Pahoinvointi

Ehkä mun pitäisi vaihtaa nimimerkkiä. Rintsikat ja oikeastaan kaikki vaatteet pahentaa mulla oloa. Onneksi en sentään joudu oksentelemaan oppilaiden edessä koulussa.

Eilen oli eka aamu viikkoihin etten ykännyt ja sitten tänä aamuna taas.. illat ollut nyt tosi rankkoja, hirmusen huono olo. Ja joo hammashygienia.. harjaaminen on haaste!!

Voi hurjaa tuota ykäilyä, toivottavasti teilläkin alkais jo hellittää nuo pahoinvoinnit... Täällä pahimmat kuvotukset on takana, illalla huonoin olo, sillon kun on... Nyt rv jotain 10 + 2.

Mua on alkanut myös närästää iha sikana! Mies toi mulle kieli harjan jos sil sais oksennuksen aiheuttamaa p*skaa kielestä pois.

Mä olen oksentanut välillä yölläkin, silloin kun iltapalat ei tuu pois ennen nukkumaanmenoa. Ja kyllä öisin jos käy hereillä niin pahoinvointi hyökkää heti ja yökkäilyttää. Yritän silti aamuyöstä juoda vettä ja kyllä on onneksi pysynyt sisällä.

Mulla varmaan paras päivä ettei ole juuri tarvinnut oksentaa on ehkä ettei tarvi kuin 10x. En kyllä useinkaan jaksa laskea, kyllä sitä saa yökkäillä varmaan ainakin 20x päivässä. Mutta ärsyttävintä on melkein tuo pahaolo joka vaivaa ihan kokoajan!

Olis kyllä kiva tietää mistä tämä johtuu, tai siis kai hormooneista mutta miksi toisilla sitten raskausaikana ei ole ollenkaan paha olo edes??

Johtuu iha ihmisen omasta fysiologiasta. Ei varmasti ole perinnöllistä, koska äidilläni ei ollu kummastakaan meistä mitään ja mulla on kaikissa ollu tosi huonot olot. Taidan olla lähisuvun ainut jolla huonot olot.

Sen tiiän, että ihminen jos kärsii merisairaudesta/matkapahoinvoinnista niin kärsii todennäköisesti raskaus pahoinvoinnista ja tämän allekirjoitan! Oon aina ollut hirmu pahoinvoiva venettä isommilla aluksilla paitsi en ihan niin isoilla mitä kulkee hki-tkh väliä. Sekä autossa istuminen kesällä liian pitkään saa samat olot päälle kuten tää raskaus äklötys on helpoimmillaan..

Niin ja senki oon lukenu, että joillakin keho yrittää pahoinvoinneilla ulostamaan "ylimääräisen" kehosta oksentamalla, kun keho ei tajua. Vaikka eihän se oo mahdollista hylkiä ykämällä, mutta se on yks teoria.

Ja monia muita teorioita, mutta hormoonitha ne tekee, kunnes istukka rupee hoitaa hormoonituotannon. Alkuun me äidit hoidamme tuotannosta, ja yleensä se aiheuttaa just olot.

Muokattu viimeksi:
Voi ei teitä jotka joudutte yölläkin oksentamaan :( Jaksamista!!

Mulla ei viimeks ollut huono olo juurikaan, nyt on paljon pahempi vaikka ei tätäkään voi teihin verrata, jotka saatte olla jatkuvasti oksentamassa.. mutta kamalaa tääkin on! Ei iltapäivisin/iltaisin maistu oikein mikään ja koko ajan oksennus kurkussa.. Pitäis saada kummipojan villasukat valmiiks mut ei vaan jaksais tehdä yhtään mitään.

Mä laattasin tänään pitkästä aikaa. Kävelyllä vetäsin pienet jalkakäytävän reunaan - onneksi ei ollut ketään lähistöllä. En voi kuitenkaan valittaa, koska olo on selvästi helpompi kuin muutama viikko sitten. Energiaa alkaa olla enemmän ja olo ei ole huono jatkuvasti. Tänään rv 10+6.

Mulla ollu viikonloppuna helpompi olla. Eile kyl ykäsin pienet vessan lavuaariin. Mutta ei ole joka päivä enää yrjöämistä eikä niin, että pitäis maata vaa.

Mä oon kyllä niin kypsä tähän oloon, nyt on neljä viikkoa oksettanut.. välillä oli vähä helpompaa ja nyt taas rankempaa. Kyllä oli taas rankka kauppareissu. Joululahjoja en oo ostanu yhtään, ei oo jaksamista mennä kaupoille. Työt teen kunnialla ja muuten ei ookkaa jaksamista mihkään.

Mieki oon ihan kypsä! Missä se hehkeä keskiraskaus viipyy?? Tosi huonovointinen olen ollut koko viikonlopun ja näkyy tänään taas jatkuvan.. Ruoka ei maistu, tänään saanut alas porkkanaraastetta ja perunasalaattia. Peruna salaatti oli tosi hyvää, mutta arvakkaappa alkoko sitte närästään.... :yuck:

Tsemppiä vointeihin! Itse oon päässyt pahoinvoinnin osalta aika vähällä. Kunnes, viime päivinä on etominen voimistunut ja tänään (7+3) ei ookkaan sitten voinut muuta tehdä kuin potea vaakatasossa tätä rampauttavaa oloansa. Kolme mandariinia ja 2 näkkileipää mennyt alas. Jotain sekin :D

Mulla tuntuu tulevan pahin pahoinvointi aina puolen päivän aikaan. tänäänkin juoksin vessaan oksentaa kesken esikoisen lounaan tekemisen... yhh.

Onko muita 3-vuorotyöläisiä, joilla yövuorot laukasee oksentelun? Mulla oli monta päivää jo hyvä olo mut viime yönä oli taas hetkeen ensimmäinen yövuoro ja tää aamu on taas menny vessanpönttöä halaten. Josko kohta pystyis jo alkaa nukkumaan :D en haluis millään vielä kieltäytyä yövuoroista, kun mulla on vuoden loppuun asti sopimus eivätkä varmasti jatka sitä jos sanon ei yövuoroille :(

Eilinen ruokavalio vissii vähän pisti vattan sekasin. Söin kaks levyllistä suklaata kun mies toi kun jäi saikulle. Ja sit lisäks pelkkii lihiksii syöny. Noh... Ysiltä mentii nukkuu ja joskus 22.30 heräsin hirveesee vatsan vääntelyy ja lopulta oli pakko mennä vessaan ja kunnon ripaskat.. tuntu kyllä että koko suoli tyhjeni kerralla. No ei siinää viel kaikki. Pöntöllä aikani istuttua ja todettua että kyllä se siihen loppu nii oli sitten hetken päästä vielä oksennettava vajaan litran verran nestettä :[ oli kivaa......

Hirveesti ei kyllä pysty mättämään edes vahingossa, kun heti kun maha alkaa olla vähänkin täysi ni kyllä ilmoittaa, että ei enää kiitos. Tosi minimaalisia annoksia syöny kokoaja

En mäkää isoi annoksii pysty kerralt vetää yleensäkää. Syön aina 4-6krt päivässä olin raskaana tai en :p yleensä ei kyl suklaasta mee vatta sekasin...

Punski, jos ei muu auta, niin voisitkohan hakee lääkäriltä todistuksen ettet voi tehdä yövuoroja? tai sit kerrot pomolle raskaudesta ja kerrot että nyt toistaiseksi yövuorot ei sovi sulle.

Takaisin