Painon ja kehon muutokset

Miutakin mietitytti tuo vaatteet päällä painomittaus. Kunnon kerrospukeutujana olin nimittäin liikenteessä.. :D
 
Mä punnitsin ittei ekan neuvolan aamuna, paino oli grammalleen sama ku koko ajan on ollut. Neuvolassa vaaka näytti sit alkuiltapäivästä 1,5 kg enemmän. Oli kunnon vaatetus ja just olin syöny. Että pikkasen ärsytti, ku just hihkuin että paino ei oo yhtään noussu :D Mut pitää muistaa tää vaakojen ero ja punnita kotona itelle oikeeta tulosta. Sen jälkeen en oo taas vaa'alla käynytkään...
 
Mulla on kaks kiloa paino laskenut, varaa olis laskea ihan koko raskauden ajan. Meillä myös punnitus vaatteet päällä, mut silti oli -2kg :D
 
Ite aion yrittää ainakin syömisellä pitää painon tässä, jos en pysty nivelien takia hirveesti liikkuu. Kunhan olot hellittää!
 
On tää mun paino ihan ihmeellinen. Pari viikkoa pyöritty jo lukemissa 55,8-56,1 kg. Ja pidempää yli 55,5. Nyt on kyllä tuntunu ihan massakaudelta mutta ei oo tarvinu syödä yhtää enempää kun ei nälkää. Paino oliki tippunu eilen 55,7kg:eek:on ja tänä aamuna tuntu että ois tullu reippaasti lisää mutta EI ! Oli vaan tippunu ja nyt 55,4 kg....
 
Mun paino on myös ihan ihmeellinen, se ei nouse vaikka syön 5-7 kertaa päivässä. mun painoindeksi on 19 eli sais nousta. Taian syyä liian terveellisesti. Viime raskaudessa oli sama että alussa ei noussut ja sitten alkoi vähitellen nousemaan. Alkaa stressaamaan ku ei paino nouse..
 
Ei mua stressaa nousemattomuus! Kyllä se tosiaa kerkee ja ekalla kolmanneksellahan painon ei ees tarvii nousta ollenkaa
 
Mulla paino heittelee päivän mukaan 1-2kg ja turvotus on aika kauhea välillä, mutta en jaksa ottaa siitä nyt stressiä. Niin kuin en enää jatkuvasta syömisestäkään sen jälkeen kun ekassa ultrassa näkyi kuinka kova liikkuvuus ja meininki siellä on, ilmeisesti käynnissä niin suuria toimenpiteitä että energia todella on tarpeen :D Armollisuutta itseä kohtaan, niin kuin neuvolasta toitotetaan..
 
Jes (aamu)paino pysyny eilisen jäljiltä 55,9! Ei se kauaa kestäny se 55,4 kun hyppäs heti takasin 55,7 :D ois se nytkin varmaan ollut alhaasempi mutta meidän perjantait lähes poikkeuksetta sisältää körrin hampparit :Heartred vielä tänää mun porukoille syömään :)
 
En tiedä, kannattaisiko mun osallistua tähän keskusteluun. Entisenä anorektikkona painoin pitkään n. 49-50 kiloa (176 cm). Sitten pääsin sinne 60 kilon hujakoille ja lapsettomuustuomiosta huolimatta esikoinen sai alkunsa luomusti, kun paino oli noussut. Raskauden aikana tuli lähemmäs kolmekymmentä kiloa, joista 20 lähti muutamassa kuukaudessa. Ekan kolmanneksen aikana tulleet kilot sen sijaan jäi. Yritin laihduttaa kevyesti, mutta vaikutti imetysaikana maidon määrään niin, ettei ollut hommassa järkeä. Toukokuussa lopetin imetyksen ja muutama kilo lähti itsestään. Terolutien ja clomien aikana paino taas nousi ja plussan tullessa massaa oli n. 70 kg. Siitä ainakin 3 kg lähtenyt nyt... katsotaan, miten käy, kun homma etenee. Viimeksi siis tajuton turvotus ja lopussa tuli 2 kg/vko. Yritän kuitenkin olla miettimättä painoa, kun tiedän, että se tarkkailu saattaa lähteä lapasesta.
 
Mulla ollu bulimia/ahmimishäiriö... Nykyäänkin tuntuu että jos antaa periks kerran tai pari ylenpaattiselle syöpöttelylle niin se jää päälle mutta just vaaakaa seuraamalla pysyy jotenkin kurissa (etenki kun neuvolassa seurataan) niin mua motivoi olla ahmimatta :)
 
Tasse83, mulle tuli kanssa viimeks loppuraskaudessa samaan tahtiin kiloja kun sulla. Mä oon nyt jotenkin päässyt balanssiin ees suurinpiirtein oman vaa'an kyttäämisen ja paino-ongelmien kanssa. Mulla on ollu muutamia vuosia vähän sairas suhtautuminen näihin asioihin mutta viime raskaus ja esikoisen syntymä anto tosi paljon perspektiiviä enemmän näihin asioihin ja sitä osaa nykyään olla vähän armollisempi itselleen. Olin vielä 2013 semmoinen ns. laihaläski, harrastanut liikuntaa kun ihan satunnaisesti ja painoin n.57kg. Sitten treenikärpänen iski ja kaksi vuotta treenasin salilla 4-6krt/vko ja olin tiukalla ruokavaliolla tästä noin vuoden, alimmillaan paino 50kg ja sitten kun massaa tuli lisää niin n. 57kg. Viime raskaudessa tosiaan tuli se 26kg ja vikassa neuvolassa painoin 84kg, voin sanoa että ei naurattanut kyllä yhtään. Nyt ekassa neuvolassa paino 63kg ja oon ihmekyllä aika sujut tän painon kanssa nyt. :) Voishan sitä olla timmimpi ja käydä useemmin salilla mutta toisaalta tuskin olisin onnellisempi silloin, neuroottinen vaan enemmän. Meillä myös esikoinen edelleen herää 5-10krt/yössä (nyt 1v 4kk) joten ei energiatasot oo ihan samat kun ennen lasta/raskautta. Tällä tekstillä vaan halusin sanoa että olkaa armollisia itsellenne ja kehollenne, jos syötte suhtkoht terveellisesti ja liikutte säännöllisesti niin ei tarvitse kyllä yhtään huolehtia kiloista! :) ja herkutellakin saa/pitää välillä!
 
Mullakin on ollut aiemmin vähän ongelmia hyväksyä se millainen on. Rupesin syömään terveellisemmin ja liikkumaan yhä enemmän ja se meinas mennä ihan överiksi jossain vaiheessa. En mä ikinä ole mikään tikkulaiha ollut, ei musta taida sellaista saadakaan. Olishan se kiva saada kiinteyttä kroppaan, mutta kuten nnanna sanoi, ei tällä hetkellä riitä vaan jaksaminen siihen. Meilläkin esikoinen heräilee monta kertaa yössä ja iltaisinkin nukkuminen on vähän vaihtelevaa. Ehkä sit joskus ja ihan hyvä näinkin on :)

Mulla bmi aikalailla sen 25 eli sen mukaan oon lihava. Mutta en mä sitä kovin alhaiseksi saisikaan, kokeiltu on... Meidän suvussa nyt kaikki on tämmösiä lyhyenläntiä :D Silti koen että ihan hyvässä kunnossa tässä ollaan ja toisinaan tuntuu että voimaa on enemmän kuin miehellä :wink Ehkä mulla on jotkut piilolihakset, jotka painaa :D
 
Kotivaa'an mukaan painan 5kg vähemmän ku joulukuun alussa. :eek:
Vaikka oon syöny mitä sattuu! Ja oli joulukin? :eek:
Oonhan mä myös ollu huonovointinen, mut silti...
 
Oho, 5 kg on aika paljon mut ei kai vielä vaarallista. Ootko saanut nyt syötyä? Mulla laskenut paino 1kg alkupainosta. BMI28 eli ylimennään ja sen takia (ja iän) sokerirasitus sitten viikolla 20.
 
Oon saanu syötyä ja tos joku aamu vaaka näytti jo -1kg lähtöpainoon. :D ja mun bmi on 33 (tai jtn sinnepäin), joten ei haittaa vaikka vähän putookin...
 
Takaisin
Top