Painon ja kehon muutokset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Harmittaa ja ahistaa ihan tosissaan tämä painon kertyminen. Jo aiemminkin olen tänne käynyt valittamassa, kun paino jo nyt niin nousukiidossa..
Nyt vaaka näytti että melkein 4kg tullut lisää! Toki olin vasta syönyt ja vaatteet päällä punnittaessa, mutta silti.
Ulkomuoto tuntuu turvonneelta ja ällöttävän höllyvältä ja pehmeältä. :sad010

Halusin niin kovin pitää kilot kurissa tässä raskaudessa, mutta miten se nyt jo näyttää tälle että kaikki kilot tarttuu?! Tämän pahoinvoinnin piikkiin menee vielä nyt toistaiseksi tämä jatkuva syöminen. Nyt sentään on ruvennut taas maistumaan pitkästä aikaa hedelmät ja normi ruoka.. että ei enää ihan pelkällä hiilarimössö linjalla ole menty..

Tässä mie itken makuuhuoneen lattialla kun lapset katsoo pikkukakkosta olohuoneen puolella..
Miten voikaan ahdistaa..:sad001

Niin ja lisätään vielä ne viikot, eli nyt 11+2

Äläs nyt outomamma! Lähden väittämään et suurin osa sun painon noususta on vettä... Kyllähän tuota kerkiät tiputtaa painoa sit kun vaavi on maailmassa;) ja vielä kun mietit mitä sun kroppa tällä hetkellä tekee, se luo elämää!!! Ajattele miten mahtava kroppa! Nostakaamme suklaa patukat sille:p ImageUploadedByVau Foorumi1476115018.724328.jpg
Niin mäkin teen;)
Rv 7+4 painon nousua +1,5kg kiitos eilisen pizzan!

Täällä kans toinen jota ahistaa suunnattomasti turvonnu ulkomuoto! Ugh. :mad:

Punnitukset ku jättää neuvolaan, niin ei tuu stressiä tai mielipahaa. Kyllä ne sanoo, jos on liikaa lihonu :)

Musta tuntuu että turpoan ko pullataikina vaikka syön aivan ok.. toki myös herkkuja kohtuudella, mutta tuntuu että oon lisänny aikasemoaan vähä hiilihydraattiseen ruokavalioon hiilihydraatteja ihan kunnolla ni heti tuntuu ja näkyy :D Toki en pärjäis mitenkään vähällä, koska muutenkin on koko ajan nälkä! :eek:

Mulla on ensimmäisen 11vk:n aikana ehtinyt tulla 1,5kg lisää. Ennen raskautta olin tosi hoikka, mutta lihaksikas (eli rasvaprosentti tosi alhainen), joten painonnousu on vain hyvästä :). Tosin suurin raskauteen liittyvä pelko mulla on aina ollut plösähtäminen, joten nyt on pidetty lähes samaa liikuntarutiinia yllä kuin ennen raskautta.

On ollu ihan kiva selailla täällä foorumilla, lukea ja nähdä kuvia toisten masuista, koska musta tuntu, et mun maha pullahti samantien ulos :D. Aluksi se oli toki enimmäkseen turvotusta, mutta on se mahakin siellä alla jo kasvanut.

Suositus raskaana ollessa on että hiilaria SAA vetää minimissään 150g päivässä, se on aika jäätävä määrä! :o tai ainaki tälläselle joka on pitäny ne ennen raskautta minimissä. Ei siis ihme jos nyt maistuu höttö :P tämä tieto siis tuli neuvolasta tänään.. sit terkkari sanoi myös että ehdottomasti kaikki se liikunta pois mikä aiheuttaa sitä alavatsakipua, että todella pitää mennä sillä mikä kropassa TUNTUU hyvältä! .. tervetuloa kilot, heihei lihakset :sorry:

Mulla tuli ensimmäisessä raskaudessa kiloja muistaakseni 17. Lähtötilanteessa olin juuri ja juuri normaalipainoinen. Kiloja karisi kivasti kuitenkin jo synnärillä ja imetys laihdutti minua sen verran, että lähtötilanne tähän toiseen raskauteen on 8kg kevyempänä kuin ekaan. Nyt kuitenkin tunnen jo että farkut puristaa vyötäröltä ja masu vähän pömpöttää vaikka viikkoja on vasta 8. Vaalla en ole uskaltanut käydä hetkeen, mutta tiistain neuvolassa selviää varmaan sekin. Onneksi en ole ehtinyt hankkiutua eroon liian isoista vaatteista joita kaappi on täynnä :grin

Mulla on paino pysyny samassa vielä, nyt rv 8+1. Viimeksi taisi kiloja tulla jo heti alkuun. Yritän pitää herkuttelut minimissä, suklaata ei onneksi tee mieli. Suolaiset maistuisi sitäkin paremmin. Aamuisin on niin kova nälkä, että pian pitää ottaa aamupala mukaan kuvioihin, pelkkä appelsiinimehu ei enää meinaa riittää.

Minun piti eilen käydä ostamassa ekat mammahousut kun ei mahdu farkut kiinni ja puristaa tosi epämukavasti. Varmaan turvotusta kyllä vielä osaksi mutta on niin epämukava olo normihousuissa. 10+3 tänään. Jospa näillä yksillä pärjäisi pitkälle!

Viikko punnitus, rv 8+1 ja +2 kg... Nousee nousee:p pakko lopettaa tää mättäminen kunhan tää paha olo loppuu! Pakko:)

Minä siirryin edellisessä raskaudessa mammahousuihin muistaakseni joskus rv 25 paikkeilla. Sitä ennen oli kyllä jo farkkujen nappi ja lopulta vetskarikin osittain auki ja ponnari pitämässä housuja kiinni :grin

Muistaakseni mä oon siirtynyt äitiyshousuihin ennen nt ultraa... Noh nyt vaelten miehen collareissa ja haaremihousuissa, kun en oo kerenny shoppaamaan:/

Joo nyt kyllä tuntuu siltä että noin pitkälle en tällä kertaa pääse, kun nyt jo tekee mieli avata housunnappia.

+6 kiloa lähtöpainoon viikolla 12+0. Huomena lähdetään shoppailemaan mammavaatteita, koska omat housut ei lökäreitä lukuunottamatta mene enää päälle :)

11 +0 tänään ja paino heijaa vähän väliä mite sattuu...mahan kohalla kyllä pömppis..oiskohan aika jo päästä shoppailer mammapöksyjä ja ootan innolla myös mammapaitojen ostamista.. :)

Mulla on lähtöpainosta tullut joku 1,5kg... Mä en vaan tiiä uskallanko ostaa vaakaa kotiin ollenkaa, et tuleeko kytättyä sit liikaa painoo.. Toisaalta ois ihan hyvä, niin tietäs aina missä mennään.. Ärsyttää kun tuntuu et noi puoltoista kiloo on mahassa joo, mut ei sillätavoin ku pitäs.. siis läskinä vaan.. Tissit mulla ei oo kasvanu ollenkaa, mut nännit on aivan järkyttävän isot :D Mulla on kyllä ennestään aika isot tissit muuhun kroppaan verrattuna, et en tiiä kasvaako sitten ollenkaan... Kuhan niistä maitoo sit alkaa tulemaan...!

Mutta vaikka maha ei oo sillein kasvanu, nin minä ostin mammahousut jo rv 11+3, ei vaan pystyny enää olla normihousuissa kun puristi ja paino napit koko ajan.. ;/
Minä kun ajattelin, ettei nuihin äitiysvaatteisiin rahaa mene, mut kyllä nyt jo tuntuu, ettei normivaatteissa selviä mitenkään..:D

Rv 12+1

Mulla on ollu niin paljon pahoinvointia, että lähtöpainosta oli ekalla neuvolareissulla (pari viikkoa sitten) tippunut n. 1,5 kiloa. Oon sen jälkeen yrittänyt kiinnittää enemmän huomiota syömisiini, mutta ei tuo paino vaan näytä nousevan... Toivottavasti pahoinvointi pian hellittäisi.

Takaisin