Paino

Te, joilla on jo raskauksia takana ja nyt painonnousua sen kilon kaksi? Paljonko oli aiemmissa raskauksissa painonnousu ihan lopussa? Itselle on nyt tullut sen 1.5kg (olen normaalipainon ylärajoilla) ja mietin, että millaisiinkohan vaakalukemiin pitää vielä henkisesti varautua :nailbiting:
 
Mulla ensimmäisellä putos paino eka 4kg oksenyelun takia, sitte lähti nousuun, 18vk olin aloituspainossa. Sen raskauden aikana nousi jos alotuspainosta laskee niin 12kg. Toisessa raskaudessa nousi 12kg kans, 18vk oli noussu sen 2kg. Nyt rv16 paino noussu kilon. Toivottavasti nytki pysyis maltillisena painonnousu, vaikka kyllähän niistä kiloistaki pääsee eroon jos niitä kertyy. Mielenkiintosta verrata itekki painoa aikasempiin raskauksiin. Oon siis normaalipainoinen, 168cm ja 56kg , ennen raskautta siis :D
 
ekassa + tokassa raskaudessa + 10 kg (tuolloin painoin sen 56 kg, mutta sitten olikin vaikeampaa pidettyä itseä erossa herkuista..)
kolmannessa raskaudessa: 5 kg
neljännessä raskaudessa: tais myös olla jotain 5 kg
viidennessä raskaudessa: + 4 kg.
 
Mulla tuntu alkuun että olis maha pienentynyt. Sit yhtäkkiä alkoi tulla olo että joka suuntaan leviää vaikka paino on edelleen - 2kg alkupainosta..
 
Mullakin on edelleen paino -1-2 kg alkupainosta, mutta silti mahan lisäksi leviää paisuu kaikki muutkin paikat. Vaaka saattaa sanoa -2, mutta peili ja vaatteiden kiristys sanoo +10...
 
Mulla on mahan muoto muuttunut tasaisen pyöreäksi kummuksi, josta tykkään..mutta persaus ja lantio on röyhähtänyt ihan jäätävästi myös. Nimim.Järkyttynyt-kokovartalopeilinedessäpyllistelemäänerehtynytkanssaodottaja
Yääh! Ei auta lenkkeily eikä terveellinen syönti. Viikkoja 17+3 ja kiloja +6 lähtöpainoon. Huoh...
 
Mulle myös tuo 70 ylitys otti koville. Aina ollu normaalipainon ylärajoilla, mutta se 70 ollu sellainen kipuraja, jonka yli en ole antanut nousta. Ekassa neuvolassa (rv 8+5) paino oli 68,9 ja toisessa (17+1) 72,9. Tänään (18+5) kotona 72,1. Taisi juhannuksen herkuttelutkin painaa jonkun verran tuossa 2.neuvolassa. Vaikka paino ei ole vielä hurjasti noussut, on tässä totuttelemista :)
 
Minulla on paino ollut nyt useamman viikon kolme kiloa yli lähtöpainon, ja tällä hetkellä siis 19+0. Välillä vaihtelee hieman syömisten mukaan, mutta aika tasaista tuntuisi muuten olevan.
 
Te, joilla on jo raskauksia takana ja nyt painonnousua sen kilon kaksi? Paljonko oli aiemmissa raskauksissa painonnousu ihan lopussa? Itselle on nyt tullut sen 1.5kg (olen normaalipainon ylärajoilla) ja mietin, että millaisiinkohan vaakalukemiin pitää vielä henkisesti varautua :nailbiting:

Kun aloin odottamaan esikoista, painoin 58kg ja paino nousi 75kg:n. Ehdin esikoisen syntymän ja tämän raskauden välissä (6kk) pudottaa niin et painoin 57kg.. Viime neuvolassa painoin 60kg.. Nyt olen syönyt mitä ja miten sattuu niin kauhulla odottelen mitä vaaka näyttää kun seuraava neuvola koittaa.. :/
 
Eilen kävin vaa'alla. Alotuspaino oli noin 57 ja nyt painan 64.7. Rv 17+6 . Nämä kilot tulee mulla tisseihin, perseeseen, reisiin ja vattaan. Muualla ei näy. Herkkuja oon syäny suht vähän. Jotenki tosi pelottavaa miten tää paino vaan nousee ja sille ei oikein voi mitään. En varmaan koskaan oo painanut tämän vertaa. Pituutta mulla on 167-170 (en oo ihan varma :laugh: )
 
Mulla meni aamu itkuksi, kun erehdyin puntarille. Lähtöpaino 69kg ja tänään (17+6) mittarissa 77kg. Pituutta 162cm. Joka hemmetin päivä käyn lenkillä ja yritän vahtia, mitä syön. Syönkö mä tajuamattani liikaa vai unissaniko mässäilen?!?! Hiilarit on jo olleet rajoituksessa ja nyt aloin jo punnita syömiset. Epätoivo iskee. :( Huomenna neuvola, niin pitää jo kysellä neuvoja tähän. Huoh.
 
Ite meen sillä asenteella että koitan olla olematta liian ankara itselleni.. Joka tapauksessa jostain suunnasta tulee jotain valitusta joko painosta tai siitä mitä ja miten syön.. Eikä ne ottanut mua tosissaan tuolla neuvolassa ku olin huolissani painon laskusta.. Eikä ne ottanut mua tosissaan nyt ku oli puhetta verensokereista joten pitäkööt tunkkinsa..
 
Mä käyn vaa'alla vain neuvolassa ja väliajat yritän ottaa rennosti, mutta tarkasti ruuan kanssa. Nyt tulee haastetta kun saikulla ja pitäs vaan levätä. Vaikea mitottaa syömisiä niin, että vauva saa kaiken mutta ei itselle tu yhtään liikakaloria.

Ekassa raskaudessa tuli se noin 9-10kg. Vika punnitus oli neuvolassa, 38+5 muistaakseni. Mut siis niistä kiloista +5 rv25 mennessä sit sain pidettyä tarkasti aika samassa ja viimeiset 4vko oli sit sellainen +1kg/viikko...
 
Mä käyn vaa'alla vain neuvolassa ja väliajat yritän ottaa rennosti, mutta tarkasti ruuan kanssa. Nyt tulee haastetta kun saikulla ja pitäs vaan levätä. Vaikea mitottaa syömisiä niin, että vauva saa kaiken mutta ei itselle tu yhtään liikakaloria.

Ekassa raskaudessa tuli se noin 9-10kg. Vika punnitus oli neuvolassa, 38+5 muistaakseni. Mut siis niistä kiloista +5 rv25 mennessä sit sain pidettyä tarkasti aika samassa ja viimeiset 4vko oli sit sellainen +1kg/viikko...


Mulla kans esikoisesta tuli vain 12kg vaikken edes niuhottanut syömisien kanssa enkä todellakaan lenkkeillyt tms. Siksi juuri en tätä nykyistä painonnousua tajua. Mitä mammuttia mä kasvatan sisälläni?! :D Myönnän, että seuraan painoa liikaakin. Käyn joka aamu puntarilla, eli pienetkin muutokset huomaan. Pitää vain toivoa (ja tehä töitä), että tää nousu tasottuu/loppuu nyt. Viimesillä viikoilla tulee kuitenkin kiloja vielä pakostakin..
 
Tänään oli neuvola ja viikonlopun 40 km vaikutus näyttää olleen nurinkurinen. Nyt se paino oli menny yli 60 kg eli 61,2 kg. Viime viikolla kotivaaka näytti vie 59 kg.
 
Mulla näyttää neuvolan vaaka aina enemmän koska kotona otan aamulla ns tyhjänä painon eli käyn vessassa ja en syö ennen painon ottoa ja sit se käytännössä nouseekin heti ainakin kilon kun syön jotain (niin paljon nesteitä yleensä)
 
Mulla on tullut jo yli 6kg huhtikuusta, nyt rv17. Joten todella pieneltä tuntuu täällä monen kauhistelema kilon parin nousu. :) edelliset raskaudet tuoneet 25-30kg, joten en stressaa, kun en asialle oikeesti aidosti mitään voi. Kyllä ne sitten taas pois karisee!:)
 
Takaisin
Top