Paino

Kyllä painoa saa tulla, mut ei ihan vielä, ku kyseessä vielä kuitenkin semmonen pikkunen sintti :) Pidän peukkuja, ettei maha kasvais ennen syksyä. Yritän kuitenkin pitää painon kurissa, ettei tulis sit niin paljoo pudotettavaa :)
 
Tänään astuin vaa'alle ja lukemat kahistutti. Oletteko lisänneet veden juontia, tai syöneet pienempiä annoksia?
Ruoka on maistunut vähän liiankin hyvin alun pahoinvoinnin jälkeen. Mulla on nyt vasta vko 16 ja 7,5kg on tullut lisää (läskiä lähinnä) :(. Oletteko pyöräilleet, uineet tai lisänneet liikuntaa raskausaikana?
 
Mä olen 16 viikolla ja painoa tullut 1,5-2 kg. Oon syöny ja juonu normaalisti ja samoin myös liikkunu saman verran kuin ennenkin. Juhannuksena tuli tietty herkuteltua enemmän, että niistä päivistä varmaan tarttui yks puoli kiloa. Sikiöhän painaa nyt ilmeisesti n. 100 g ja kohtu n. 250 g, että sen perusteella ei vielä paljoa oliskaan saanut kertyä.
 
Rv15 ja pahaolo jatkuu... alkupaino oli sen 62kg ja viime neuvolassa 53kg (pituus 165) eikä täti meinannut siihen mitään.. kyllä mua vaan huolestuttaa kun ei saa syötyä tai juotua oikein mitään ! Kyllähän nyt luulisi näin pitkillä viikoillakin pikkuiseen vaikuttavan jos se ei saa tarpeeksi ravintoa :(
 
Aamupainona nyt n. 900g lisää tullut, 16+6. Siltä tuntuu et verimäärä on lisääntynyt kun kämmenselällä suonet pullottaa..
 
Itse olen syönyt lautasmallin mukaan kaksi kunnon ateriaa päivässä + aamupala, välipala ja iltapala. Kun syö vähintään 3-4 tunnin välein ei tuu oikeastaan lainkaan mielitekoja. Ennemminkin on ongelma miten jaksaa syödä niin paljon kuin pitäisi..

Liikkua olen koittanut sen vähintään puolituntia päivässä (reipas kävelylenkki) ja tällä reseptillä paino oli viime neuvolassa pudonnut n. 200g alkupainosta. Oon kyllä selkeästi muuten laihtunut, mutta vatsan turvotus tuo vissiin kiloja ns. takaisin.
 
käyn nyt vaan neuvolan vaa'assa. -1kg eka neuvolaan. Mun salainen tavoite on tiputtaa sen verran et painan laitokselle lähtiessä sen verran kuin ekan raskauden alussa :D

Ja siis; lähtöpaino on selvästi ylipainon puolella, et vaikka lähtis 15kg niin ei haittaa, eikä varmasti vaingoita vauvaa.
 
Mulla on tainnut tulla noin pari kiloa lähtötasoon verrattuna. Nyt 15+5 muistaakseni. Mutta liikunta on aivan liian vähällä, kun on mennyt aika reissua suunnitellessa ja kaikkea muuta touhutessa. Tosin reissu sisältää vähintään 3 x 3-4 h patikointeja, joten otetaan silloin takas sit! :)
 
Painoa on tullut ja tuli esikoisestakin heti alkuunkin. Mun keho kerää nesteitä hirmuisesti ja vaikka en kokenut syöväni enemmän niin silti melkein +30kg paukku rikki esikoisesta. He! Mua naurattaa kun laihduin -36kg tässä välissä. Toivottavasti näin käy myös tämän raskauden kanssa :facepalm:
 
Mulla paino +3.8kg ja rv 19+3. Esikoisesta tähän menneessä oli kertynyt +8kg joten oon aika tyytyväinen koska miehellä loma ja ollaan kyllä paljon herkutellu. Eilenkin jaksettu tehä ruoka niin tuli syöty pakastepizza ja sipsii :/ nyt kyl yritän tsempata ittees syömään terveellisimmim
 
Aloituspaino 57 kg, nyt 16+ viikolla 59 kg. En oo koskaan painanu yli 60 kg, mutta ei tässä varmaan kauaa mene, että sekin päivä koittaa.
 
Mulla tullut +1,8kg. Aloituspaino oli 67 ja nyt 68,8. Esikoisen kanssa tähän mennessä (16+2) oli tullut 2kg eli aika samalla kaavalla mennään :)
Muistan tuon tunteen, kun ylittää jonkun tietyn painon. Itsellä esikoisen odotuksessa oli 70kg, näytti vaan niin oudolta vaa'assa se lukema :D
 
Ei se onni painossa asu, mutta toki viihdyn vartalossani. Raskausmaha ja sen jälkeinen keho vaatii varmaan vähän totuttelua.
 
Mulla on aina ollut hieman enemmän mahaa ja nyt on tosi outoa ku maha tuntuu niin isolta.. Itellä ollu nyt jo ajoittain vaikeuksia sopeutua ku tulee olo että olen joku hiton ryhävalas tai jotain.. Mut sit aina muistaa että vaikka se oma olo itteni suhteen on huono niin ns palkinto on ihana mahtava.
 
Takaisin
Top