Paino

Mulla alotus paino 65kg ja oon 162 pitkä. En joutunut sokerirasitus kokeeseen ja laskurienkin mukaan olen normaalipainoinen. Enkä mielestänikään ole pullea :) itse olen nyt joutunut syömään useasti pieniä määriä että paha olo pysyy poissa.

Esikoisesta sain 3kk pudotettua kaikki ylimääräiset kilot. Sillon lähtöpaino oli 57kg eli onnistuin tossa viimevuonna hiukka lihomaan, mutta en asiasta ota paniikkia. Koitan tuohon 57kg päästä takaisin sitten pikkuhiljaa sitten synnytyksen jälkeen.
 
Mä oon pullero niin tarvii koittaa pitää paino samassa tai jopa tiputtaa, ilman laihduttamista siis! Neuvolassa sano et 1300-1800 kcal olis hyvä. Koitan ylimääräset sokerit jättää pois ja si ku tää ällö olo menis ohi nii si liikkuu enemmän.
 
Mun piti tänään lähteä kävelylle mutta ei tässä kunnossa kauheasti kyllä mennä mihinkään.
 
Mä olen kanssa ylipainoinen ja mietin juuri, että mitenhän pitäisi syödä, ettei paino nousisi hirveästi raskauden aikana. Hedelmöittymiseen paino ei ole vaikuttanut, olen helposti hedelmöittyvä tapaus. Kunto mulla on ihan ok (eilen fillaroin 17km), hyötyliikun ja kipitän portaita.
Olen lihonnut, kun lopetin tupakoinnin noin 1,5 vuotta sitten ja painonhallintaa haittaa myös se, että multa on poistettu kilpirauhanen vuonna 2013. Pelottaa oikeesti mennä ekaa kertaa neuvolaan... :scared007
 
Mulla on ihan jäätävät turvotukset kortisonista. Painoa tullut parissa päivässä monta kiloa.
Toivottavasti tää allergia nyt helpottaisi niin pääsisin edes vähän ulos.
 
Täällä taitaa siitepöly olla laskussa. Mut joo äske tulin koiran kanssa parin kilsan lenkiltä. Eile illasta käveltiin koko perhe kans pikkulenkki. Olin jo vuoteen pohjalla oloja valittamassa, mut onneks läksin ja pusersin oli lämmin ilta kävellä. Tosin hermokivut sitte pois tullessa rupes kiusaa tos yläreidessä. Mutta jee.. Toivottavasti tää paino ei nousisi täs raskaudessa. Mikä hyvä niin karkkia ei oo tehny mieli!
 
Mulla on taas laskenut paino! On tää kans. Kuulemma ei sais laskea mutta ei sais myöskään nousta.. Mulla kun tota painoa on liikaakin jo.
 
Pakko avautua.. Eli kävin neuvolassa ja siellä sit kysy mun painoa ennen raskautta ja heitin noin suunnilleen. Sit puntarille kun mentiin nii olikin yllättäen -5kg vähemmän mitä olin heittänyt ennen raskautta painon. No alkoi th sit heti tiuskimaan että enhän laihduta.. Vastasin sitte että en tietenkään että toki olen koittanut syödä mahdollisimman terveellisesti ja välttänyt herkkuja sekä koittanut liikkua sen mitä väsymykseltä jaksan. No th vaa jatkoi sen hokemista että en saa laihduttaa ja että hän kyllä seuraa painoani täällä joka kerta yms muuta uhkailemaan. Oikeasti niin ottaa päähän et en todellakaan ole laihduttanut :/ ja mulla tätä ylipainoa kans löytyy melko runsaasti että en uskoisi olevan haitallista jos elämäntapoja parantamalla on ehkä pari kiloa tippunut nyt raskaudessa? Mut mitä mieltä te ootte et oonko toiminu sit väärin ?
 
Et todellakaan toimi mun mielestä väärin jos parannat elämäntapoja raskauden aikana vaan päinvastoin! Ja toi on kyllä vähän asiatonta th:lta jankuttaa tommosesta jos kerran selvästi sanoit että et laihduta. Siinä kohtaa pitäis vaan sanoa että ok no tarkkaillaan tilannetta ettei pääse liikaa tippumaan jne.
 
Minttukarkki: Aika köpelöä käytöstä terkalta. Tämä oli siis ensimmäinen käyntisi? Ottaen huomioon, että jo pelkissä puntareissa saattaa olla heittoa keskenään (meillä kotivaaka näyttää vähemmän kuin neuvolassa - itsellä siis muka paino oli noussut ensimmäisellä neuvola käynnillä vs. kotivaaka +2,5kg, mutta ei th mitään kommentoinut), lisäksi vaikuttaa niin moni muu asia (vaatetus, miten vatsa toiminut, turvotus, mitä syönyt/juonut, vuorokauden ajasta...) Tokihan 5kg kuulostaa paljolta, mutta ottaen huomioon kaikki nämä asiaan vaikuttavat tekijät plus sen, että olet sanonut pyrkineesi terveellisiin elämän tapoihin etkä laihduttamalla laihduta, niin olisi terveydenhoitajan pitänyt olla mielestäni enemmänkin kannustava ja vaikka sitten lisäkysymyksillä kartoittaa lisää, jos epäili sanomisiasi. Itellä vaan nousi tunteet pintaan, sillä edellisessä raskaudessa minulla oli niin uuno th, että nousee karvat pystyyn kun vaan häntä mietinkin. Joka toisella kertaa urputti, että paino ei saa nousta ja joka toisella kerralla, että en saa laihduttaa (painon normaalia heittelyä 1-2kg sisällä).
 
Onpa törkeä terveydenhoitaja. Älä välitä. Jos olet syönyt normaalisti ja terveellisesti nii no hätä! Esikoisesta mulla rv 16 menneessä paino oli tippunut 3kg ja th sanoi että ihan normaali jos pahoinvointi. Ja loppujen lopuksi siltiki lihosin 26kg. Jollain tulee raskaana niin voimakas pahoinvointi ettei pystyy syömään melkein mtn ja laihduu ja joutuu tiputukseen ja siltiki terveet vauvat syntyy. Mä oon koko raskauden pystynyt syömään vaan leipä,kaikki lämmit ruuat tökkii ja syön ihan sika pienii annoksi kerrallaan ja eilen np-ultrassa sikiö voi aivan mainiosti.
 
Joo oli ensimmäinen neuvola kerta ja veti kyllä sanattomaksi. Muutenkaan en ollut ihan sata varma siitä painosta enne raskautta niin.. Ja tosiaan unohdin kokonaan että puntaritkin heittää! Ei nyt ehkä nää paljon mut pitääpä käydä kotona puntarilla vielä. Entiedä miksi hän niin suutuksissa oli siitä että paino oli tippunut kun en ole laihduttanut ja sen selvästi sanoin..
 
Itselöä on paino tippunut n. parisen kiloa, neuvolassa oltiin ihan tyytyväisiä ja sanottiin ettei haittaa vaikka vielä tippuiskin (ylipainoa siis on..), kun se terveellisemmän ruuan ansiosta tippuu. Nyt siis paino tippunut pelkkien ruokailutottumusten perusteella, tarttis vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja liikkuakin enemmän.. Mieskin sano että peppu on selvästi pienempi kuin ennen :happy:
 
Mulla on painoa ihan hirveesti (20kg liikaa) ja tiedän että siitä tulee neuvolassa huomautuksia torstaina :nailbiting:
 
Mulla on kans saman verran ylipainoa.. Ainoa mitä sanoi että niin kaitpa sun olis hyvä käydä sit sokerirasitustestissä mut muuten ei sanottu mitään painosta :) pelkäsin kans hirveesti että tulee ihan kauheasti noottia siitä.
 
Mua jo edellisessä raskaudessa syynättiin hirmu tarkkaan. eikä tosi pahat turvotukset auttanut yhtään asiaa. :angry7
 
Takaisin
Top