Painon ja kehon muutokset

Tuulia mä jouduin ton ekan muksun jälkeen hävittämään mun ihanan kenkäkokoelman kaapista ku jalka levis niin että ei menny enää jalkaan :crybaby2 eka jalka oli isompi joka suuntaan, noin vuosi synnytyksestä ni jalan pituus on (oli) entisellään mutta lesti jäi leveämmäksi. Nyt oon perus leveälestisen jalan omaava suomalainen :crybaby2 rajottaa muuten ihan simona kenkien ostoa :crybaby2
 
Mullei mahdu enää tissi käteen :grin harmi että homma palautuu aikanaan kun kroppa normalistoituu, taisi rasvaa palaa vähän ekstraa tisseistä vrt ennen ja jälkeen raskauden ku omiim tissiliiveihin jäi tyhjää tilaa mitä ei ennen raskautta ollu:shifty:
 
Mulla kasvoi ensimmäisen raskauden aikana kengänkoko yhdellä numerolla ja isompi koko tuli jäädäkseen. Tiedän myös pari muuta, jolla on käynyt näin.

Kävin puntarilla (ehkä ei olisi kannattanut) ja 2vkossa paino noussut kilolla, ou nou...

Täälläkin tissit paisuneet ku pullataikina! Roikkuvat sitten entisestään kun alkavat palautua :nailbiting:
 
Mää en ees muista millon itellä ois mahtunu tissi käteen tai ees varmaan kahteen. :grin Muistan ku mulle kaikki sano esikoisen syövän mun tissit pienemmiksi ja ootin sitä päivää ku kuuta nousevaa.. Ei muuten syöny, ei tapahtunu minkäännäköstä muutosta. :grin Ehkä tää toinen sitte!

Mulla ei kengänkoko muuttunu ainakaan esikoisen aikana.
 
Selällään maatessa on pieni kumpu noussut alavatsalle :Heartred :) kumma vaan se on vinossa :eek: enemmän oikealla puolella . Viime raskaudessa oon ottanu ekan kuvan näihin aikoihin raskausviikkoja ja sillon se kyllä oli keskellä :grin
 
SeToinen, mulla taas kumpu on enemmän vasemmalla. Aamulla kun rakko on täynnä niin vasen puoli on pinkeä ja oikea läskiä jota voi tökkiä :D
 
Aamuisin itsekin huomaa sen kiinteän pallon alavatsalla. Sormen mitan navan alle jää..
Ja välillä se isoin möykky enemmän oikealla, välillä vasemmalla, joskus ylempänä joskus alempana ja näyttää että vatsa on vinksallaan.
Se möykky on vauva :love7
 
Mulla on jo pidemmän aikaa tuntunu selkeesti kohtu tuossa alavatsalla ja nyt se varsinkin tuntuu ja näkyy kun on jo sen verta kasvanu :) Onko muita, jotka tuntis jo liikkeitä? Mie oon nyt muutamana päivänä tuntenu melko paljonki semmosta elohiirimäistä kutkutusta vatsan sisältä. Kerran sen oikeen erotti kunnolla kun se kohta vatsasta nousi ja huomasin sen ihan omin silmin! Tuntuhan se ihan uskomattomalta :D Huomenna viikkoja tasan 17+0!
 
Siis mitä mä oon sekoillu :D Kyllä se mullakin on vasemmalla puolella enemmän eikä oikealla :D ... minä , joka mainostaa ettei koskaan sekoita vasenta ja oikeaa .... :rolleyes:

Sit loppuraskaudessa se maha vasta hieno onki ku laps on toisella puolella ja koko maha on ihan vino :joyful: mulla meni vedet 40+3 (syntyi 40+6) ja se vesien puuttuminen vaan korosti sitä vauvan olinpaikkaa, se oli hienon näkönen ku maha ihan muhkurainen eikä enää edes pyöreähkö :grin
 
Mulla on jo pidemmän aikaa tuntunu selkeesti kohtu tuossa alavatsalla ja nyt se varsinkin tuntuu ja näkyy kun on jo sen verta kasvanu :) Onko muita, jotka tuntis jo liikkeitä? Mie oon nyt muutamana päivänä tuntenu melko paljonki semmosta elohiirimäistä kutkutusta vatsan sisältä. Kerran sen oikeen erotti kunnolla kun se kohta vatsasta nousi ja huomasin sen ihan omin silmin! Tuntuhan se ihan uskomattomalta :D Huomenna viikkoja tasan 17+0!

Täälläkin tuntuu liikkeitä. viikon verran tuntunut ja voimistuu vain :) nyt rv 17+3
 
Mäkin oon tuntenut liikkeitä jo (kai) vaikka ensimmäinen tulossa! Nyt viikkoja 16+4, mutta viime viikon lopussa tuntui jo ekaa kertaa pieni hipaisu. Sunnuntaina sitten töytäisi oikein kunnolla sohvalla makoillessa ja eilen tuntui kuplintaa. :D

Mulla teettää niin tuskaa yrittää nukkua kyljellään. Herään monta kertaa yössä aina selällään ja toinen käsi puutuneena. Ilmeisesti estää jotenkin verenkiertoa.
 
Mä oon ihan hämilläni, koska odotan esikoista ja koko ajan neuvolassa on hoettu, että ekaa odottavat tuntee yleensä liikkeet vasta noin rv 20... Siksi oon ollu aika skeptinen, kun oon tuntenu jo viime viikosta lähtien vatsassa pieniä muljahduksia tai ihan kuin kupla puhkeais. Nyt tällä viikolla (tänään 15+3) tää on vaan yleistyny ja on tullu ihan selviä pieniä tökkäisyjä tai elohiirimäistä nykimistä muljahtelujen lisäksi. Nää tuntuu etenkin, kun makaan selälläni pidemmän aikaa. Lisäksi, alavatsassa näkyy toisinaan pieni möykky, joka vaihtaa paikkaa. Voiko se tosiaan olla vauva vai kuvittelenko vaan?? :Heartred:Heartred
 
Reilu 16 viikkoa nyt takana. Painoa tullut nyt reilu 2kg lisää mutta alkuraskaudessa sitä lähtikin 4 kun ei pysyny ruuat sisällä. En siis tuosta rupea vielä stressaan kun painoa nyt kumminkin vieläkin vähempi kuin raskautuessa.

Muita muutoksia en usko havainneeni.. Mitä nyt pienen pieni kumpu hitaasti tuossa kasvaa. :wink
 
Mulla oli lähtöpaino alipainossa, kuten sanottua, ja voin rehellisesti todeta, että alun kauhistelun jälkeen (noin 9 kiloa tullut lisää) rakastan tätä nykyistä kroppaani kyllä enemmän, kuin sitä luista ruhoa :) Mahaakaan en enää piilottele, kun se alkaa olemaan mahdottomuus. Antaa näkyä vaan - onhan tässä viikkojakin jo kasassa 17+6. Kohta ollaan puolivälissä!

Liikkeitä en vielä selvästi tunne, kun istukka on tuossa edessä, mutta kun ensi viikolla vauva on noin 20cm mittainen, alkaa varmaan tapahtua :)
 
Voih kun tuntis jo vauvan liikkeet selkeesti, jotain epämääräisiä hipaisuja ja muutaman isomman muljahduksen oo tuntenu:) mut nekään ei oo päivittäisiä:/ noh kaikki aikanaan!

Mulla lässähtää aina toi lantion seutu, nytkin tullut semmoset kantokahvat:sad001
Niitä en kyl oo kaivannut, vois vaan olla se iso ja uljas masu ilman noita "kahvoja":p
 
Mulla näköjään sahaa tuo paino ees taas, en kyllä tiiä miks. Aamupaino on nyt -2kg parin viikon takaiseen.

Ja tuosta kengän koosta, mulla kasvo myös mono esikoisen odotuksen aikana eikä oo palautunu. ennen meni kenkä 37-38 niin nykyään se on sitten numerolla isompaa. :sad001

Minä myös oon tuntenu liikkeitä jo, ensimmäinen muljahdus taisi olla 14+5. :) nyt tuntuu lähinnä iltaisin nukkumaan mennessä pieniä liikkeitä. :) tuntuu niin hassulta kun nyt tuntee ihan pikku hipaisuja kun muistaa esikoisen ajoilta ne jäätävät potkut ja kylkiluiden runnomiset.. :facepalm: ja siitä kun ei oo ees vuotta aikaa
 
Edellinen tuntu roikkuvan mun kylkiluissa kun pikku apina, tai siltä se ainakin tuntu! Ihan niinku ois vetänyt alinta kylkiluuta alaspäin ja kyllä sattu :eek: mut silti innolla odottaa että potkut tuntuu selvemmin...
 
Takaisin
Top