Paino

Niin onhan sekin toki totta että se on perusterveellinen. Mä ajattelin vaan, että mun mielestä toi on myös se mitä ylipainoiselle suositellaan virallisissa ohjeissa (laihdutuskuurit toki erikseen). Ja ajattelin jotenkin niin, että jos olisin onnistunut syömään noin aiemmin niin en olisi alunperinkään ollut ylipainoinen ja jos syön noin nyt niin väkisinkin laihdun. :grin Mutta ei toki hätää että ainakaan tuo herkkujen välttely onnistuisi ainakaan ihan suositellussa mittakaavassa. Jos tulee radi niin tietty sittenhän se on pakko ja sitten kyllä pelkään oikeasti laihtuvani. Mutta katsotaan. :happy:
 
Hei mulle muuten sanottiin että ei tartte ainakaan vielä muokata ruokavaliota vaikka mulla on radi.. Kuulemma niin hyvät arvot jne.. Oikeesti miten voi olla näin huono suhtautuminen täällä ihan diabeteshoitajalla että ei muka tartte mitään tehdä ruokavalion suhteen..
 
Oho! Kaverilta kiellettiin molemmissa raskauksissa makeiden lisäksi muun muassa hedelmät, marjat ja lähes kaikki viljatuotteet. Meni käytännössä karppausdieetillä. Mutta hänellä oli kyllä tosi huonot arvotkin ja meni insuliinit ja kaikki. Ja se lopullinen dieetti perustui siihen, että kotimittauksin oli testattu ja todettu liiallinen sokereiden nousu leivästä yms., ei sitä supertiukkaa ruokavaliota tietenkään umpimähkään hänelle lätkäisty. Mutta olisin luullut että ainakin lisätty valkoinen sokeri olisi heti automaattisesti pannassa. :wideyed:
 
No siis en lisää sokeria mihinkään.. En nykyään edes mielellään puuroon.. Ja siis ainoa mikä karsiutui omasta ruokavaliosta oli cheerios murot.. Testasin aiemmin että nostaa liikaa (tosin silti oli rajojen sisällä) mut tuli huono olo kun sit pitää hetken päästä syödä uudestaan jotain.. Että käytännössä muroja ensi syö enää lainkaan.. Mut sitäkään kuulemma ei olis tarvinnu poistaa ruokavaliosta vielä..
 
Aa ok, no sitten ei ehkä tartte hyvillä arvoilla muuttaakaan jos on valmiiksi makeat karsittu? :) Mulle radi varmaan tarkoittaisi vähän ruokavalioremonttia, kun olen vielä toistaiseksi antanut ihan liian usein periksi tälle kiusalliselle makeanhimolle... Tänäänkin jo yksi kinuskijätski vedetty napaan. :rolleyes:
 
No siis sehän se ku en lisää sokeria ruokaan tai muuhun mutta en myöskään varsinaisesti ole sitä karsinut.. Esim tänään hyvillä mielin join Coca-Colaa ja söin jäätelöä ja toissa päivänä tein lettuja jne.. Yleensä vaan syön ylipäänsä tosi vähän ja harvoin mitään makeaa. Nyt oon syönyt taas enemmän mut sit voikin olla 2-3kk tauko kaikesta makeasta tai voi olla että pari kertaa siinä välissä otan jonkun pienen suklaapatukan jne..
 
N. 5 kg näyttäisi tähän puoliväliin tulleen lisää. Kai se on ihan sopiva määrä? Sentit vyötäröllä on lisääntyneet kymmenellä.
 
Mulla kanssa senttejä tullut vyötäröön paljon! Ja tissitkin tuntuu jatkavan kasvuaan. Painoa +5 ja tuntuu huikeelta määrältä! Ymmärsin että jo valmiiks ylipainoiselle ei sais tulla ku max10kg eli enää toiset 5 ja nythän vasta mahaki alkaa kasvaan ja painoa tulee.. ressaan kyl tästä mun painosta... :/
 
Ei se ole niin justiinsa.. Ne on suosituksia eikä mikään ehdoton. Ite koitan olla stressaamatta noista paino asioista.
 
mulla on maha pullahtanut esiin ihan kunnolla.. mutta painoa +800g aloituspainoon.. vaikka luulin, että ois ollut jo monta, monta kiloa..
 
Laihduitko sä ampiaispesä alkuraskaudesta pahoinvoinnin tms. takia tai onko sulla ylipainoa ennestään, kun on noin vähän vaan tullu?
 
mulla ei ole tullut painoa kuin kilo. Olen normaalipainoinen ja hoikka (175cm/70kg). Esikoisesta tuli se hieman yli 10kg ja vasta puolen välin jälkeen tasaisesti nousten. Syön terveellisesti, myös herkuttelen toisinaan liikaakin ja liikun 2-3krt päivässä 30min-1.5h kerta :) hyvin yksilöllistä on painonnousu raskauden aikana.

välillä rasittavaa se kun tuntuu että osa ihmisistä kommentoi raskaana oleville mitä sattuu. Mua välillä loukkaa kun kommentoidaan pieneksi ja osa kommentoi syönkö mitään. Syön ja syön todella paljon :grin mä nyt vaan oon tämmöinen.
 
Mulla ei ole vieläkään lähtenyt nousuun paino. Tänään siis 20+0 ja edelleen lähtöpainosta se -2 kg. No ehkä se lähtee myöhemmin sit nousuun.
 
voi, kun jaksaisikin liikkua päivittäin..

Itse en kommentoinnilla tarkoita pahaa, jos sanon, että oot pieni tms.
Itse kateellisena vaan :D. Varsinkin, kun sain itse laihdutettua 62-63 kg (-7kg), niin talven aikaan lihoin sen 6-7 kg takas..
 
Kävin kaverini luona puntarilla ja sen mukaan painoa on tullut ensimmäisestä neuvolakäynnistä 4,5kg. Nyt rv21+4.

Koko ajan tekisi mieli syödä. Ja liikkuminen tällä viikolla jäänyt todella minimiin. En ymmärrä miksen edes kävelylenkille saa itseäni. Ehkä se on tämä kesäloman loppuminen ja ensimmäinen työviikko joka verottaa...tai sitten vaan olen laiska :depressed:. Olen niin tottunut aktiiviseen elämäntapaan ja säännölliseen rankkaankin treeniin, että tämä löysäily tuntuu hassulta.
 
Mulla -2,5kg alkupainosta. Mutta reippaasti ylipainoa...ei haittaa :) viime raskaudessa tais tulla kilo painoa...ja sekin viimisen viikon turvotuksista johtuvaa. Laitokselta kun lähdin oli -10kg lähtöpainoon. Tavoite nyt sama ..vaikka luulempa että en siihen pääse.
 
Takaisin
Top