Painon ja kehon muutokset

Mä päätin että yritän olla ottamatta stressiä ulkonäöstä ja painosta. Hirveä turvotus ollut plussauksesta asti ja sama kuin pilvikirsikalla, tulee vedettyä pitkin päivää koko ajan ruokaa välttääkseen huonon olon. En ees uskalla käydä vaa'alla. Sitten kun pahoinvointi helpottaa niin alan taas liikkumaan ja katsomaan mitä suuhun laitan.... nyt ei vaan pysty..
 
Joo kauhea turvonnut olo kyl ja tuntuu et keho sanoo et nyt tarvii hiilihydraatteja ja PALJON! Ollaan armollisia, luulen et keho kertoo et tarvii pienen kasvattamiseen nyt energiaa
 
Kävin eilen neuvolassa ja kieltämättä hirvitti se puntarille meno, mutta olikin positiivinen yllätys! Paino ei ollutkaan niin isoissa lukemissa mitä olosta olisin voinut päätellä :D ja se niin heitteleepi tässä varmasti muutenkin..
 
Mulla nousi viime raskaudessa paino 24kg ja nyt vaan toivon ettei ihan samanlaista painonnousua tule. [emoji51] Raskausmyrkytys tietty aiheutti loppukilot kun turvotus oli jäätävää ja en pystynyt käymään salilla/harrastamaan liikuntaa vkon 20 jälkeen. Hitto että ärsytti!
 
Mulla oli turvotusta kans sikanaa, epäiltiin myrkytystä, mutta ei onneks ollu. Nivelet teki stopin puolen välin jälkeen. Että itsekään en liikkunut juuri ollenkaan lopusta, kun oli tuskaa...
 
Mua alko hirvittää kun täällä jossain ketjussa joku kerto saaneensa sen +30kg ja 2 vuotta meni että sai 25 kg pois.. mulla loppuu niin roskarioan ja makeen syönti. Eiköhän se vauva kasva ilmankin niitä. ...
 
Mulla lähti se 22kg about 6kkdessa ja loput muutama kilo mitä jäi on kyllä ihan ehtaa läskiä mitä varten pitäis treenata tosi kunnolla ja olla dieetillä - siihen en nyt sitten enä lähde. :)
 
Mä en kauheasti herkutellut edes viimeksi ja paino nousi vaan kokoajan. Sokereissakaan ei ollut mitään häikkää ja meidn pikkuneiti oli alle kolme kiloinen.
 
Mulla tuli 28kg ja 16kg jäi synnärille ja loput läks vaunulenkeillä alle puolessa vuodessa. :)

Ja onhan se paljo itestä kii lähteekö ne vai ei. Itse laitoin ruokavalion kuntoon synnytyksen jälkeen ja kävelin päivittäin ja kilojen pudotuksen jälkeen rupesin käymään salilla.

Saaha sitä pudottaa missä tahdissa haluaa. Joillakin voi mennä kymmenenki vuotta. Ja joillakin puolisen vuotta.
 
Toivon että geenitkin auttaa asiaan, meidän suvun naiset on aikas pieniä kaikki ja nopeaa palautunut synnytyksistä niin toivon omalle kohdalleni samaa :D
 
Mä palauduin mun edellisestä synnytyksestä hitaasti.. meni ainaki vuosi että paino tippu tekemällä ja meni vielä toinen vuosi että alkoi suht pysymään samassa heittelemättä viittä kiloo suuntaan ja toiseen.. nyt yritän pitää paljon maltillisempana. Vertasin edelliseen raskauteen jolloin 8+4 painoa oli tullut 4,4kg (sen 5kg lisäks mitä lihoin ennen raskautta) ja nyt on 9+1 tullut alle kilon
 
Tietysti neuvolakortissa voi olla aika paljon heittoa kun on päivällä kuitenkin punnittu
 
Mä kävin kans neuvolassa puntarilla iha niissä vaatteissa mitkä oli neuvolassa päällä :S sit täällä on sen verran itsepalvelumeininkiä et pitää mitata ite verenpaine siinä neuvolan "aulassa" ennen ku on se neuvola aika, ja samoten käydä pissasta tikuttamassa proteiini tms muut "arvot" .
 
Ohhoh ompas itsepalvelu neuvola tosissaan... :wideyed: Hoitajana itse en luottais asiakkaan omiin tuloksiin ja omissa nimissä niitä kirjata. Itse hoitaisin just In Case..
 
meillä myös punnitaan aina vaatteet päällä. Tosin eihän siinä nyt kauheesti vääristymää ole, jos aina punnitaan vaatteet päällä? Tuskin eri vaatteet ny niin paljoo eri verran painaa... :D Eli kyl se painon kehitys pysyy tasasena, vaikka vaatteet päällä punnitaankin.
 
On niissä huimiakin eroja vaatteiden painossa, mutta tuskin tuo nii vaarallista ole, jos heittää... :)
 
Hassua eka laskettuaika ryhmä, kun kukaan ei ole laittanu vielä maha kuva threadia pystyyn :grin Aiemmissa ovat laittaneet jo 3+ kuviakin.. Elokuisissa tais olla jo mahakuva osio:grin
 
Takaisin
Top