Painon ja kehon muutokset

On huoli painostani, sillä raskaus on vasta alussa, rv10+6 ja painostani noise jo nyt. On ollut jatkuvasti kuvottava ja heikotukseen old ja edellisistä raskauksista oppineena syön, jotta olo on pysynyt siedettävänä, eli en ole kertaakaan oksentanut. MUTTA en ole jaksanut liikkua! Nyt alkaline sen verran helpottamaan etten nuku 24/7 mutta hyvin paljon vielä joudun kaveeramaan sohvan kanssa. Kirjastossakin käynti oil rankkaa. Meinas kirjat jäädä hyllyyn kun heikotti.
 
Noniin rv 11+2 ja turvotus on tiessään ja paino sama kun lähtöpaino:D lantio on kyl levähtänyt kun vanhat housut ei sovi jalkaan o.O
Tissit kasvanut jonkin verran kun ei rintsikoihin mahu ja naama kukkii:/
 
Mulla kanssa 11+2 paino ei ole juurikaan noussut, mutta housut ei mahdu jalkaan :O ja rinnat on valtavat! On ne kyllä kipeätkin koko ajan :D
 
Täällä lähtöpaino oli 64-65kg ja tänään aamupaino 72.3kg :D neuvolassa sanottiin tänään että ohhoh no koita olla stressaamatta! Syön toki paljon mutta treenaan myös 5krt vkossa edelleen joten en ihan osaa sanoa mistä nämä yli 7kg ovat tulleet. Baby haluaa ilmeisesti lämmikettä lihaksien ympärille :D

Tänään 15+1
 
Mulla nyt turvotuksen laskettua on tullut vaan puolikiloa lisää elopainoa:D joten perästä tullaan hitaasti mutta varmasti:wink
Rv 12+1
 
Mulla on joitaki pikkukiloja tullut lisää.. :) tuossa just kattelin et painan nyt saman verran ku esikoisen aikana 24viikolla, että ennen sitä ei sais nousta paino yhtään. :{ toki lähtöpaino ollu jo viis kiloo enemmän ku esikoisesta.. :D
 
Painoo tullu semmone 4-5kiloa. Ei ois tarvinu niitäkään vielä tulla mutta minkäs teet, emmä ny niin oo herkutellu ylenpalttisesti, salittelut vaan on nollassa :/
 
Mulla oli tullut 6kg ekan neuvolan rv6 ja edellisen rv15+6 välillä..
Kyllä mua meinaa harmittaa. nyt kun vaan saisi pidettyä kurissa.. alkupahoinvointien takia varmaan tuli syötyä niin huonosti mitä sattuu että ehti noin paljon nousta :sad001

Ja nyt flunssa päällä niin pitää taas treenitkin skipata. kyllä kyrpii.
 
Noh eipä täälläkään oo treenattu sitten plussan:eek: eka oli liian väsy ja paha olo, sit alko tää sairastelu kierre ja nyt on vaan paha olo... Ei oo motivaatioita minkään moista! Ihmettelen miten ei oo tullu kun se puolikiloa, mut hyvä niin... Mikään kyl ei maistu, ainut mitä vois syyä loputtomiin on omenat, kurkut, paprikat ja kana... Siinäpä se:p
 
Mulla painoa tullut melkein kilo lisää ja viikkoja nyt 15+2. Sali on jäänyt kyllä niiiin vähäiseksi, ihanaa että en oo ainut. :D
 
Mulla ei pahoinvoinnin vuoksi ollut viime neuvolaan tullut painoa yhtään. Neuvola oli pari viikkoa sitten. Muissa raskauksissa oli tullut lisää tähän mennessä, nyt onneksi ei. Kyllä sitä ehtii tulla vielä. Tänään siis 16+0.
 
Mä oon aina ollut melkosen hoikka, raskauden alussa BMI oli 18. Nyt viikkoja 14+5 ja painoa tullut 2 kg. Rinnat on hieman paisuneet (mikä kylläkin on vaan plussaa, kun eivät kovin kookkaat ole aiemmin olleet :joyful:) ja maha on alusta asti tuntunut turvonneelta. Oon myös kärsinyt ummetuksesta, mikä ei varmasti ainakaan oo turvotusta vähentänyt... Viime viikkoon asti vaikutti että mahan kasvu on ollu vaan turvotusta ym. mutta nyt tuntuu, että sieltä pöhötyksen alta olis pikkuhiljaa tulossa esiin ihan oikea pieni vauvavatsan alku :happy:

Noin yleisesti ajatellen yritän olla stressaamatta painonnoususta, kun ei tuo lähtöpainokaan suuri ole ollut. Hieman ärsyttää, kun alun väsymyksen ja pahoinvoinnin takia jäi liikunta melkeen kokonaan, mutta jospa sitä nyt olon parannuttua sais taas ittensä liikkeelle!
 
Mä jotenkin stressaan myös painon nousua, vaikka ei pitäis. Esikoisesta tuli noin 17kg ja niistäkin jäi tosi paljon sairaalaan.
Mulla nyt 16+0 ja vielä kiloja ei onneksi ole kertynyt. Tai olihan niitä tullut, mut pahoinvoinnin myötä ollaan taas lähtöpainossa. Nyt pahoinvointi on helpottanut, joten jos pian saisi taas urheilusta vähän kiinni :) Tissit on kyllä kasvanut ihan hirveesti. En muista, et esikoisesta olis vielä tässä vaiheessa kasvanut näin paljoa..
 
Mulla on tullut nyt noin 1kg lisää, rv 13+3 tänään. Maha näkyy ja tissit kasvaa :D nykyään on jatkuva nälkä, mutta herkkuja ei tee mieli.
 
Mulle on tullu noin +5kg ja maha kasvaa ja turpoaa.. Tissit ei niinkään.. Mies aina toiveekkaasti tuumailee, että josko ne olis edes vähän kasvanu :grin
 
Isommat tissit olisi kyllä tilauksessa, mutta kaikkea ei voi ilmeisesti saada :) Muuten kyllä turpoan ja levenen :) Mahakin alkaa olla sitä luokkaa, että on pakko tulla kaapista ulos, koska ei sitä peitä enää huppareilla eikä löysillä neuleillakaan.

Ja sitä olen ihmetellyt, kun kaikki kengät puristaa. Voiko kengänkoko muuttua, vai onko se vaan tätä turvotusta ja nesteitä?

17+1
 
Tisseistä :)... Mulla on pikkuruiset tisulit oikeesti. Viikolla 9 alkaen ne turposi täyttyen täyteläisen pyöreiksi noin kolme koko isommiksi. Hassuu! Kuin oisi silarit ottanut olo....
Imetystä oottaen :)
Masuhan turpos myös samoilta viikoilta tajuttomasti varsinki iltaa kohden. Vatsa ilmapalloilua jatkui johki viikolle 15 asti. Kiloja on kertynyt jo 12 kg ja viikossa 22 mennään. Hoikahko oon edelleen.
 
Tuulia kengän koko kyl saataa kasvaa raskaus aikana, jostain muistelen lukeneeni:p
Täällä viikkoja 13+3 ja painoa tullu lisää 1kg, painosta en kyl jaksa ressata yhtään! Tulee mikä tulee, ja jos jotain jää niin tiputan sit raskauden jälkeen jos siltä tuntuu:wink
Terveellisesti kyl yritän syyä, mut sallittakoon välillä tulevat ylilyönnit:p
 
Mulla on tissiä muutenki liikaa normisti ja toivoin ettei ne tästä rupia turpoamaan ku ei turvonnu esikoisestakaan mutta mitä vielä. Toiveajattelua oli ku rupes heti alkuunsa turpoamaan, ei kiva sanon minä! :shifty: Oon kohta yks iso tissi.
 
Takaisin
Top