Painoarviot

30 +1 viikoilla mun vauvani oli arviolta 1,379 kiloa painava. Kuulemma on siro tapaus, jonka vuoksi pitääkin käydä kontrolliultrissa... No, ainakin näkee vauvan niissä, se on ihanaa :)
 
28+3 meidän neiti 1402g, joka vastaa viikkoja 29+1. Parin viikon päästä synnysarvio niin nähdään kuinka iso tyttö sieltä tulee! :wink
 
32+2 arvio 1880g. Ihan käyrillä oli, jopa vähän alarajalla. :)

Tää on kyllä hyvä tää ketju painoarvioille niin saa vähän verrokkeja oman vauvan kokoon, kun se meitä useaa tuntuu mietityttävän :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä neiti oli tänään 2kg, normaali paino, jee, vaikka pelkäsin isoa vauvaa kun sf-mitta nousi reilusti ja sokerit ylittyny... :P Viikkoja siis 32+6. Noin 3 viikon päästä uusi painoarvio. :)
 
Mä sain painoarvion Juhannuksen jälkeen. Viikkoja oli silloin 28+1 ja arvio oli 1535 eli juuri yläkäyrän (1500g) yläpuolella. Jos jatkaa kasvua samaan tahtiin, syntyy yli 4,5 kiloisena..

Kahden viikon päästä on seuraava arvio. Sitten nähdään minkälaista jättiä täällä odotellaan. :)
 
Vkolla 30+0 painoarvio oli 1440 g, alle keskikäyrän. Seuraava arvio viikon päästä.
 
Hmh itsellä ei ole tehty vielä yhtäkään painoarviota vaikka viikkoja tuli tänään täyteen 34, ehkä sitten huomenna kun on neuvola

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Onko teillä kaikilla asioinnit syystä tai toisesta siirtynyt äitipolin puolelle vai saatteko ihan neuvolasta painoarvioita?
 
Mä mietin samaa kun ei mulle oo annetettu painoarvio ku viimeks ultrassa jossa sain myös kuulla sukupuolen..12.8 saan painoarvion kun on synnytystapa arvio:)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Radista äitiyspolin asiakkaana ylimääräsissä ultrissa mulle:) painoarviot annettu tähän mennessä.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä sain arvion ekalla neuvolalääkärikäynnillä ja mulle luvattiin toinen nyt seuraavalla käynnillä. Sitten lähete äitiyspolille, jos tyyppi näyttää edelleen isolta.
 
Mää kävin yksityisellä kun tarvin luvan lentomatkaa varten, lääkäri teki samalla. Radin takia saan toisen rv37(?). Normaaliraskaudessa täällä ei ainakaan tehdä.
 
Joo radin takia täälläkin.

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä painoarvio oli 2000g rv 30+1. Enteilee sellaista nelikiloista lasketun tietämissä. Mutta voihan toi heittää kumpaan tahansa suuntaan.
 
Niin voi :) Mun pikkuveljestä sanottiin että 5 kilonen tulossa mutta oli vähän reilu 4 kg :D

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä painoarvio 32+6
1974g :)
Sirpakka (vaikka on se "radi") tulee varmaan tästäkin neitistä. ❤️


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tänään 31+6 ja painoarvio oli 1372g eli hitusen alakäyrän alapuolella. Vauva oli kyllä kasvanut nyt parin viikon aikana hyvin ja lääkärin mukaan johtuu luultavasti pelkästään geeneistä pienuus. Vielä olisi kuitenkin ainakin yksi kontrollikäynti kolmen viikon päästä.
Niin ja arvioitu syntymäpaino on alle 3kg jos jatkaa samanlaista kasvua.

Kasvukontrolliin laitettiin pari viikkoa sitten kun kävin äitipolilla päivystyksessä muun syyn takia. Tosin olisin kuulemma saanut viime kerralla sitten neuvolastakin lähetteen sinne kun sf-mitta menee vähän omilla käyrillään eikä se ole kasvanut mitenkään johdonmukaisesti.
 
Rv 32+1, painoarvio 1600g. "Sironpuoleinen" kuulemma, mutta vielä normaalin rajoissa. Itse(kään) en pahemmin ole huolissani, kun tiedän että oikea laskettu aika olisi muutamaa päivää myöhemmin kuin se neuvolakorttiin merkitty.
 
Rv 34 + 1, painoarvio oli 2161g. Todettiin kontrolliultrassa, jossa oon käynyt jo kahdesti vauvan sirouden takia.. Ja pitää mennä uudelleen kontrolliultraan 11.8. Lääkäri sanoi että painoarvio laskettuna aikana olisi 3 kiloa, jos kasvaa tätä vauhtia. Jännä että ne haluaa noin tarkasti asiaa tutkia, kun mun tietääkseni 3 kiloiset vauvat on ihan normaaleja..?? Ja mieluummin sitä kyllä pienen vauvan synnyttää.. Mutta onhan se hyvä että tutkivat.
 
Takaisin
Top