Pahoinvointi

Mulla pahoinvointi alkoi lomareissulla. 3 viimeistä lomapäivää oli aivan hirveitä. Joka välissä piti oksentaa, eikä tehnyt mieli syödä mitään. Tänään kuitenkin jo taas normaali olo, toivottavasti oli vaan ohi menevää.
 
Missäpäin olit? Ei kai ruokamyrkytys ollut?

Itse sain ruokamyrkytyksen muutama vuosi sitten Teneriffalta. Onneksi se alko vasta lähtöaamuna ja yrjöäminen alko lentokoneessa. Eipä tarvinnut antaa toissa vessaa kellekään muulle käyttöön.
 
Jooo, ei tarvinnut olla pahoinvoivaton jouluna.. Mie niin elättelin toiveita helposta joulusta. Viikonloppu ja tänää aika äklöt olot. Ei tee mieli tehdä juuri mitään.

9+6
 
Missäpäin olit? Ei kai ruokamyrkytys ollut?

Itse sain ruokamyrkytyksen muutama vuosi sitten Teneriffalta. Onneksi se alko vasta lähtöaamuna ja yrjöäminen alko lentokoneessa. Eipä tarvinnut antaa toissa vessaa kellekään muulle käyttöön.

Me oltiin Dubaissa. En usko, että oli ruokamyrkytys, koska mulla oli ihan vain pahoinvointia ja oksentelua. Eikä onneksi ihan joka ruuan jälkeen tarvinnut oksentaa. Mulla on pari kertaa ollut ruokamyrkytys ja oireet on olleet paljon rajummat. Toki eihän sitäkään voi varmasti pois sulkea. Mutta ainakaan kukaan muu matkaseurueesta ei kärsinyt mistään oireista ja hyvin paljon samoja ruokia syötiin.
 
Joo, ei mullaka silloin muita oireita ollut kuin tosi äklö olo ja oksensin nelisen tuntia koneessa ja asemalla lääkehiiliä naamaa. Oltiin miehen kanssa kaksin reissussa eikä mies saanut.

Mut hyvä vaan jos ei oo ollu ruokamyrkytystå. Hyi.


Kiva esikoinen hyppii vieressä sohvalla, ei hirveesti tää hytkyminen oo kivaa.
 
Mulla ei pahoinvointirannekkeet auta. Esikoista odottaessa oli tosiaan avoin lähete tippaan tyyliin "tule, kun siltä tuntuu". Pahoinvointi oli niin kamalaa, etten halunnut sen takia toista. Tässä nyt kuitenkin ollaan. Ja tuntuu tosiaan olevan rajumpi kierros, kun öitäkään ei saa levätä. Ymmärrän täysin sen, ettei saa nukuttua, kun etsii asentoa, jossa vatsahapot ei tulisi ylös heti. Viime kerralla jatkuva syöminen vähän helpotti oloa, ja ekan kolmanneksen aikana tulikin seitsemän kiloa. Nyt paino taitaa alkaa pudota, kun ei hitto edes yhtä viinirypälettä saa pysymään sisällä. Miten sitä yhtä voikin yökätä ylös niin monta kertaa? Voimat vähissä, ja esikoisen kanssa jaksaminen tuntuu mahdottomalta. 1 v 9kk halaa äitiä, jonka pää on pytyssä, ja hokee "äiti kipee, halaa". En jaksaisi edes tätä viikkoa, saatika sitten sinne reilusti yli rv 20.

Onko lääkkeet auttaneet jollain? Postafen? Tk:ssa suosittelivat, mutta oli apteekista loppu. B-vitamiini ei tunnu tehoavan, mutta ei oikein pysy sisälläkään. Nyt ei riitä energia ja nesteet edes itkemiseen.
 
Voi Tasse! :Heartred Oisko nyt mahdollista kans päästä sinne tipalle? Kuulostaa tosi rankalta. Voimia kovasti!!
 
Tippaan vaan! Raskaana tarvitsee nestettä!

Itsekin esikoisesta vannoin, kun oli rankat olot, että en ikinä ryhdy tähän enää. Mutta tässä sitä kolmatta kertaa kakkosta koitetaan saada. Tää on olluki astetta rankempi.
 
Odotan esikoistani nyt rv 8+1. Pahoinvointi alkoi pari viikkoa sitten ja pahenee vaan. Ei ole väliä onko aamu vai ilta, niin etova olo vaihtelee päivän mittaan. Parina aamuna on weetabixit tullu pihalle :wtf: Mutta siitäkin huolimatta rakastan tätä olotilaa :Heartbigred
 
Milloin nämä olot loppuu. Tuntuu että pahoinvointi vain pahenee entisestään. Hyvö että pystyy sängystä edes nousta kun niin huono olo on ja oksennus lentää. Tosi hankalaa koittaa keskittyä noihin kahteen pikkusen kun itse ei jaksa/pysty tehdä mitään. Onneksi heistä on sentään vähän seuraa toisilleen. Nyt on 8+5
 
Mä oon huomannut, että väsymys tuo aina pahan olon takasin. Viime yö meni taas valvoessa, kun jännäsin nt-ultraa ja tänään sai taas muutaman päivän tauon jälkeen halailla vessanpönttöä :Heartred
 
Itse en tänää kerinnyt edes pöntölle. Onneksi oli sankko sängyn vieressä. Kiva oli oksentaa, kun hirvee jysäri ja nokka tukossa..
 
Täällä tilanne hieman parempi. Otin Postafenia ja ekaa kertaa pariin viikkoon en joutunut oksentamaan kesken unien. Pari kertaa vasta nytkin yökkäillyt, kun viimeiset päivät on muuten olleet n. 30 krt/vrk oksentamista. Pari lusikallista meloniakin pysynyt toistaiseksi sisällä. Kauhea taistelu kyllä oli, että sai lääkkeen nieltyä ja pidettyä sisällä. Tänään onneksi apua esikoisenkin kanssa. Jospa tämä olo vielä muuttuisi siedettäväksi.
 
Mulla eilen pitkästä aikaa tuli oksu hampaita pestessä aamulla ja äklö vaivaa taas.. Helpolla siis päässyt, hurjalta kuulosta Tasse, toivottavasti saat avun tosta postafenista :/
 
Mulla myös pahentunut olot. Ykättykin sillo tällö ja olot vaivaa myös yöllä taas.. Ja päivisin aika äklöt olot. 10+2
 
Mulla on kans toi kakominen kun pesee hampaita. Nyt parina päivänä on onneksi ollut pahoivointia vaan aamuisin.. tänään söin mandariinin sängyssä josko olis helpompi nousu, mutta ehei ... :/ Tsemppiä Tasse!
 
Jos on närästystä niin sitrushedelmät voi pahentaa oloja. Ja närästyksestä voi johtua myös huonot olot. Kannattaa kokeilla rennietä jos jollain auttas sillä olot osittain :)
 
Joulu mennyt tosi pahoissa oloissa. Pari kertaa ykättykin. 11+4 menossa, jokohan pian helpottas.
 
Takaisin
Top