Painon ja kehon muutokset

Mulla on jo niin iso maha valmiiks, et varmaan taas vasta joskus 20+ alkaa näyttää raskausmahalta. :D
 
Mullaki maha pinkeytynyt! Alavatsa ei mee enää samalla tavalla sisään. Turvotus ollut selkeetä kun paino vaihtelee helposti +/- 0,5-1kg päivästä toiseen. Ennen vaihdellu n. 0,2kg eri suuntiin. Jooga on kyllä tehokas keino pitää nesteet liikkeellä, harmi kun ei kotona kylmässä huvita tehdä ja ohjatuille tunneille ennättää vaik kerran max kaks viikossa
 
Mulla on vaa tosiaan turvotusta ja läskiä, kun joutuu kaikkea huonoa syömää ja kokoaja. Ja mun tyyppi oli vasta 5mm pitkä, että ei täs hirveesti mahaa voi vielä ollakaa.
 
Mutta pilvilinna vaikka tyyppi onki vasta 5mm niin viehän kohtu ja istukka ja lapsivesi oman tilansa [emoji5] kaikilla kun ne kasvaa eri tahtiin ja eri kokoisiksi [emoji5]
 
Mullakin ihan röllykkä. Ennen raskautta olin normaalipainossa, mutta nyt tullut jo 3-4 kg..:/ Koskaan ennen ei alkuraskauden paino ole noussut näin nopeesti. Mut sama kun monella muulla, että paha olo pysyy kurissa syömällä. Ruokavalio on terveellinen mut määrät kasvaneet. Ja toki rasvanen ja suolanen himottaa. Imelää ei juuri tee mieli, paitsi mehuja ja hedelmiä.

Mut nyt terästäydyn ja alan liikkua enemmän kun olo kohenee. Oli ennen raskautumista tarkoitus aloittaa säännöllisesti liikkumasn ja pudottaa muutama kilo, mut raskaus yllättikin ensin :D Ennen ekaa raskautta mulla oli ennemminkin ortoreksiaa ja viihdyin salilla kaiken vapaa-ajan. Nyt pitäis päästä kultaiselle keskitielle...
 
Mullakin on ruvennut maha jo näkymään, varmaan kun oon hoikka. Ennen raskautta 49 kg ja tällä hetkellä 51,5kg rv: 9+0. Painoo voi kertyä aika paljonkin kun kaksoset masussa:) mullakin tullut tämän raskauden aikana himo roska ruokaan, kun normaalisti tosi harvoin tekee mieli :D
 
Mulla paino heittelee about 0,5-0,7kg, väilillä ollaa normi painossa sielä 56,5kg tienoilla ja välillä heittää johonki 57,2kg. Tänä aamuna ja eilen illalla mietin että onkohan jo pientä mahaa havaittavissa, mutta ehkä se on vain turvotusta :shy: tällä hetkellä kuitenkin vasta rv: 5+4. Mietin kyllä itekkin tota eetä saattaahan se olla että vois jo jotain näkyä jos kohdun pitäis ens viikolla olla jo appelsiinin kokonen :)
 
Onko kellään muuten napalävistystä? Mille viikoille asti uskaltais normikorua pitää ja myyköhän mikään koruliike niitä muovisia tms mitä voisi pitää raskausajan vai ottaako suosiolla pois :D pysyyköhän se reikä auki?
 
Kai noi erikoisemmat paikat menee herkemmin umpeen?
 
Mulla ollu napakoru ja otin pois melkee heti. Aattelin aluks kans sitä raskauskorua mutta ne näyttää tyhmältä :D ja menee umpee jopa viikossa! En 100% varma ole mutta näin mulle taidettii sanoo aikanaa että menee vaikka kuin vanha ois
 
Apua mun paino pysy jopa samassa kuin eilen 54,9 vaikka olin ihan varma et nyt nousee kun menin syömää suklaalevyn ja puol pussii omareita! Olo oli kyllä illalla ihaan kamala ja vatsa pinkeenä mutta niin se pääs yllättämään :D

oon nyt ottanu perjantaisin viikkopunnituksen vaikka rv vaihtuu lauantaina mutta perjantaisin tyypillisesti meil on "herkkupäivä" eli jotain sipsiä tai hampparit haetaa ja ne turvottaa!

0+0 54,5kg
3+6 54,7
4+6 54,7
5+6 54,8
6+6 ---
7+6 54,9

Paino kyl hyppii pitkin viikkoa 55,0-55,6 mutta yleensä johtuu turvottavasta ruoasta...
 
Mulla kanssa paino pysynyt täsmälleen samana! Ihan alussa keräs turvotusta, mut nyt näyttää kaikki extrasyöminen menevän pikkuselle. :Heartred Käyn kans tällee viikon vaihtuessa puntarilla. Täs alussahan se painonnousu onki ilmeisesti just sitä kehin nestemäärän muutosta, myöhemmin sit oikeesti sitä varsinaista massaa. :grin Mä ootan ihan malttamattomana, et koska se alkaa!
 
Takaisin
Top