Painon ja kehon muutokset

Mulla on tullut pahoinvointien takia jo 3-4kg. No tiiän, kun nää helpottaa niin voipi asialle tehdä jotain. Toisinku esikoisesta otin iha lunkisti koko ajan ja se näky. Tosin ei haitannut, kyllä ne kilot lähtikin puolessa vuodessa pois. :)
 
Meilläkään ei oo puntaria mut mietin, pitäiskö ostaa. Toivottavasti nyt tän alun jälkeen jaksais panostaa taas syömiseen ja riittävään liikkumiseen. Jos pääsis vähemmillä kiloilla kun viimeksi.
 
Onko kellään muuten napalävistystä? Mille viikoille asti uskaltais normikorua pitää ja myyköhän mikään koruliike niitä muovisia tms mitä voisi pitää raskausajan vai ottaako suosiolla pois :D pysyyköhän se reikä auki?

Moikka! Minä täällä toukokuisista huutelen :D Mulla tänään 18+4 ja napakorussa vielä hyvin tilaa. Neuvolassa th sano että jotku pystyy pitämää napakorua ihan loppuun saakkaa (toki joutuu ehkä ostamaan pidemmän korun) ja joillain napa pullahtaa ulos hyvissä ajoin niin joutuu luopumaan.. että ihan yksilöllistä. Netistä oon katellu raskaus napakoruja, mutta vielä ei ainakaan tunnu ollenkaan ajankohtaselta :)
 
Mulla on ollut Napakoru eikö oo mennyt umpeen kahdessa edellisessä raskaudessa. Oon siis ottanut pois aina. Hyvin oon saanut synnytyksen jälkeen takaisin ilman ongelmia [emoji4]
 
Mä kävin tänään puntarilla (kun oltiin kylässä) ja paino pysynyt vielä aikalailla samassa kuin ennen raskautta. Herkkuja en oo syönyt mut ruokaa (ja leipää) sit senkin edestä :rolleyes: Siis näinä viimepäivinä, kun aluksi ei meinannut saada mitään alas. Maha on kyllä pompahtanut jotenkin mut olisko se vaan turvotusta tosta hiilareiden mättämisestä.
 
Haha kokeilimpas muuten omaa napalävistystä ja pienen ettimisen ja venyttämisen jälkeen niin läpi meni! :D olin luullu että menee umpee! Enkä oo nyt ees kokeillu sen jälkee ku pois otin n. 3v sitten!
 
Haha kokeilimpas muuten omaa napalävistystä ja pienen ettimisen ja venyttämisen jälkeen niin läpi meni! :D olin luullu että menee umpee! Enkä oo nyt ees kokeillu sen jälkee ku pois otin n. 3v sitten!

Oo, hienoo! Ehkä mäki sit uskallan luopua siitä ja joskus kokeilla et meneekö läpi :D
 
Mulla paino on vain tippunut 1,5 kg tämän alkuraskauden aikana (tänään 7+0). Oksentaa ei ole tarvinnut, mutta ekat viikot ruokahalu oli aivan olematon sekä makeanhimo katosi samantien kun raskaaksi tulin. Nyt vasta alkanut ruoka maistumaan, mutta ei ole ainakaan vielä painossa näkynyt.
 
Kävin tänään aamulla vaa'alla, näytti 100g vähemmän ku joskus vajaa kk sitten. vaikka oon syöny kokoajan! Tosin paljon en kerralla voi syödä. Saa nähdä meneekö nyt samalla tavalla ku viimeks et alun vaan laihdun. ei haittaisi yhtään. tällä kerralla tosin varmaan tulee painoa enemmän ku kuitenkin on kaks.
 
Ei tuota painoa kannata noin hulluna vahdata, sehän voi heitellä monta kiloa päivässä ihan riippuen onko turvotusta samoin jos treenaa todella kovaa salilla, kerää lihakset nestettä yms.. Mulla iltaisin maha näyttää kuin ois 5:llä kuulla, aamuisin taas normin näköinen [emoji3] vk 9+5 menossa..
 
Minä vahdin. Se on mun juttu :p tiedän kyllä miten mun keho toimii ja kyllä turvotuksenkin erotan. Esim nyt on paino +1,5kg ja johtuu ihan turvotuksesta ku syöny niin epäterveellisesti
 
Mä oon kerran viikossa nyt käyny puntarilla, aina viikon vaihtuessa ja samalla otan massusta kuvan. :woot: Tähän mennessä oon vaan huomannut, et iho on tosi pehmeä, hiukset rasvottuu nopeammin ja rinnat on täyden tuntuiset, vaikkei niitä joka päivä aristakaan.
 
Mäkään en vahdi sen enempää. On kyllä niin turpee olo taas välillä, hyvä et talvitakki menee kiinni :S
 
Määki koitan olla välittämättä/vahtimatta, mutta teen sen silti. Paino on mulle menneisyyden takia herkkä aihe, ja just kun oon saanu itteni kuntoon niin kasvan taas (tosin hyvästä syystä) , ja sen takia pyrin olemaan itselleni armollinen mutta en kiellä etteikö mua ärsytä tämä turvotus ja pöhö olo kun tiedän ilman puntariakin että paino on noussut..sitteku oikiasti haluaisin myös kaiken tän valikoivan syömisen (mikä siis johtuu taas pahoinvoinneista) ohella liikkuakin, mutta tämä väsymys yhdistettynä hetkittäisiin heikotusoloihin niin ei paljo tee mieli lenkkipolulle/salille lähtä. :sad001 mutta. Kyllä tämä tästä! Mulla on tämän koitoksen jälkeen loppuelämä taas aikaa muokata kehoa :)
 
Mulla on plussasta noussu paino noin 4kg... oon kans jatkuva puntarilla kavijä, ehkä sen takia, että on kilpaillu painoluokka lajissa niin siitä painon kyttäämisestä on tullu jotenkin tapa. Aluksi kyllä kauhistuin, että voi luoja ja ajattelin että musta tulee niin järkyttävä valas ja neuvolassa sanoivat, että ainut mitä voi tehdä on syödä hyvin ja liikkua että ei parane jäädä sohvalle ja näin olen tehnyt. Oon kuitenkin ajatellut että se tulee mitä tulee ja ite en sille oikein muuta voi kun kattoa että syön hyvin ja liikun. Neuvolassa sano myös että joillain voi hormonit tehdä sen että kaikki tarttuu ja sille ei mitään mahda. Oon kyllä ite tosi turvoksissa mitä varmasti lisää se että oon syönyt leipää tosi paljon ja normaalisti en syö. Mulla on keliakia ja ei noi leivät maistu, mutta nyt on tehny mieli. Parin viimeisen viikon aikana paino ei oo oikein liikkunu mihkään suuntaan merkittävästi ja se rauhottanu omaa mieltäkin vähän, että rhkä tässä ei koko ajan tasaisesti paino nouse kuitenkaan. Merkittävintä on ehkä se että heti alusta asti rinnat on kasvanu niin paljon, että on ollu pakko kaivaa kaikki liian isot rintsikat esille. Normaaleista rintsikoista rinnat pursuaa niin kovin, että ei toivoakaan käyttää :)
 
Mulla tuli viimeks heti alussa jo reippaasti painoa, johtui ehkä osittain siitä että tein tosi pitkiä työpäiviä ja sit iltaisin tuli mätettyä kaappi tyhjäksi. En tiiä mitä nyt on tullut, mut välillä ihan ahdistaa tää ulkomuoto kun on niin turpee pallo. Iltaisin on paha olo jos ei syö ja sit kun syö, helpottaa, ja vähän ajan päästä tulee taas "nälkä" ja pitää syödä. Leipä on mullekin maistunut nyt ja sekin kyllä turvottaa. Päätin et nyt on pakko ruveta taas tekemään vaunulenkkejä, kun ulkoilma kuitenkin aina helpottaa ällötystä ja piristää.

Ehkä vuodenvaihteen jälkeen jaksaa taas paremmin skarpata!
 
Takaisin
Top