasti :D pamahhdin paksuksi kesken pitkän painon pudotuksen, 15kg kerkes tippumaan ja harmittaa kyllä vietävästi kun 7 oli vielä tavotteena ja jos nyt ne kaikki kilot tulee takaisin ja joutuu taaaaaas alottamaan tyhjästä. Liikuntaa harrastan joka pv, oon aina harrastanut ja katsonut mitä suuhuni laitan AINA edes jollain tasolla (vaikka en laihiksella oliskaan mutta geenit määrää toisin..
 
Edellisessä raskaudessa tuli kiloja 14, kuukaudessa synnytyksen jälkeen ne lähti korkojen kera, yhteensä 17kg. Takas tuli liikaa tässä välissä, painoa on n.5 kg enempi ko ennen esikoisen syntymää. Tällä hetkellä on käyny niin hassusti, että kahen neuvolan välissä paino oli pysyny just samassa, mutta helmikuun alkuun nähden jopa tippunut, mitä en kyllä uskois tällä syömisellä..
 
Ymmärrän sua Butter, että paino ahdistaa, etenkin jos laihdutus jäi tuolleen kesken. Itseäkin ahdistaa ja ketuttaa, kun tiedän, että tästäkin raskaudesta se paino ihan varmasti nousee, kun kerran esikoisestakin se paino nousi sen 18 kg. Oltiin sellaisilla painolukemakymmenillä, joita en ollut koskaan ennen varpaiden välissä nähnytkään! :) Mutta minkäs teet, järkevästi itsekin silloin söin yms., joten en olisi juurikaan voinut nousuun vaikuttaa.

Ennen raskautta olin aivan normaalipainoinen. No, 12 kiloa jäi synnärille ja sen jälkeen paino tippui tasaisesti, mutta 6 kiloa jäi mulle siitä urakasta jäljelle. Enkä ehdi enempiä tässä nyt laihduttelemaankaan, kun taas mennään. ;) Vaikka tuo painonnousu onkin ajoittain vaikea hyväksyä, niin kannattaa vaan ajatella, että kyllä ne kilot siitä sitten lähtevät ja että kaikkeen ei vain voi vaikuttaa, vaikka mitä tekis! 

Tähän mennessä kiloja on tullut 1-2 kg. Esikoisen ekassa neuvolassa paino oli muistaakseni noussut jo 4 kiloa ja olin tällöin rv 8. 
 
lohduttavaa kuulla että muilla on jäänyt paljon kiloja jo laitokselle :) kyllä se joo vituttaa helkkaristi.. melkein vuoden sain painon pidennyä bmi alle 25, ilman että kertaakaan nousi sen ylös ja päätin etten enään ikinä, ikinä mene ylipainon puolelle ja nyt se on sitten sen 25,4 >:( joo ei paljon yli, mutta vituttaa tehä helvetisti töitä normaalipainon eteen melkein 2v ja sit katella kuin kaikki työ valuu hukkaan vaikka kuinka söis terveellisesti ja liikkuis ku pieni durasel pupu :D monta kertaa laihduttanu 15kg ja aina jäänyt siihen ja lihonnut takas.. tällä kertaa en lihonnut vaan jakoin urakkaa, mutta nyt ne tulee taas takas.. :D onneks 15kg viel on helppo tiputtaa mut sit ollaan taas siinä tilanteessa et on se vaikein 7kg jäljellä mitkä ei oo lähteny millään konstilla pois viimiseen 7 vuoteen :D nyt ajattelin ottaa normi kuntoilujeni lisäks päivittäin zumbaa, jos sais kädet ja jalat vaikka suht kuosiin ja hidastais ainakin painon nousua ku lisäis liikuntaa :)
 
Butter, yritä olla ressaamatta, se tullee mikä tullee ja mieti niitä kiloja sitte kun on se aika. Tokihan voi ja kannattaa liikkua sen mitä kykenee, ja syödä terveellisesti, mutta joillekin ihmisille tullee siitäki huolimatta raskauskiloja. Mulla tosiaan lähti alle kuukauessa 17kg, mikä hämmästytti itteäki! Toivottavasti tällä kertaa tekis saman, ei kyllä tarttis ees tulla sitä 14kg, ko tätä massaa on ihan nokko jo valmiiksi..
 
joo oon itekki aika järkyttyneenä seurannu että noin 14 viikossa tullu 4,5 kiloa lisää painoon, koska en oo koskaan ollutkaan mikään hoikka, mutta tuossa kolmen vuojen aikana sain painon pysymään koko ajan noin 60 kilossa, nuorempana, ylä asteella painon enimmillään sen 86, joten siks tämä painon seurailu näin tarkkaan. 
pitäs vaan aatella että noo sairaalaan jää puolet ja sitten kotona voi aloittaa jonku pienehkön laihdutuksen.. :) 
 
itellä kun on ollut tuota rajua pahoinvointia niin painoa on nyt lähteny sen 5kg jotta katotaan koska tuo rupee sit lähteen ylöspäin vaikkakin ei mulla esikoisenkaan aikana tullu kuin 8kg
 
jesh :) tääl on painonnousu taasaantunu :) melki kilo tippunut ku pystynyt syömään normaalisti taas ku pahoinvointi loppu, nyt uutena ongelmana on vana pohjaton nälkä :D just söin 3 ruisleipää aamupalaks ja nälkä ois vielki.. ei kai se auta ku odotella päivään/iltapäivään et viittii taas lisää mussuttaa :DD
 
Minuu on nyt tosissaan alkanu ärsyttämään tämä turvotus! Ja väsymys kans. Mikään ei huvita, ja laiskottaa.. Ennen kun sitä urheili 6 kertaa viikossa, ni nyt hyvä et kolme tai neljä kertaa viikossa. Kovasti on aina aamulla ennen töihin lähtöö suunnitelmissa et meen salille suoraan töistä, vaan hitto ei mitään energiaa oo lähtee mihinkää ku iltapäivä koittaa. ja sit maha vaan turpoo ja läskit lisääntyy. Tuskin vauvamaha on ees kasvanu ku eiköhän se tuo rasvakerros tossa vyötäröllä vaan lisäänny, etenki ku en pysty ees syömään mitenkää järkevästi tän pahoinvoinnin takia. Vittu. Ja anteeksi valitus! :D
 
ymmärräs dropp vittuuntumisesi... itellä onneks on pahimmat turvotukset ym jo takana päin.. painokin on nyt pysynyt samassa, jei! :) jos ei mtn kummalista tapahnu maanantaihin mennessä ku on taas neuvvola niin paino pitäis olla samassa kuin kk sitten neuvolassa :)
 
Täällä on paino laskenut ekasta neuvolakäynnistä (2.4.) muutaman kilon, ja lähtöpainosta helmikuulta n. 5 kiloa. Neuvolatäti ei tästä ole oikein innoissaan. En tiedä mistä moinen johtuu, pahoinvointia ei ole ollut ja syönyt olen normaalisti. Mutta kai sitä voisi nyt välillä vähän mässäilläkin kun kerran tilanne on tämä :) Mielihaluja ei tosin ole oikein minkäänlaisia, paitsi mansikat ja viinirypäleet.

Väsymys vaivaa täälläkin, ddropsin tarina tuntuu tutulta, eli mitään ei jaksa eikä huvita. Kuitenkin olis hyvä liikkua edes vähän, ja olen väkisin siksi yrittänyt käydä kävelylenkillä päivittäin. Kai ton väsymyksenkin pitäisi jossain kohtaa hellittää? Vielä jokunen viikko sitten mulla oli niin energinen olo etten muista koska olisi niin ollut, mutta nyt on kyllä ollut taistelua edes pysyä hereillä yli yheksään illalla :)
 
mulla valitettiin neuvolas viimeks jo et ruokaterapeutille vois varata aikaa jos paino ei ala nouseen, ja mä en oo eläissäni syönyt näin paljon ja näin epäterveellisesti! ei ois aikasemmin tullu mieleenkään syödä viikolla pastaa tai karkkia tms. nyt syön mitä käteeni satun kaapista saamaan :D säikähin yhes vaihees ku tuli joku 3kg viikos/kahes, mut ne oli varmaan tuvotusta ku ONNEKS lähtikin pois itestään.. ajattelin et ei huhuh selviääkö tästä hengissä jos tota vauhtia paino alkaa nouseen :D
 
Mulla kun on ylipainoa jo ennestään, niin painon ei tarttis nousta välttämättä yhtään. Eikä vain minunkaan puolesta.. Huomena sitte kattomaan onko se noussu..

Mulla on ihan sama juttu kuin Evewindillä, ettei oikein millään jaksa tehä mitään, varsinkaan liikunnallista. Pitäisi kyllä, ehottomasti.
 
Mää oon antanu tän viikon itelleni "armoa" etten pakottaudu salille. Kävin kyllä spinningissä ja sitte joka päivähän tulee lenkkeiltyä koiran kaa. Kauhistuin kuin läskilta mun maha näyttää jumppavaatteis, siis ku tää turvotus on iha järkyttävää! Painoo ei oo tullu ku nippanappa 100g lisää (onneks), mut toi turvotus.. ah, miten ihanaa :D Toivottavasti mullaki tää turvotusmaha alkais lähtee, ja alkais se oikea vauvamaha kasvamaan.
 
Mulla on paino pysynyt aika samoissa lukemissa, en ole kovin tarkkaan seurannut, mutta mulla on nyt myös iltaisin ihan järkyttävää turvotusta. Aamulla ei ole vatsaa lainkaan, mutta illalla vatsa on kunnon pallo. Pitäisi varmaan ottaa vertailuksi kuvat aamulla ja illalla, siinä sitä olisikin nauramista.
 
just eilen olin onnellinen ku ei oo tullu painoa nyt sit kk, ja vitut tänään aamulla oli tullu 2kg eilisestä!! siis mitä helvettiä mä oon voinu tehä et on tullu 2kg :O vettä kyl meni joku 4litraa.. et jos siit jäi 2litraa nesteeks kehoon? :OO vittu.. tulee varmaan kivasti sanomista neuvolassa jos en saa tota pois maanantaihin mennessä.. en oo painanu 2 vuoteen näin paljo >:(
 
Takaisin
Top