Painoarviot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja catti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
meillä tänään 38+0 ja painoarvio hiukan yli 3kg. kuulostaa heti niin suurelle kun pääsi uudelle kiloluvulle :grin sf-mitta 32 ja vatsanympärys 95, eivät ole muuttuneen kuukaudessa oikeastaan yhtään, vaikka vatsa tuntuu jo kovin isolle.

Hyvänkokoinen kaverihan siellä, zousan:) Saitteko arviota syntymäpainosta? Meillä arvioitu syntymäpaino 3,5 kg.

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Mulla ei ole koskaan mitattu vatsan ympärystä, mittaillaanko teillä sitä neuvolassakin? Äidin neuvolakortista vatsanympärysmittoja löytyi, ajattelin että se on jo historiaan jäänyt käytäntö... Ei mulla kyllä painoarviossa sf-mittaakaan ole otettu.

Muokkaus, nyt hoksasin että Zousanillahan onkin vähän erilaiset neuvolakuviot muutenkin. :)

Muokattu viimeksi:
Painoarviosta tuli mieleen..viikko sitten ku poika synty niin ultrasivat synnärillä vielä ennen leikkausta ja painoarvioksi antoivat 2,8kg..noh meni pieleen meni arvio, paino oliki 3455g syntyessään:)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mulla ei oo koskaan mitattu mahan ympärystää eikä se oo täällä etelässä tapana muutenkaan. Voi kun jännittää minkäkokonen vauva mun mahassa on. Tällä viikolla painoarviota.

Tänään 36+2, painoarvio oli 3200g synnytystapa-arvioinnissa. Tässä ennakoidaan saman kokoista vauvaa kuin esikoinen, joka oli 4,3kg. Alakautta tulee jos tulee, ei käynnistetä eikä tehdä suunniteltua sektiota. Yksi lisäkontrolli tulee jossa katsotaan onko arvio edelleen hyvä. Silloin voi myös käsin yrittää kopeloida liikkeelle. Kohdunkaulaa oli 1 cm jäljellä ja ulkosuu sormelle auki. Unohdin kysyä oliko laskeutunut tai kiinnittynyt.

Äääh. Olin niin toivonut että tämä olisi kiloa pienempi esikoista.

CMT aika iso heitto, mä toivon että meidänkin vauvalla on pikkuisen enemmän rasvavarastoa kuin nyt arviot näyttää. :) Vaikka hyvissä lukemissahan tässä jo ollaan!

Meidän tytön pää oli jo tosi alhaalla ja musta kyllä tuntuikin viikonlopun aikana taas että alaspäin siellä pungetaan. Harmi että sekään ei taida kertoa mitään synnytyksen ajankohdasta. :rolleyes:

me ei olla saatu syntymäpainoarviota ollenkaan, ultralaite aina vain arvioi tämänhetkisen painon.
vatsanympärys taas on mitattu joka kerta, mutta ehkä se onkin sitten joku turhempi juttu, jos suomessa kerran ei mittailla :grin

Joo niin täälläkin ultralaite antaa tämänhetkisen arvion, mutta kysyin lääkäriltä että mitä se arvioisi syntymäpainoksi jos tällä käyrällä mennään. :)

Mullakaan ei oo ikinä mitattu vatsan ympärystä.

Oon kuullut että isompien vauvojen kohdalla saattaa heittää enemmän painoarviot. Riippuu miten saa mitat otettua. Tää tyyppi majailee niin alhaalla että toivottavasti se pää löytyy sieltä. Veikkaan että yli kolmekiloinen on nyt mutta parin päivän päästä se selvinnee.

Eilen kontrolliultrassa 34+6 painoa oli 1982g. Oli kasvanut hyvin ja kaikki muutenkin normaalisti. Ja lääkäri sanoi ettei synnytystä enää estetä jos vauva päättää tulla ulos. Mutta tuskin se niin aivan heti tekee.. Kohdunsuulla ei ollut tapahtunut mitään kaikista supisteluista ym. huolimatta.

36+6 painoarvio 2,8kg

Paljonko teillä on ollut hajonta painoarviossa? Mulla oli +\- 450g ja se tuntuu tosi isolta! Syntymäpainoksi arvioi n. 3800g niin sehän tarkoittaa, että vauva on jotain 3200-4300 välillä.

Mulle ei ole ilmoitettu mitään hajontaa tai en ole edes kuullut koko termiä mutta päättelinkö oikein että se tarkoittaa jotain virhemarginaalia suuntaan tai toiseen?

Juu, juurikin sitä. En kyllä itsekään tiedä, mikä virallista termiä siitä käytetään :)

Ei oo ilmotettu mitää sellasta saatika kuullu sellasesta :o

Jos ootte saneet ultrasta sen printin, missä on niitä eri lukuja (pään- ja mahanympärysmitta jne.) niin siitä löytyy. On näköjään "range" englanniksi :)

Takaisin