Pahoinvointi

Heräsin aamuyöstä klo 5 kun mahaan sattui. Siitä meni tunti eteenpäin niin ensimmäinen oksennus tuli. Yritin syödä leipää mutta ei kauaa mennyt kun nekin tuli pihalle. Mikään ei siis pysy sisällä ;(

Ärsyttää tämä etominen... heti aamusta kun herää ja pelkkä vedenjuonti saa pahoinvoinnin käyntiin. Tämä on se suurin syy, miksen tykkää alkuraskaudesta... :yuck:

Mulla alkoi yökötys 5+5, nyt 6+3. Pari päivää siis vasta takana, mutta kyllä tekee tiukkaa töissä. Onneks on maito!! Se auttaa samantien eikä yökötä. Kaikki muu menee suuhun kyllä sellaisen pakottamisen kautta...
Mulla yöt menee ok, mutta heti aamusta alkaa. 3 viikkoa ois vielä kesäloman alkuun, miten mä selviin!!

Voimia meille kaikille! Kyllähän tää palkitaan sitten maaliskuussa <3

Täällä kans yks jatkuvasti etova ilmoittautuu mukaan. Viime raskaudessa hommasin pahoinvointirannekkeet, että pystyin olla aamuisin töissä. Mulla toimi :) Silloinkaan en tosin oksennellut aiemminkaan, mutta auttoi siihen jatkuvaan etovaan oloon. Nyt oon vaan pyrkinyt syömään kahden tunnin välein jotain. Melkoinen pallukka tuun olemaan maaliskuussa muutenkin kun vauvan takia, jos ei tää pian helpota :wtf:

Pahoinvointirannekkeista tuli mieleen, että onko muita konsteja pahoinvointiin? Onko kukaan kokeillut esim. inkivääritabletteja, muita luonnontuotteita? Lääkäriltä lääkkeitä? Pahoinvointirannekkeita?

Oon todella skeptinen näiden kaikkien suhteen, mutta tällä hetkellä olo on sellainen, että haluisin kovasti uskoo jonkun taikakeinon toimivan tähän oloon.:sorry:

inkiväriä ei suositella suomessa. siitä ei ole tarpeeksi tutkimustuloksia. seband rannakkeet ei ainakaan mulla auta mikään. Paras apu se että ei annan nälän yllättää.

postafenia saa ilman reseptiäkin mutta ei tosiiaankaan ole turvallinen käyttää!!! halvempi vaihtoehto marzine? on turvallisempi

mulle on määrätty pimperania ja stemetiliä. Kumpikaan ei auta tippaakaan. :grumpy:

Tänään on etonut. Tuntuu että oksentaminen voisi helpottaa, mutta kun ei se välttämättä helpota. Itse koin vuosi sitten helpommaksi sen, että oli koko ajan tekemistä töissä.

Mielenkiinnosta: miten noi pahoinvointirannekkeet saa? Reseptillä vai ilman, sekä että?

Neuvolasta kysymällä varmaan sais tietoa kanssa... oletan. Pitää udella keskiviikkona.

Ihan apteekista saa pahoinvointirannekkeen ilman reseptiä:)

Muoks, mullakaan ei auttanu ne :(

Apteekista ja netistä saa tilattua rannekkeita ilman reseptiä, eivät siis ole mitään lääkkeellisiä vaan perustuvat jonkun akupisteen aktivointiin.

Ahaa, okei. Pitääpä seuraavan kerran käyä apteekista kysymässä kun kylän suuntaan eksyy (vaikka oonki lähes varma, että mun tuurilla ei auta yhtään mitään). :p

Onko teillä muilla ollut tosiaan niin paha se pahoinvointi, että mikään ei pysy sisällä?!

Esikoisen aikaan oli ekat 2-3 kuukautta... Sisällä pysyi n. 1 ateria päivässä, muut ateriat piti syödä 2-3 kertaa että sai pidettyä sisällä edes jotakin. Nekin tuli usein edes osittain pois.

Ja nykyään aamuisin sappinesteet... aina! Varsinkin, jos erehtyy juomaan vettä enemmän kuin pari huikkaa heti herättyä (ja yleensä kauhea jano kun herää). :(

Vessanpöntön kanssa alettiin ystävystyy tänään... Mitään ei vielä oo tullu ulos asti mutta hirvee olo ja yökötys koko ajan päällä. Mitään ei voi syödä ilman yökkäys refleksiä.. Mutta on jo tarpeeksi hirveetä tää olo 6+1 vasta menos..

Meillä sanottii myös stemetilistä ettei määrää että ei saa käyttää. Meillä 3v. Pojalla stemetil käytössä

Takaisin