Painon ja kehon muutokset

Esikosta lähtpaino 60, tokasta 66 ja nyt 70 (sain talvella putoon 66, mut kesän löffiminen toi kaiken takasin). Piti nyt alottaa kuntokuuri mut... ehkä alotan sen silti, mut ei niin rankasti.
Kaikki kertyy vattaan ja persukseen :sour:
 
Olin reippaasti alipainoinen, kun aloin odottaa esikoista. Nyt 7-8kg enemmän painoa ja normaalipainoinen olen. Hyvä näin, mutta en halua, että paino nousee tällä kertaa yhtä paljon kuin ekalla kerralla (silloin nousi reilusti yli 20kg)
 
Turvotus on kyllä kauheaa, voi apua. Oon suht normivartaloinen, olisko BMI 22. Nyt tuntuu koko ajan siltä kun olis vetänyt pizzan ja omat vaatteet ei oikein tunnu hyväksyvän sitä :D En halua tässä vaiheessa ostaa vielä uusia vaatteita mutta nappeja joutuu availemaan jo muutaman tunnin jälkeen. Kuulostaa hyvin tutulta tunne, ettei vatsaa voikaan vetää sisään niin kuin normisti. Yritän syödä kevyesti, terveellisesti ja monipuolisesti, tulkoot sillä sitten ne kilot jotka ovat tullakseen. Muutamalla hyvällä ystävällä tuli paljonkin painoa odotusaikana ja nyt näyttävät paremmilta kuin koskaan eli olen armelias itseäni kohtaan. Herkkulakkoa pidän nyt ainakin kuukauden, lähinnä tämän turvotuksen takia, saa nähdä josko auttaisi.
 
Paino heittelee parilla kilolla edes takas, aika radikaalia käydä aamulla vaa'alla joka näyttää +2kg edelliseen aamuun nähden :D ja seuraavana aamuna se taas on sen -2. Turvotusta se vaan on :P
 
Mua ahdistaa tää turvotus jo tässä vaiheessa. Painoa itsellä 60kg ja aikaisimmista raskauksista painoa kertynyt 9kg. Miten tätä voi enään piilotella kun vatsa alkaa siitä mihin rinnat päättyy. Näyttää kun oisin jo hyvinkin pitkällä tän odotuksen kanssa:laughing025
 
Mulla on nyt paino tullut vähän alas, ei oo kyllä mikään kova nälkäkään lähiaikoina ollut..
 
kummassakin aikaisemmassa tullut n12kg lisää.. viimeset 5kg tullut viimesen kuukauden ja 2vkon yliajan aikana . turvotus lopussa ollut ihan jäätävä :dead::dead::dead::dead:....ja jäänyt synnärille melkein kaikki. aluksi pudonnut n5.7kg paino pahoinvoinnin takia. saapa nähä miten tässä käy. ainakin mulla on ihan järetön ruokahalu nyt mitä ei aijemmissa raskauksissa ole ollut..........
 
niin ja mun raskausmaha on ollut ihan järkyttävän iso :rolleyes: siis oikeesti. voin laitella sitten kuvia niin saatte järkyttyä :smiley-ashamed008:smiley-ashamed008:smiley-ashamed008 :excited001:laughing025:laughing025
 
Mua ahdistaa kovastikin tämä turvonnut ja levinnyt olomuoto, mikä ikäänkuin hiipien on yllättänyt tässä ihan parin viikona aikana. Toki mulla on tota massaa jo valmiiksikin ollut ihan reilusti, mutta olen sentään omiin vaatteisiini saanut ne sullottua. Nyt ei meinaa mahtua sitten millään, ja se ei vauvamahasta johdu. Vauva on 4-8mm. Kohtu tuskin venynyt vielä milliäkään mihinkään suuntaan, eli turvotusta/läskiä kaikki. Vanhat raskausarvet on jotenkin tullu paremmin esille, mitä ihmettä??

Esikoistani kun odotin, lihoin melkein 30 kiloa ja silloinkin oli jo reilu 10 kiloa ylipainoa. Asenteessa oli pikkasen vikaa ja itsekuri puuttui ja niin sitä vaan painoa tuli. Viikon päästä kiloja oli hävinnyt jo reilu 15 ja puolen vuoden päästä käytin samoja vaatteita kuin ennenkin. Nyt oon vaan onnistunut keräämään ihan ilman raskautta näitä lisäkiloja, joten todella toivon, ettei painoa tuu tässä raskaudessa muutamaa kiloa enempää, koska enhän mä pääse edes sängystä ylös kohta!! :laughing002 no joo, oikeesti ei oo naurun asia.

Mutta silti, jos niitä kiloja tulee ja kroppa lopullisesti lösähtää, niin big deal, jos saadaan vaan vauva!
 
Löysinpä tieni tännekin:) mulla ei toistaiseksi oo tullut yhtään lisää painoa, vaikka oonkin turpeessa kun ilmapallo:) esikosta sain aikanaan 25kg ja 2muusta semmosen 5kg (4 ei ihme tullut yhtään). Tässä 6-7kk aikana oon saanu kaikki 30kg pois ja nyt en kyl mielellään haluis yhtään tuleva! Mut jos tulee niin tulee minkäs sille mahtaa... 2 viimeisintä raskautta mulla oli Radi joten syömistä sai tarkkailla todella tarkkaan et ei sokerit piikannu kamalasti. Nyt sit noudatan muutenkin Radi ruoka valiota niin jos se paino pysyis kurissa tässäkin raskaudessa:)
Vauva maha mullakin, varsinkin viimeisin, oli kyl loppu metreillä aika jäätävä :eek:
 
ja kun raskaudesta en ole vielä kertonut muille kuin äidilleni, nin tuntuu typerältä vetää mahaa sisään ja pitää väljempiä vaatteita. Ensi viikon ultran jälkeen kerrotaan kyl, mut tuntuu että viikko on tosi pitkä aika:woot:
 
Onkos kenenkään muun turvotus hävinnyt? Mulla katos lähes täysin viime viikolla, yks kaks yllättäen tajusin loppuviikosta että missä mun maha on o_O
Iltaisin on välillä melko pallo, eikä hirveesti uskalla laittaa normifarkkuja päälle kun saattaa alkaakin puristaa, mutta mitään ei enää varsinaisesti näy. Kai se on kuitenkin ihan normaalia että alun turvotus lakkaa jossain vaiheessa? Harvemmin muutenkaan olen niin turvonnut mitä tuossa olin, joten yritän olla ajattelematta sen pahempia :p
 
Viena kyl on kadonnut, viikkoja5+5... Paino tippunut 300g sitten viimeviikon...turvotusta havaittavissa jaloissa ja käsissä mutta masussa ei:/
 
Mukava tietää etten ole ainoa! Mulla nyt 9+1, en oo uskaltanut hirveesti painoa seurata kun se heittelee niin paljon muutenkin päivästä toiseen, varsinkin nyt kun joka toinen päivä ei tuu edes syötyä kunnolla, toisinaan sitten ahmitaan kaikki kaapit tyhjäksi.. :)
 
Mulla edellisessä rakaudessa tuli 15vklle mennessä 1kg, siitä eteenpäin 22kg :D lopussa turvotukset toi painoa yli kilon per viikko... nyt vielä vanhoja kiloja jäljellä ja ärsyttää :sad001
 
Mun maha näyttää nyt löytäneen kotiin, heti kun vähän huuteli perään, eilen tuli jo kunnon turvotus ja nyt on taas sellanen pallo että hankala olla :p eikä tosin oo enää vaan tossa edessä niinkuin aikaisemmin vaan on nyt levinnyt näköjään vähän jo sivuillekin, ei ainakaan tule kukaan valittamaan ettenkö mä syö mitään kun on taas näkönen!
 
Katselin neuvolakorttia, yks viikko mulla tuli turvotuksia 4kg!!! Huhhuh...
 
Takaisin
Top