Paino

Joo, mäkin stressaan omasta painostani. Oon aina ollut tosi pienikokoinen ja siks en halua, että painoo nousee yhtään sen enempää, kuin on tarvis. Syön normaalisti ja kuljen paljon kävellen. En himoitse myöskään roskaruokaa hullun lailla, joten sekin auttaa asiaa.
 
Alkupaino normit 62kg. Nyt viikkoi 11 ja 53kg :( niin rajua oksentelua.. Mutta saapahan si syyä ku vaan pääsee sinne asti että pysyy sisällä :D
 
Hui kun hurja pudotus JKoo! Mulla alku paino 61kg ja edelleen samassa mennään, vaikka ruoka ei oikeen maistu. Ja lisäksi näytän siltä että oisin viidennellä kuulla raskaana kun kaikki mun liikakilot kasaantuu aina mahaan :meh:
 
Katoin kans äsken mahaani ja voi kiesus.. Täytyy varmaan huomenna ottaa kuva ku tää näyttää niin järkyttävältä. Mulla siis on kyllä aina ollut iso pömppö mut just sanoin miehelle että näytän ihan ryhävalaalta ku on tämmönen järkky läski pallo :DD
 
Taidampa tehä niin etten tässäkään raskaudessa käy puntarilla ku neuvolassa :rolleyes: varsinki näin alussa mun kroppa ainaski varastoi nestettä ihan järkysti, ennen ku tein testin niin ihmettelin ku yhtenä päivänä saattoi puntari näyttää 66kg ja seuraavana 62. Turhaan noista ressiä repii, kyllä ne neuvolan tätit tekee sen teidän puolesta jos on tarvis ;)
 
Sitäpä itsekkin kauhistelin Poppy_86! Toiveita elätellään että pahoinvointi loppuisi pian. On ärsyttävää kun ruokaa kyllä tekisi mieli! :D
 
Mulla on painoa tullut noin kilo. Viikkoja kasassa 11. Mulla ei ole ollut juurikaan raskauoireita, joten olen syönyt ja liikkunut suunnilleen samoin kuin ennenkin, joten sillä ei painokaan ole varmaan juuri liikkunut mihinkään.
 
Meidän vaaka hajosi ja olen nyt ollut autuaan tietämätön painonnoususta. Ja tämä on varmasti vain hyvä asia, koska stressaan painoa paljon. Ekassa neuvolassa oli jo melkein 2kg tullut lähtöpainoon. Viime raskaudessa paino nousi epätasaisesti - välillä ei ollut tullut mitään ja välillä tuli liikaa. Eli ihana epätietoisuus nyt! :D
 
Soitin neuvolaan ja otin puheeksi ton painon.. Ei kyllä onnistunut se täti saamaan mieltä huojentuneeksi kun sekin kuulosti hieman huolestuneelta ku mulla laskee edelleen paino. Sanoi sit kuitenkin että vaarallisempaa jos on jo alipainoinen ja että tarkkaillaan tilannetta nyt sit.
 
:oops: Mun pitäisi piilottaa tuo meidän vaaka.. Käyn siinä päivittäin.. ja oon ihan hysteerine ton painon suhteen..
 
Mie otan kans joka aamu painon.. Vaan siks ku se on vaan laskenut jatkuvasti niin on huolestuttanut.. Jos se pysyisi paikoillaan niin olis jees..
 
Voi ku mullakin laskisi. . Mutta ei. Ei tarvii kun kattoo ruokaa niin tulee 5kg lisää
 
Mulla on paino tippunu n.4 kg ja mulla se on hyvä kun oon niin ylipainonen. Tippuis enemmänki jos saisin itteni lenkille :(
 
Joo siis mullakin aika paljon ylipainoa mut jotenkin silti huolestuttaa aina toi. Ku sen pitäis sit myös ruveta nousemaan.. Eikä se voi nyt oikeasti niin mennä että laihdun vaan koko raskausajan.. Okei mulla on vieläkin yli 20kg ylipainoa mut silti ei voi olla hyvä että laihtuu vaan koko ajan.
 
Meil nevolassa oli sitä mieltä että saa tippua ja on ehkä hyväkin eikä pitäis koko raskauden aikana paljoa nousta ees. Mä painan nyt 91kg ja oon 166cm
 
146 cm ja nyt tänään tosiaan 74kg eli on kyllä sitä ylipainoa ihan liikaa :D mua mulla sanoi neuvolassa että 4-5kg saa tulla (ilmeisesti mullekin siis)
 
Esikoisen aikana lihoin 30kg ja poika on laiheliini eikä lihoa millään.

Toisen aikana loppuraskaudessa oli lähtöpainoon -8kg. Tyttö on ylipainoinen ja kilpirauhasongelmia.

Tämä meidän kohdalla tukisi sitä väitettä, että äidin laihtuminen tuo ongelmia lapsen terveyteen mm. Rasva-aineenvaihduntaan ja ympäristömyrkkyjen liukeneminen toisi kilpirauhasen ongelmia. Poikaa en imettänyt. Tyttöä imetin ja laihduin imettäessä 20kg joten ympäristömyrkyt tässäkin roolissa.

Eli tällä todennäköisyydellä jos annan itseni taas lihota enkä imetä, tulee lapsi tulevaisuudessa olemaan terveempi.

Mutta tämä on vain mutu eikä mikään virallinen tutkimus.
 
Onko jotain lähteitä, joista tuosta asiasta vois lukea? Ei oo tullu vastaan itselle missään moinen tieto.
 
Takaisin
Top