Paino

Mä taas haluisin olla sen 15kg kevyempi loppuraskaudesta ja imetyksen jälkeen vielä 30kg... Mutta ei näillä elintavoilla... :D
 
Kävin tänään puntarilla ja se näytti +9kg........ Mistä se läski oikeen tulee kun syönkin vain kolmesti päivässä?? Ihan vituttaa mennä neuvolaan torstaina kun saan varmaan kuulla tuosta...... Ihan sama sit jos alkupaino olis ollut jotain 45kg muttaku mennään kolmenumeroisissa jo :( :(
 
Mulla on tullu alusta 7 kg ja yhtään enempää ei sais tulla.. pitää rueta liikkumaan enempi. Ruokailutittumuksia oon muuttanut sen verran että syön enemmän kasviksia nykyään ja 5 - 6 kertaa päivässä.. annoskoko ei ole kasvanut. ☺ tosin nyt on TOSI pahat turvotuksen. . :(
 
Caarina: en haluais toistaa itteeni, mutta edelleenkin, olis tärkeämpää mieluumin syödä usein ja pieniä annoksia, ja annoskoon lisäksi tietysti vieläkin tärkeämpää on se, että mitä suuhunsa laittaa.
 
Komppaan Aamutorkkua, jos syö liian harvoin niin kroppa saattaa mennä säästöliekille ja sit kun se vihdoin saa ravintoa ni se kerää kaiken itteensä..
 
Jep Jep ja tuo asia käsiteltiin jo aiemmin pariin otteeseen..
Ite ihmettelen edelleen ettei paino ole noussut.. Ja sillä periaatteella myös huolettaa että kasvaako tuo vauva lainkaan tuolla mutta kaitpa kaikki on hyvin ja kasvua tapahtuu. Jotenkin vaan tuntuu että en ite huomaa edes sitä että maha kasvaa muuten kuin että tietyssä asennossa istuessa maha tuntuu isommalta..
 
Pari viikkoa sitten painoin 11.8 kiloa enemmän kun ennen raskautta. Että tattaraa. Kerroin terkkarille et mua vähän huolestuttaa mun painonnousu, mut terkkari sano, että mun ei tarvi vielä olla huolissaan. Lähtöpaino ei ole ollu suuri ja painoindeksi ollut tosi matala.
Eniten pelkään sitä, että vauvasta tulee niin iso etten pysty synnyttämään. Vaikka rakenneultrassa vauva oli arvioiden mukaan normaalin kokonen..
 
Mä syön 3h välein, karkit ja muut herkut on jääny pois ku ei juurika tee mieli. Ihan perus kotiruokaa syön ja paino on edelleen -2kg lähtöpainosta. Maha kyllä kasvaa :) Ja siis en liiku ku töissä ( pitäis kyl ku se piristäis). Se ruokailurytmi on vaan niin tärkee ja sit ei tuu syötyä kerralla niin suuria annoksiaka.
 
Mä koen jotenki ruokailuajat ongelmaksi. Jos pitää syödä kolmen tunnin välein ja en olenkaan kotona kun pitäisi syödä tai jos meillä on vieraita tms. Se menee siihen että pitää olla sit kokoajan kotona tai elää kellontarkasti ja aina hoputtaa muita että äiti ehtii syömään...

Mä koitan nyt vhh ruokavaliota. Sillä on ennenku saanu painon nousu kuriin ja tytön raskaudessa olin kokonaan vhh:lla ja loppuraskaudessa oli -8kg. Se hyöty että riittää se kolme kertaa päivässä...
 
Mun mielestä niistä ruoka-ajoista ei nyt varsinaisesti kannata stressiäkään ottaa, kuin ei siitä ruuastakaan. Kun pääsääntöisesti syö "oikein", niin ei jonkun yksittäisen päivän poikkeavat aikataulut tai se ruuan sisältö mitään haittaa.
 
Mua niin risoo se kilpparin väärä lääkitys raskauden alussa. Otin +12kg reilussa neljässä viikossa. Sen jälkeen kun lääkitys korjattiin on tullut kahdessa kuukaudessa kokonainen kilo muuttamatta ruokailuja yhtään :) Syön usein ja radimittausten takia säännöllisesti - mulla tekee jopa nykyään tiukkaa olla ilman ruokaa 3h mikä on suositus mittausten välissä. Lähtöpaino oli selkeä ylipaino joten toiveessa olisi, että ei nousis tai jopa laskis. Loman aikana en jaksa ottaa stressiä - katotaan sitten kun palataan arkeen ja säännölliseen liikuntaan.
 
Sinja tervetuloa mukaan! :)

Mulla ei ole vielä tullut yhtään.. Mun bmi alussa oli 35.7 ja paino ekalla käynnillä 76,8. Toisella käynnillä paino 75,7 ja kolmannella käynnillä 74,6. Eli lasku suunnassa oli koko ajan. Nyt vasta on paino kääntynyt nousuun ja oli neuvolassa 76,2 ja kotona aamulla omalla vaa'alla 74,8 (eli siis tosiaan joku 200-400g ehkä tullut oikeasti). Yleensä siis kotona vaaka on näyttänyt 74,5 kg..

Niin joo ja lisättäköön että eilen neuvolassa sf-mitta 19 ja tänään 23+0 :)
 
Neuvola oli viikko sitten (rv22+3) ja kiloja tullut reilu 10kg huhtikuusta. Ärsyttää turvonnut ja ei omalta kropalta tuntuva olotila, mutta muuten tuo painon nousu ei haittaa. Terkkakin oli ihmeen positiivinen painon suhteen, eikä kummastellut.:wideyed:
 
Tänään rv 27+3 ja 10.6kg tullut, aika paljon vaikka en ole paljon herkuutellut. Iltaisin aina ennen nukkumaanmeno aika kova ahmishalu : / onneksi olin ennen raskautta nornipainonen niin enköhän tälläki kerta näitä kiloja pois saa synnytyksen jälkeen. Esikoisesta kun tuli +26kg lisää
 
Mulle oli tullut 9 pv aikana 1,7kg painoa lisää, joka tuplasi tähän astisen painon kertymisen. Mutta syykin selvä kun vasta viikon ollut oikeesti koko ajan nälkä, niin oon syöny huomattavasti enemmän. Tästä se nousu sitten varmaan lähtee :)
 
Takaisin
Top