Pahoinvointi

Sitruunalilja

Sanavalmis juttuseppä
Heinämammat 2017
Kärsittekö todellisesta pahoinvoinnista ja oksentelusta? Mikä teillä auttaa siihen? Miten selviätte työpäivistä tai oletteko joutuneet turvautumaan sairaslomaan?
 
Esikoisessa olin töissä, mutta sairaslomalla Rv6 - rv12 tietämille. Ja luojan kiitos, että en nyt heti alkuun aikomusta ole saanut töitä. Saikulla ois oltava nytkin. Oloihin ei oikeestaan auta mikään. Raitisilma jonkin verran, mutta pitkällään olo ja jokin kokoaikanen napostelu vaikka kaikki ällöttää auttaa pitämään tän "siedettävänä", NOT.

Mun kohdalla tähä ei auta kuin AIKA.

Rv7
 
Mä oon kuullu että joku bvitamiini auttais just ja jatkuva syöminen, itel tuntuu vaan kaikki tulevan sitä mukaa ylös kun on ensin menny alas.. Meen lääkärille tänää klo 14.15 ja saan kai migreenilääkettä piikillä ja pakko ainaki vkloppu olla sairaslomalla :sad001
 
Mulla on B-strong-foli käytössä, että eipä hirveesti auta. Esikoisessakaa ei vitat auttanut. Tuolloin lopetin sen (mikä B-lisä mulla nyt oli niin sen) kun lopetin olot loppu kuin seinään!? En muista nyt mikä B se oli, mutta se pahoinvointia parantava B kuitenkin.
 
Oho ai siis kun lopetit b vitan ni loppu pahoinvointi? huhheijaa:eek: oispa tähän keksitty taikapilleri että nappi naamaan aamusin ja ei tarttis oksentaa.. pahoinvointilääkettäki voi saada piikillä ni ajattelin kysyy sitäki. Jos ne pumppais mut täyteen lääkkeitä ja onnellisesti söisin ja nukkuisin hyvin koko viikonlopun.. :rolleyes: ja olisin tietysti maanantaina elämäni voimissani menossa töihin..:grin
 
Joo, ihme oli. Koin, että sen vitamiinin jälkeen oli pahimmat olot ne vikat viikot. Sitten kokeeksi jätin pois ni yllättäen olot loppu myös?! Se on edelleen tosi outoa! En tiiä oliko sattumaa vai mitä ihmettä!
 
Oho aika jännä kyllä! mut koko raskaushan on muutenkin aika jännä.. voisin siis ostaa bvitaa ja syyä sitä jos ei auta ni lopettaa jos se sit auttais :hilarious: ja suolakeksejä monet kehuu maasta taivaaseen että niitäki täytyy alkaa mutustamaan.
 
Itsekin syön suolakeksejä ym pientä. Et kyllähä nuo menee alas ja pitää sen olon tasasena, mutta ei poista kuitenkaan, että ne yökit saa pysyy jotenki poissa.

Rauta on ilmeisesti mikä lisää oloja.

Inkivääri kiinnostais, koska se on briteis pajoinvointiin apu, mutta Suomessa pelotellaan keskenmenoilla ja 2014 peloteltiin, että lisää kuusisormisuutta sikiölle. Nykyisessä lapussa ei taas lue inkivääristä mitään varoituksia.
 
Kärsin, sain tietää raskaudesta kun olin 4+ jotain, ja oikeastaan siitä parin päivän päästä alkoi, kun olis jatkuva krapula kokoajan. Välissä ruoka menee alas, välissä ei. Mielihaluja ei oo ollut. Kerran on aamulla joutunu puhumaan norjaa pöntölle :D klementtiinit ja mandariinit ollu aika pelastus nyt, samoin kun mehukeitto ja hapankorput. Siitäpä se ruokavalio sitte suurimmaksi osaksi on koostunut :') jospa tämä parin viikon sisään helpottais..tänään alkoi rv 7+0
 
Eikai?! Kävin varhaisultrassa maanantaina ja se lääkäri meinas et kyllä se yleensä kymppiviikkoon mennessä helpottaa. Puhuko se nyt ihan palturia??:D
 
Yleensähä sanotaan, että pahoinvoinnit kestää sinne viikolle 12, joillaki pidempään ja joillakin loppuun asti. Toivon, että samoin menee kuin esikoisesta, että viikon 12 kohdilla ois kaikki olot kärvistelty.
 
Kiitos vinkeistä ja jakamistanne olotiloista! karua sanoa mutta ihanaa että en kärsi yksin! ♥ kertokaa kaikki halukkaat pahoinvointioloistanne nyt ja vaikka edellisissäkin raskauksissa :) ja mikä teitä auttoi, mikä pahensi. poppakonstit jakoon! oon vähän epätoivoinen.. :wacky:
 
Mä en oo kummassakaan raskaudessa ollut töissä pahoinvoinnin aikana. viimeks olin kesälomalla ja nyt hoitovapaalla. viimeks mulla auttoi jonkun verran pahoinvointirannekkeet.
Viimeks oli (ainakin vielä) pahempi pahoinvointi ja oksentaa sai lähes päivittäin, välillä jopa useita kertoja päivässä. nyt en oo vielä joutunu oksentaa.
Nyt vaan on raskaampaa ku on toi esikoinen, jota pitää jaksaa viihdyttää ja ei voi vaan maata jos sinulla siltä tuntuu.
 
Hyvä kysymys, mä en kovin herkästi töistä ole pois..tänään kävin makoilee firman sohvalla hetken. Ja mul on onneksi etätyömahdollisuus 2pv/vk, ainut et kotona on jotenkin vielä pahempi olo aina?
 
Takaisin
Top