Painoarviot

Maaria1 saanko kysyä että onko sf-mittasi ollut minkälaista luokkaa viimeksi kun on mitattu? Tämä vaan sillä kun itsellä viime neuvolassa viikkoja 35+1 ja sf-mitta oli 30 ja vähän alakäyrän yläpuolella mennään eli siroa tapausta täälläkin mutta ultrassa en viikon 20 jälkeen ole käynyt

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
meillä 35+5 arvio n.2200g. aiemmin mentiin yläkäyrillä, mutta pikkuhiljaa siirtynyt keskikäyrän alle, kuulemma kuitenkin ihan normaalin rajoissa. välillä tuntuu, että vauva saisi jo pian syntyä, mutta kyllähän tuo painonsa puolesta on vielä kovin pikkuinen. kasvakoot rauhassa :)
 
Äitiyspolilla käyty rv 35+3 ja vauvalla lupa syntyä. Painoarvio oli 2880 g :confused: Keskikäyrän lapsi kuulemma, mut kasvu kiihtymään päin ja tän hetkinen lasketun ajan Painoarvio 3800 g. On kuulemma tavoite ettei olis syntyessään isoveljeään isompi (3632 g) eli kolmen viikon päästä uusi käynti (jos ei ole itsestään jo lähtenyt syntymään, mikä kuulemma olisi enemmän kuin toivottavaa) jossa sitten katsellaan käynnistysmahdollisuuksia. :eek: onneksi siis kohdunpohja on jo pehmeä ja sentin lyhentynytkin.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Jemmu; saanko kysyä miksi käynnistellään aiemmin tai ois jo lupa syntyä? :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
No kun on jo niin iso. Ja esikoisenkin ulos saaminen oli hankalaa vaikka oli ihan keskikokoinen vauva 3632 g. Oli lääkäri sitä mieltä ettei mielellään päästetä tätä ainakaan isommaksi kun edellinen meinas jäädä jumiin. Paras skenaario olisi että vauva haluis itse tulla tähän maailmaan ilman käynnistelyitä.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Miksi mä en oo saanut vielä ainuttakaan painoarviota? Tehdäänkö niitä vaan jostain erityisestä syystä ja miten se muuten tapahtuu?
 
Joo esim. radi, pieni/iso sf-mitta tai päivystys käynti.
 
Mulla nuota ultria on aikaisempieen keskenmenojen takia. Tai aluksi vain tarkasteltiin, että kaikki hyvin, mutta sitten huomattiin vauvan suuri koko ja on nyt säännöllisesti seurattu sen takia.

Maanantaina taas ultra, sielä toivottavasti selviää mahdollinen käynnistyksen ajankohta tarkemmin. :)
 
Nyt sain minäkin painoarvion, se oli tänään viikoilla 35+3 2235 grammaa. Turhaan pelkäsin radin takia isoa vauvaa. Parin viikon päästä uudelleen kasvukontrolliin tarkistamaan että istukka edelleen pelittää. Syntymäpainosta en kyllä saanut mitään veikkausta. Ilmeisesti vauva menee käyrillä muuten, mutta vyötärön ympärys oli pieni...
 
Mä saan painoarvion viikon päästä maanantaina, kun tehdään synnytystapa-arvio. Mulla raja luultavasti laitetaan siihen, että pään ympärys ei saisi olla yli 37cm (normaalisti se on 35 cm). Läski tursottuu ulos kyllä, mutta luiden pitäisi mahtua ulos. Tietysti paino ja pään ympärys jotenkin korreloivat, mutta ei täysin. Naapuri synnytti 4,8 kg vauvan alateitse ilman hankaluuksia, koska vauva oli vain paksu, ei muuten mikään jätti.

Mulla ei ole mitään käsitystä onko mulla mahassa iso, pieni vai normaali vauva. Edellisen sf-mitan otti kesätuuraaja ja sai tuloksen ettei kasvua ollut yhtään 4 viikon takaisesta arvosta. En pelästynyt, koska työkaverit tervehti mua lomilta palattuani: "onpa se maha kasvanut nopeasti". Sitten hoitaja katsoi mikä tulos pitäisi saada jos maha kasvaisi samalla käyrällä kuin aikaisemmat mittaukset asettuivat. Menin takaisin pöydälle ja kas, sieltä tuli se keskikäyrän arvo. Kauheasti en luota tuohon mittaukseen, joten tilanne voi olla mikä tahansa.
 
Joo se kuulema riippuu paljon mittaajasta se sf-mitta, jos joku toinen mittaa niin se voi mennä ihan häränpyllyä :D

mulla laski nyt taas takas tasan keskikäyrille sf-mitta, olen helpottunut. :)

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla kasvaa sf-mitta yläkäyrällä ja omakin fiilis on se että tästä vauvasta tulee isompi kun ekasta. Lääkäri ultras sillon rv 31 ja vauva oli jo sillon 2kg eli lasketun tienoilla olis n.4kg. Mä veikkaan että paukkuu yli tuostakin jos ei neiti nyt ennen aikojaan ulos pyri.
 
Vaikka tokihan toi sf-mitta on aika huono mittari vauvan varsinaiseen kokoon. Lähinnä siitä voi päätellä onko kasvu lineaarista. Ja ultrallakin painoarviot on arvioita eli heittoa voi olla.
 
itsellä painoarvio rv 34+1 oli 1700-1800g eli todella pieni.. ja reippasti kuullema alakäyrillä mennään, mutta ei sanonut ihan 100 varmaksi, koska jotain yhtä mittaa lääkäri ei saanut otettua vauvan asennon takia..
... mistä muuten kyseiset käyrät näkee?? nyt 18pv uusi ultra jossa katsotaan kokoa uudelleen..
 
Vau.fi sivuilla näkee ne keskimääräset painot ainankin. Katoin niin rv 34 n. 2100g. Rv 35 n. 2300g ja rv 36 n. 2500g. Mut noihan vaan keskimääräsiä "arvioita" , voi heittää suuntaan tai toiseen :)

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Kuinkahan vauvan painoon voisi itse vaikuttaa vai voiko mitenkään, mitä pitäisi itse syöpötellä että vauva saisi lihaa luiden ympärille? :grin
 
Eilen rv36+4 painoarvio 3113g, tämän perusteella täysiaikaisena n. 3800g. Tosin heitto arviossa voi olla 450g, mikä on kyllä tosi paljon! Pään ja vatsan ympärys vastasi viikkoja aika hyvin, mutta reisiluun pituus oli melkein pari viikkoa ikäistään pidempi. Täti meinasi, että neidistä tulee malli, kun on pitkät jalat :wink

Tämä ei nyt ihan kuulu aiheeseen, mutta painoarvion yhteydessä lääkäri teki sisätutkimuksen ja paikat oli vielä kiinni, kohdunkaulaa 2cm jäljellä eli toisinsanoen, mitään muutoksia ei vielä ollut. Tietääkö joku, kuinka nopeasti niitä muutoksia voi tulla? Eli jos nyt mitään ei vielä ollut, tarkoittaako se, että en synnytä ainakaan 2-3 viikkoon vai voiko tilanne muuttua ihan "yhdessä yössä"?
 
Voi muuttua "yhdessä yössä" :) mulla oli esikoisesta kolme päivää ennen synnytystä paikat vielä ihan kiinni, ei mitään muutoksia. :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Tämäkään ei ketjuun liity mut edellisiin viesteihin kyllä,onko toi kanavan "lähtöpituus" siis yksilöllistä?Mitä se yleensä on? :D Mulla 2cm jo oli muutoksia koska 3cm oli lähtötilanne.T.Eka raskaus ja tyhmät kysymykset


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top