Joskushan raskausdiabetesta jouduu hoitaa insuliini piikkeillä. Diabetes 2 pystyy hoitaa tabletti hoitosena mutta raskausdiabeteksessä vaikka söisi mallikkaasti niin voi joutuu pistämään insuliinia. En halua loukata ketään tässä mutta sikiön parasta varma vaan mietitään.. itse jos joudun sokerirasitustestiin aion sinne kyl mennä enkä tapella koska se raskausdiabetes myös vaikuttaa siihen että synnytyksen jälkeen täytyy vauvalta tarkoilla sokereita, ilman diagnoosia sitä ei vältämättä tehdäisi ja vaarana et sikiö verensokeri laskee. Raskausdiabeteksessä voi istukka toiminta häiriintyä ja sikiö ei saa tarpeeksi ravintoaineita tai sit sikiö voi kasvaa tosi iso kokoiseksi mikä tuo synnytykseen komplikaatiota. Ymmärrän että inhottava toi testi, mutta ne th neuvoloissa on kyllä kokeneita yleensä ja jos heidän mielestä tärkeetä ota se testi niin minä ainakin kuuntelisin ammattilaista ja kestäisin 1-2 testi koko raskauden ajan sikiön takia. Kaikkiha me terveitä vauvoja halutaan :) ei tosissaan ole tarkoitus loukata ketään kunha sanoon oman mielipiden kun mä en ymmärrä miksi ihmiset aina valittaa niin kova ääneen siitä sokerirasitus testistä,sikiön kannalta erittäin tärkee testi,ei nyt kukaan tahalleen kiduttaa ketään että tuskin ihan huvikseen kiusaamisen takia niitä testejä tehdään :)