Pahoinvointi

Mulla on taas ihan oksu kurkussa vaik oon pitäny syömiskikasta kiinni. Aina ei vaan auta.. :depressed: makoilin äsken pimeessä ja join vissyä.. se ehkä vähän jeesi, mut etoo huolella... Merkki taas ainakin siitä että tuola kasvaa joku ♥
 
Eilen tuli eka epätoivo tän pahoinvoinnin takia..  Ei auta kyl ajattelu, että on hyvä paha.. Tää on hirveetä:sad010
 
Mies kävi eilen hakee mulle pahoinvointirannekkeet. En oo niihin ikinä uskonu, mut tää oli mun viimenen oljenkorsi. Katotaa ny vaikuttaako mitenkää.
 
Oon nyt oksentanut viime tiistaista lähtie aamut ja välillä illatki. Ja päivät on yhtä pakko syömistä, kun ällöttää..

7+0
 
Mulla on nyt parina päivänä herätessä ollu enempi pahaa oloa kuin nälkää. Oon sit laittanu rannekkeet käsiin ja menny aamutoimille vessaan ja paha olo on menny ohi. Välillä tulee pieniä oloja rannekkeidenkii kans, mut rauhallisella hengittämisellä menny ohi.

Kevään raskaudessa pahimmat oksuolot alko just rv 8+0 eli olettasin olojen vielä pahentuvan.

rv 8+0
 
Mulla on tänään monen hyvän päivän jälkeen vaihteeksi huonovointinen päivä. Heräsin viideltä vessaan ja siihen, että oli tosi huono olo. Sama meininki on jatkunut. Nyt taas jo odottelen, että pääsee lounaalle, kun koko ajan kuvottaa. Eilen pystyin menemään lounaalle vasta puolenpäivän pintaan.

rv 9+1.
 
Pilvilinna, kuulostaa tosi samalta ku mun esikoisen raskaus. mulla oli lähes tauotta huono olo, mikään ei auttanut (tai no rannekkeet vähän) ja oksensin lähes päivittäin, välillä useamman kerran. kesti n. rv 7-12. välillä oli parempia päiviä ja välillä huonompia. oli tosi kiva kesäloma... -_-' onneksi silloin sentään pysty makaa vaikka koko päivän sängyssä.
 
Nojoo esikoista odottaessa pysty vaa makaamaan ja voivottelee. Nykyään on sit se esikoinen joka pitää aktiiviteettiä yllä. Toivoisin tosiaan, että helpottaisi pian nää tai sit et aika menis nopeaa!
 
Mul on jotenki hallinnassa nyt nää olot! ku paha olo iskee ni jääkylmää pillimehua, rauhallista hengittelyä ja sit vaa vessan läheisyydessä :D toivottavasti pilvilinna siellä jakselee ♥
 
Mulla on kans pahimmat olot häipyny! Ei oo enään samanlaista kuvotusta ku esim viikko sitten. Edelleenkään en ihan kaikkia ruokia pysty syömään että valikoivaa on, mutta syömään pystyy jo ihan ns "kunnon" ruokaa. No, tänään hain subilta evästä kun olin kaupungilla ja oli pakko saaha jotain nopeaa evästä :') mutta, vaikka oon helpottunut että olo ei oo enään paha, niin toisaalta taas pelkokin herää että onko sitte nyt enää masussa elämää kun oireetki on aikalailla vähentyny :sad001 mutta mtn vuotoja ei oo ollut ja menkkamaisesti juilii alamahaa välissä, ja pissattaa silti usein. Toivotaan parasta :Heartred ja tsemppiä teille kaikille pahoinvointien kans!
 
Mites muuten, syöttekö mitään vitamiineja? Mä kävin tänään ostaan apteekista sitä multivitan raskaana oleville tarkoitettuja vitamiinitabletteja, ja alan niitä sit nyt syömään :)
 
Mä olin koulussa esikoisen raskausaikana, ja joka kerta ruokailussa kuumotti että pysyykö sisällä. Mulla oli usein tapana oksentaa kesken ruoan/heti sen jälkeen. Koulussa jos yhtään paheni olo, jätin ruoan samantien kesken, en ois kaivannu kaikkea sitä yleisöä mun yrjöömiselle :D

Bussilla oli pakko kulkea aika paljon ja aina oli pussirulla mukana koska melko usein oksensin bussissakin. Hävetti joka kerta varsinkin alkuraskaudessa kun mahaa ei vielä näkynyt niin ei kanssamatkustajilta juuri ymmärrystä herunut...

Ekassa raskaudessa pahoinvointi kesti kuudennelle kuukaudelle saakka :sad001 nyt syöminen on vaikeaa, on huono olo mutta en ole kertaakaan vielä oksentanut. Siitä olen tosi kiitollinen :)

Voimia tosi paljon kaikille pahoinvoinnin kanssa painiville! Lohdutukseksi voin sanoa, ettei sitä enää juuri muista jälkeenpäin sitten kun on oman pienen saanut maailmaan :) ainakin omassa tapauksessa, kun hankalan raskauden jälkeen otin vain vuoden tauon ennen kuin halusin raskaaksi taas :D
 
Mites muuten, syöttekö mitään vitamiineja? Mä kävin tänään ostaan apteekista sitä multivitan raskaana oleville tarkoitettuja vitamiinitabletteja, ja alan niitä sit nyt syömään :)


Syön tässä raskaudessa kaikki vitat omista purkeistaan. Foolihappoakin 800mikrog. Imeytyvät paremmin kuin yhdestä monivita tabletista. Ja oksun kanssa varmaan vielä parempi vaihtoehto näin tehdä. Ruokavalio kun ei oikein oo kovin monipuolinen :rolleyes:
 
No mie syön, jos luetellaan kaikki: B-strong-foli, C, Zinkkiä, Magnesiumia, maitohappoja, e-epaa, D.

Siinä tais olla. Rauta on ekan kolmanneksen tauolla. Sitten syön taas sitä.
 
Mä syön mammamonivitamiineja, mammaomegoita, maitohappoja ja magnesiumia vielä erikseen.
 
Huh huh, kylläpä tämä pahoinvointi ja oksentaminen pitää nyt otteessaan :sad001

Pahaa tekee kokoajan, ihan pieniä hetkiä pilkahtelee nälkä välillä mutta kun syö, ihan mitä tahansa niin sitten vasta huono olo tuleekin ja oksettaa! Usein ei kyllä syömiset pysy sisällä, ainakaan kokonaan. Ja sitten jos ei syö ja tulee liian pitkä väli niin mahanesteet tulee pihalle... vai mitkä nesteet ne nyt onkaan:D

Ja yölläkin on paha olo ja täytyy nousta oksentamaan iltapalat. Voi v****!! No jospa tähän pian tottuis eikä tuntuis näin kamalalta. Olen aina ennenkin jotenkin tottunut ja turtunut. En vaan muista missä vaiheessa mutta toivottavasti pian:D

Lasten kans jaksaa onneksi touhuta eikä tarvi päivisin pötkötellä, se tekee vaan pahemman olon.

Tuo on muuten totta ettei tätä muista jälkeenpäin koskaan kun vauva on syntynyt :grin Mulla on raskauksien väleissä 1v, 8kk, 8kk ja nyt 1v3kk ja joka raskaudessa tosiaan päivittäin pahoinvointia ja melkein oksentamistakin. Jotenkin sitä aina unohtaa miten hirveää tämä on.
Tsemppiä kaikille!
 
Takaisin
Top