Painon ja kehon muutokset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jepjep farkut ei mee jalkaan:/ painoa ei oo kyl tullu yhtään... Huoh!
Rv 6+4

ja mulla vaatteet menee kyllä päälle mutta paino lähtenyt hitaaseen nousuun, +1,3kg! Johtuu tästä jatkuvasta napostelusta kun muuten lentää purjo. Ja vesi ällöttää päivä päivältä enemmän, äsken ku join lasillisen ni oli TODELLA lähellä ettei tullu bumerangina takasin, nojasin jo keittiön altaaseen että no tulkoon sitten kerta et voi mennä alaskaan suosiolla :angry1 himoitsisin myös kurkkua mutta kun erehtyy syömään ni tulee sama reaktio, samoin kaikesta terveellisestä (salaatit)! Että ole tässä nyt sitte lihomatta..:mad::mad: omenoita ja mandskuja syön pari päivässä, mutta niilläkin rajansa kun tulee paha olo :wtf:

Miulla mitattiin lähtöpainoksi neuvolassa 57.9kg mikä on 2-3 kg enemmän kuin mitä normaalisti painan. Toki on tullut herkuteltua koko kesä :p Enkä omista vaakaakaan eli tuokin normipaino on mitattu joskus varmaan vuosi sitten.. Esikoisesta painoa tuli raskauden aikana n. 15 kg ja kotiin tullessa ns. ylimääräistä alkupainoon nähden oli 3 kg.. Saas nähdä miten tämän heppusen kohdalla käy :) Turvotus on täälläkin hävinnyt ja kumpu muodostunut. Viikkoja kasassa 9+6.

Mä huomasin myös eilen että turvotusmahan alapuolelle on muodostunut ihan pienen pieni kumpu, jos se olisi sitten jo sitä ihan oikeaa masua, tuli niin hyvä mieli :happy: tosin turvotus on kyllä edelleen mukana, mutta se on vaan tossa navan korkeudella jos sisään vetää, kokomahapallo jos ei :grin

Mulla kans oli neuvolassa paino 2-3kg enemmän ku normaalisti. Tosin meillä mitattiin se kaikki vaatteet päällä et nekin tuo painoa jonku verran. :D

Saa nähdä joko tästä toisesta jää itselle painoa kun esikoisesta palasi omaan lähtöpainoon tosi nopsaan ja samassa painossa lähdettiin tämän toisen odotukseen :grin Itse aina ollut alipainoinen ja sitä on edelleen niin muutama lisäkilo ei haittaisi yhtään..

Viikko punnitus takana ja 1kg kerrytetty massaa... Tai pitäiskö sanoa että nestettä o.O

Mulla kyllä paino noussu jo kun on joutunu pahoinvoinnin takia syömään niin tiuhaan että sais sitä pidettyä kurissa... Ja toki vaikuttaa sekin että nyt kun syö muutenkin eritavalla kun ennen odotusta. Silloin söin ruuaksi vain salaattia jollain lihalla/kanalla höystettynä ja nyt on ihan pakko syödä jotain ruokaisampaa kun muuten on jatkuva nälkä. Mä oon rv 10+2 ja näkyy kyllä jo selkeästi vaavimaha.. Esikoisestakin näky tosi aikaisin. :( ei haluais vielä sitä esitellä mutta pakko näköjään. Esikoisen aikana tuli painoa +17kg joka kyllä tippu imetyksen myötä kaikki, toki osa tuli sit takas kun lopetin imetyksen. Tästä ei toivottavasti tule niin paljon kun aion pystyä liikkumaan toooooosi paljon enemmän. :)

Viikko sitte oli jäätävä turvotus ja nyt -3kg, syyttää saan pahoinvointia kun mikään ei uppoa :meh: toki vähäsen tuota vararengasta löytyy mahan ympäriltä ni kai se on ihan ok et vähän lähtee.
Rv 6+4

Meillä oli neuvolassa puhetta tästä paino asiasta ja sano et painon nousu olis suht ok jos pysyis siinä 5-7kg mut ehdoton maks ois 10kg... Ehdotti et noudattaisin Radi diettiä, ihan varuiks kun on kerran taipumusta kyseiseen... Radi diettiä noudatan muutenkin vaikken oliskaan raskaana ja toi vähäinen painon nousukin on mun mielestä just hyvä kun sain just pudotettua painoa todella paljon niin eipä tota hirveästi haluaisi ylimääräistä:) eipä mulla kyl muistakaan oo paino noussu kun 5-7kg ja terveitä muksuja tullu❤️
Rv 7 painon nousua +1kg

Mulla varmaan nousee paino enemmänkin, kun olin lähtötilanteessa alipainoinen. Nyt jo 5 (!) kiloa saanut haalittua kasaan runsaammalla syömisellä :) Tulkaa te muut sitten loppuraskaudesta perässä :)

Lopussa se paino nousee rytinällä, tai niin kävi ainaki mulle viimeks. :D eilen huomasin että ei tartte enää laittaa normi farkkuja jalkaan kun ei voi pitää nappeja kiinni.. Kai tää maha siis jo sit saa näkyä.... :P mies meinaan sano äsken ennen kun lähti yötöihin että sulla on maha kasvanu. :)

Mies jäi kesken illallisen tuijottaa silmät suurina ja totesi et hitto noi sun tissit :eek: liivit puristanut jo jonkin aikaa, mutta nyt jo näkyy noin selkeästi villapaidan läpi.. se yhdistettyä turvonneeseen turbomahaan, niin ei tätä kyl kauan enää piilotella... o_O tänään 9+5.

Ite piti ostaa kaks kuppikokoo isommat rintsikat että pysyy tissit aloilla eikä tursua..paino noussut muutenki ennen raskautta sen 5 kg pitkällä tähtäimellä ettei sovi entiset vaatteet oikein päälle kaikki...niin jännittääkin että ku nyt turvotusta janpaino nousee nii mitä päälleen kohta laittaa..jätesäkkiin pukeuduttava..raskauden aikana näiden 9 vkon kuluessa on paino heitelly runsaasti että 3 kg heittoja välillä..iltaisin maha ku ois ties mite pitkällä..tiedostaa ite sen että mahan alue suurentunu ja siinä vielä kaiken maailman herkutteluista ja liiallisesta syömisestä johtuva röllykkää..hyvä on koittaa mahaasa piilotella..

Neuvolassa paino oli -1,5kg. Ja viikot 9+2. Koska painoa paljon, th meinasit ettei painoa tarvitsisi tulla yhtään. Sokeri- ja herkkukieltoon mut asetettiin, jos sillä pystyisin kontrolloimaan painon nousua. Pahoinvointi ja.etova olo on hoitanut kyllä sen, ettei herkkuja tee mieli..th suhtautui paiboadiaan hyvin, kun kerroin että se on kova paikka mulle. Tarvittaessa pääsen ravitsemusterapeutille..Ajattelin.hyödyntää sen kun pahoinvointi helpottaa.

Onko kellään muulla vatsalihakset kireällä? Kiristää kun ylöspäin kurottaa

on! ja alavatsalihakset on niin hellänä ettei niitä pysty jännittämään - tai jos yrittää niin sattuu ihan pirusti!! Just eilen mietin mistä hitosta johtuu?? o.O

Takaisin