Pahoinvointi

Lääkärin kanssa tänään keskustelin, ja kyllä Postafen ON turvallinen raskauden aikana.
 
Jaahas semmonen aamu taas. Pönttöä käyty halailemassa ja vaivalla syöty aamupala hukkaan. Oon toisaalta tyytyväinen että sattuu nämä oksentelut vapaa päiville.

8+2
 
Nyt löyty pahoinvoinnille lääke: tuo Libtonin perustee keltaisessa paketissa. Voi syödä lähes mitä tahansa jos juo samalla pieniä hörppyjä tuota teetä.
 
Pitääpä heti kokeilla! Työpäivän sain oltua oksentamatta, mutta aamulla meni tunti vessassa ja nyt heti kun tulin kotiin, oli pöntölle taas kiire. Mut pitäis kai olla tyytyväinen :-/
 
Tänään alkoi oksentaminen täälläkin. Aamupalat piti oksentaa pariin otteeseen ennen töihin lähtöä, mutta onneksi työpäivän aikana kaikki pysyi sisällä vaikka huono olo olikin. Ja on edelleen.
 
Kaikki myötätunto teitä työssäkäyviä kohtaan että jaksatte pahoinvointien kanssa käydä töissäkin. :) Itsellä tänään ainoa aamu pitkään aikaan että joku meno aikaisin (neuvola), ja tietty juuri silloin joutuu oksentaa aamupalan. Vasta nyt illan tullen tuntuu heräävän henkiin kauheasta olosta. Kotiäitinäkin kyllä rankkaa jaksaa paimentaa taaperoa joka herättää aamuneljältä ja suo koko päivän aikana puolitoista tuntia rauhaa minulle kun suostuu nukkumaan. :sour: Tää taas näitä päiviä kun kykenee lähinnä makaamaan lattialla vahtien lapsen touhotusta.
 
Mulla oli helpompaa töissä kuin nyt kotona, varmaan siksi kun pahoinvointi on kohtuullista. Nyt on jotenkin liikaa aikaa tuntea sitä. En oikein saa mitään järkevää aikaiseksi aamupäivällä. Tänään piti haistella pojan sosetta monta kertaa, että onko se hyvää kun itseäni se oksetti.

Tee ei tällä kertaa uppoa enää sekään. Aamulla syön puuroa ja sitten voin huonosti. Suklaata söin päivällä ja jauhelihapastaa joskus puoli kuudelta illalla. Kymmeneltä olikin sitten kamala nälkä ja söin corn flakeseja. Ja nyt on nälkä mutta huono olo. Ehkä juon kylmää vissyä...
 
Minä en jaksais tätä huonoa oloa ja oksentelua. Eilis ilta meni oksennellessa.. tää vie niin kaikki mehut, mitään ei jaksais tehdä. Mun pitäs alkaa siivoilemaan mutta ei ole voimia. Kaikki mitä syö alkaa närästää.. rennie oksettaa, gaviscone ei auta kunnolla.. Miten ihmeessä erehdyin luulemaan että voisin selvitä raskaudesta ilman pahoinvointia.
 
Keitetty kananmuna... Eilen illalla söin kaksi ja nyt aamulla taas yhden. Katsotaan, tuleeko paha olo. Pahimmat lienee vasta edessä kun olen vielä alle 7 viikon.
 
Mulla on viikkoja nyt 7+4. Just kävin halailemassa pönttöä. Nyt on voimaton olo ja kädet tärisee.. :crybaby2 Viikon päästä lauantaina on ystävän häät ja olen kaaso.. voi jestas miten siitä päivästä voi selvitä..
 
Voi Junibea, toivottavasti jotenkin selviät. Mä oon kans menossa häihin lauantaina, mut onneksi morsian on yksi niistä harvoista kuka tietää, niin ei ihmettele jos poistun ajoissa pois.
 
Täällä saa vihdoinki syötyä :D Pahoinvointi lieventyny huimasti, enää iltasin oksettaa. Vointiki paljo parempi ku on energiaa :)
 
Piti ottaa saikkupäivä, kun kaikki tuli aamu viidestä asti ulos mitä yritti syödä ja juoda. Soitin äidille aamulla, että käy hakees pahoinvointi rannekkeet, jospa ne edes auttais. Vielä en osaa oikeen sanoa, heikko olo muutenkin ku ei oikeen mikään meinaa mennä alas eikä kyllä tee mielikään mitään.. Tää on varmaanki se kurjin oire raskaudessa :sad001
 
Mulla ei ole muuta oksennuspäivää ole ollut kuin maanantai! (kop kop, koputan puuta). Välillä tosi etova olo ja pitää vaan muistaa syödä vähän väliä niin ei tule se paha olo :)
 
Täällä oksentelu jatkuu. tänäänkin oon oksentanut monta kertaa. Loppua ei näy..
 
Jatkuu tääläkin.. kiiseli on ainut joka vähän helpottaa -4kg pahoivointi rannekkeet oli käytössä edellisessä raskaudessa mutta silti oksensin rv20....
 
Moni sanoo, että ne ei pysty liikkumaan pahoinvoinnin vuoksi, mutta mulla pahoinvointi helpottaa kun liikun. Ennen edellistä raskautta vielä ratsastin, ja muistan kun ennen jotain kertaa kävin sylkemällä pönttöön (ei kunnon oksennusta), mutta kun tunti oli loppu, en edes muistanut milloin pahoinvointi oli loppunut. Sama vaikutus muulla liikunnalla, mutta nyt on sen verran päänsärkyjä ettei tee mieli nostaa sykettä.
 
Täällä meni vointi tosi huonoksi.. :sad001 lauantaista asti lähes kaikki tullut ulos.. Neuvolan kautta lähete naistentautien polille, sieltä osastolle nesteytykseen.. Aamulla varmaan pääsen kotiin.
 

Liitteet

  • ImageUploadedByVau Foorumi1439219698.725967.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1439219698.725967.jpg
    124.1 KB · Katsottu: 43
Takaisin
Top