Painon nousu/lasku

Meillä tänään 21+3 ja omalla vaa alla painoa tullut 3 kg. Mut mikä ihme toi masumitta on ? Mittaako ne neuvolassa sen? Ei meillä ainakaan. . :sad001 paitsi et eipä tuo tunnu Masukaan vielä ihan mahdottomasti kasvaneen.
 
Olikohan se joku häpyluusta napaan -mitta. Ja neuvolassa juu mitataan. Sillä seurataan mahan kasvua jollain käyrällä. Mullakaan ei vielä ole mitattu, mutta ens kerralla kuulemma. Silloin 22+3.
 
Jos teillä on käytössä sellanen taiteltu neuvolakortti/äitiyskortti niin siitä löytyy sellanen kohta ku kohdunpohjan korkeus...mulla oli eka mittaus jo rv 16...mutta terkka sano että mittaillaan enemmän sitte viimesellä 3sella, koska sillon ei oma massa niin enään vaikuta.
 
Tänään oli just neuvola ja rv22+0. Sf-mitta oli 19,5 mulla, sanoi että uusien "sääntöjen" mukaan alettaisiin vasta 26 - raskaus viikosta eteenpäin mittaamaan(ainakin ilmeisesti täällä pk-seudulla) mutta huvin vuoksi otettiin multa mitat kun masu jo hyvin esillä :)

Olin aika shokissa, puntarissa lukema 63,6kg!! Paino nyt noussut n.800g/vko viime neuvolasta :D huhheijaa.. tosin olin just syöny ja käyny salilla ja vaatteet tietty painaa myös.. seli seli :wink Kotona sentään aamun paino oli eilen n.62kg. Seitsemisen kiloa siis tullut lisää, jaiks.
Neuvolatäti kuitenkin oli sitä mieltä ettei haittaa painonnousu...minä toista mieltä :D
 
Vaakoissa on tosi isoja eroja ja just tuossa, että onko mitkä vaatteet päällä, milloin olet syönyt jne. Ja sitten jos vaikka sattuisi ummettamaan (tämähän siis ei varmasti koske ketään :D), niin jos ei viikkoon ole vessassa hommat toiminu niin kyllähän sekin painoa nostaa.

Siksi itse käytän todellisina painolukemina noita omassa vaa'assa mitattuja lukemia, jotka on aika samanlaisilla lähtöarvoilla aina. Sama vaatetus jne.

Kyllähän se kirpaisee, että paino nousee, vaikka kuinka tietäisi sen kuuluvan tähän hommaan :). Itse olisin tyytyväinen, jos kokonaisuutena pysyttäisiin siinä noin 12 kg nousussa raskauden aikana.
 
Meillä tänään 22+6 ja viime viikon neuvolassa oli painoa tullut 6kg.
Yks ilta olin tässä viluinen ja leikilläni tuolta ukolta tivasin, että miksei ole minua lämmittänyt. :D Totesi vaan, että minussa on nykyään niin paljon lämmitettävää ettei ole ehtinyt :D
 
Tänään neuvolassa 60,8, eli jotain about vajaa 3kg tullu omaan normaalipainoon. Hyvä että tässä vaiheessa vielä niukempaa nousua, kun muistelisin että viimeeks nousi lopummassa nopeammassa tahdissa...
 
Tänään rv23+4 ja painoa tullut 4,7 kg. Meillä ei vieläkään otettu sitä masumittaa kun terkkari sanoi että ne on aina alkuun käyrän yläpäässä et turhaa kuulema vielä mittailla. Pöh.. ois Jan se mukava kuulla vai syntyykö siitä vain liikaa hysteeristä äitejä? ! tiiä häntä..
 
Mulla tullut kaikissa raskauksissa eniten tällä tokalla kolmanneksella, tai oikeastaan n. rv20-30. Ekasta ei noussut paino enää ollenkaan viimeiseen kuukauteen, tokasta tuli turvotusta lopussa n.1,5kg/vko ja protskut alkoi nouseen eli oltiin menossa vissiin myrkytyksen puolelle mutta onneks sit syntyikin aika pian. Mun jalat ei mahtunu muihin kuin Ugg:seihin tuollon :D olin niin turvonnu pallero.

Nyt on myös jo alkanu hieman turvottaan, rv25 ...voi olla että sitä kertymää ja varsinkin nestettä on odotettavissa tälläkin kertaa, onneks ne lähtee sit nopsaa synnytyksen jälkeen...kunhan ei tulis mitään pre-eklampsia tms.juttuja :/
 
Mulla tosiaan paino nousi viimeeksi lopummassa, mut onneks ei turvottanu vaikka muuten olikin jotenkin tukala olo. Mahtu sentään loppuun asti normaalisti korkokengät ja muut jalkaan ja en joutunu joustamaan ulkonäköjutuissa. Takkiongelma meinas tulla, kun en ollu hommannu raskaustakkia, mutta masu oli kuitenkin niin kohtuullinen että eipä sitten tarvinnutkaan hommata. Nyt ostin hm halpistakin varmuuden vuoksi, että jos on lopussa edellistä isompi maha, kun nyt tulla pullahti esillekin jo aiemmin kun viimeeks... Mulla ollu tässä raskaudessa proteiinit siinä seuraavassa väripalkissa, mutta labrassa oli puhdas. Edellinen oli onneks silleen täysin ongelmaton raskaus, kun olis vaan tämäkin...!!!!
 
Rv 22+3 ja kiloja tullu 5,5...en käy kotona ollenkaan puntarilla, tulee vaan huono fiilis. Paree jättää se neuvolaan:)
 
Mulla nyt Visiblinin aloittamisen jälkeen helpottanut turvotus hieman! Ja samalla painonnousu tuntuu pysähtyneen, jopa hieman laskeneen. Jalat näyttää normaaleilta aamuisin :D

Muistan kakkosen synnytyksen jälkeen kun itkin ilosta miehelle saunassa kun jalat näytti taas normaaleilta! Viikko synnytyksestä -15kg joten ero oli valtava (siihen entiseen valtavaan minään :wink )
Ei tosiaankaan ollut siistiä kun joutui lampsimaan samoissa kengissä viikkokausia. ..hyvä kun kaupungille kehtasin näyttäytyä. Pysyttelin kotinurkilla esikon kanssa.
 
Onneksi pääsee ystävän kanssa kaupunkiin ostoksille viikonloppuna. ☺ eilen ahtauduin vanhoihin housuihin ja toppatakkeihin ja totesin että mikään ei mahdu ja että näytän hirvittävältä :sad001 mieheni lohdutti että näytät raskaana olevalta :)
 
Tänään neuvolassa paino mitattuna 68,8kg eli vajaa 5kg tullu painoa ja viikkoja tällä hetkellä 24+6
 
Mulla raskausviikot nyt 26+3 ja painoa tullut lisää viimeisen reilun kuukauden aikana 10 kg! Ja kaikki siis pelkkää nestettä, koska ruokailutottumukset pysyneet samana. Viimeksi neuvolassa kun painoa oli silloin tullut edellisestä käynnistä se 7 kg, mut määrättiin sokerirasitustesteihin varmuuden vuoksi. No se oli onneksi ok, eli toistaiseksi ei hätää sillä osastolla mutta tosiaan jalat on kuin vesipatjat ja sormia ei saa aamuisin koukkuun, vaikka eipä tää turvotus tästä enää päivän mittaan edes laske, eli näillä mennään. Tosiaan jalkaan saan survottua Crocksit häthätää eli tyylikkyys huipussaan :cool01

Mulla myös mitattiin tuo vatsan koko edellisellä neuvolakäynnillä, oiskohan viikkoja ollut joku 22 paikkeilla. Olin 100% käyrällä joten mitään pahempia ylilyöntejä ei ole vissiin tapahtunut :grin

Mutta toivon kovasti ettei tota painoa enää tulisi paljoa lisää, on meinaan nilkat kovilla ja jalkapohjat, ainakin niitä särkee satunnaisesti, voi se olla aika kova juttu kropallekin mukautua aika äkilliseen painon nousuun o_O
 
Ai kauhee...sympatiani sinulle Jobblar!
Nyt tuntuu omat turvotukset mitättömiltä vaikka sitä jonkinverran onkin. Normikengät vielä menee vaikka puristaa vaihtelevasti.

Luulin että itsellä rauhottunut painonnousu mutta ei: aamulla puntari 65kg :/ eli se +10kg tullut ihan kotipuntarillakin.
Nyt vielä lapset ja minä kipeänä, henkeä ahdistaa ja matalaa kuumetta..tullut nukuttua nyt monta yötä huonosti. Vähän synkkä fiilis kieltämättä...rv 25+2
 
Takaisin
Top