Päivärytmi

Hampaiden pesu on vähän taistelua täälläkin,antaa harjata alahampaat hyvin mutta ylhäältä ei.Yritetään sit naurattamalla saada suuta auki.Ei viitsisi kauheasti pakottaakaan ettei tulisi kammoa mutta täytyishän ne hampit pestä.Joko ootte ottanu hammastahnan käyttöön?Ai näihin aikoihin ois hammashygienistin käynti ajankohtainen,kai tosta neuvolassa sit kerrotaan...
 
Meillä on alusta asti (helmikuussa taisi tulla ekat hampaat) harjattu toinen kerta tahnalla (fluoria 500ppm) ja toinen ilman.

Enemmän tai vähemmän taistelua myös täällä. Edestä täytettävä pyykkikone on hyvä harhautus (myös kynsien leikkaukseen) ja illalla pestään miehen kanssa yhdessä tuolla Itun mainitsemalla nauratustekniikalla. :)

Meilläkin pitäisi tulla kutsu hammastarkastukseen ihan kohta.

Syökö muut jo xsylitoli-pastilleja? Meillä on reilun kuukauden ollut herra hakkaraiset lounaan ja päivällisen jälkeen ohjelmassa.
 
Hammastahnaa käytetään toisella pesulla.

Xylitolipastilleja ei oo vielä otettu käyttöön.
 
Myö ei oo vielä otettu tahnaa taikka pastilleja käyttöön. Varmaan pitäis pikkuhiljaa. Käydään nyt eka hammashoitolassa haukuttavana. (viime vuonna kun käytiin"opastuksessa", niin selvis etten minä osaa pessä edes omia hampaita...)
 
Ei vielä ole meilläkään ollut tahnaa tai pastilleja. Tylsää tuommonen moittiminen Hilpertti :sad001. Mä viimeksi koin tuon käynnin aika turhaksi, mut eihän sitä tiedä jos vaikka tällä kertaa kummasti viisastuisi :wink
 
Meillä on hakkaraiset käytössä olleet jo aika pitkään,nyt tyttö jo on hoksannut vähän pidempään imeskellä pastillia kun alkuun nieli saman tien kokonaisena.Tosin menee aina vähän ruokailun jälkeen kuitenkin syömään lattialta toisen kattauksen jos en ole ehtinyt siivota.Oon myös miettinyt aiheuttaakohan roskanapostelu happohyökkäystä. :D Nyt on myös alkanut käydä niin että jos tyttö näkee pastillirasian,ei maltakaan syödä kun haluaisi jo hakkaraisen.Sanoo ruuan jälkeen usein kakka ja nyt tajusin että se taitaakin olla hakkarainen koska osotteli pastillipiilon suuntaan samalla. :D
 
Esikoinen syö niitä Hakkaraisia mutta tytölle en oo uskaltanu vielä antaa. Eilen annoin sen pureksia hammasharjaa ja tuntui tykkäävän siitä. Koitetaan ottaa rutiiniksi.
 
Hakkaraisia syötiin täällä, kunnes annoin n.2viikkoa sitten yhen kun neiti oli flunssassa, niin oksensi. Sen jälkeen ei ole enään suostunut syömään..
 
Meillä eivät vielä mene Hakkaraiset edes suuhun asti, mutta onpa nyt tullut itsellekin tavaksi käyttää niitä. Poika tulkoon perässä kun ehtii :)

Meillä on nyt kahtena päivänä nukuttu päikkärit sisällä sängyssä. Aiemmat yritykset ovat olleet niin epätoivoisia, etten ole aikoihin edes kokeillut, mutta nyt alkoi tuntua että on pakko, kun kohta eivät enää säät suosi kärryttelyä ainakaan päivittäin. Mulle sopisi ihan hyvin, vaikka koko alkava pimeä vuodenaika sujuisi niin että otetaan iltapäivisin kunnon torkut kylki kyljessä. Jotenkin puhdista tuntuu olevan puolet pois heti kun ulkona alkaa olla vähemmän valoa ja lämpöä.
 
meidän pitäisi keksiä jotain muutosta päivärytmiin, kun poikaa ei saa enää iltaisin nukkumaan. yleensä nukkuu yhdet päikkärit aamupäivällä, ja toiset venyykin sitten 3-5 aikoihin. syynä lähinnä se, ettei tuo malta iltapäivällä ulkoillessa nukahtaa reppuun/rattaisiin kuten ennen. kotiintultua on aina superväsynyt.
 
Meillä hillutaan öisin. Hammasta pukkaa lisää ja yömaidon kanssa taistellaan. Neiti haluaisi maidon, mä taas olen eri mieltä. Nyt ei ole maitoa annettu ja yöt olleet aikamoista hulinaa kun tyttö ei haluaisi antaa asiassa periksi.
 
Meillä myös pystyssä päin huutoa viime yö varmaan parin tunnin välein! Alhaalla myös niin ien pullottaa että eiköhän seuraava hammas iskeydy pian läpi. Ainoa mikä nukutti uudelleen oli kun tissille otin, et sellainen steppailuyö...
 
Meillä neiti nukkui pari viikkoa yhdet unet /päivä. Nyt on muutamana päivänä nukkunut kahdet unet; ekat noin klo 12 (1,5h) ja tokat sit viien jälkeen (30 min - 1 h). Ja hyvin on kyl yöunillekin käyny ysin jälkeen.

Monelta teillä aamuisin herätään? Me nukutaan yleensä 8 tai jopa puol 9..
 
Seiskan aikaan yleensä heräillään.Jos on miehellä vapaapäivä ja talo hiljainen saattaa tyttö joskus hemmotella ja nukkua kasiin,puoli ysiin.
 
me ollaan nyt kesällä nukuttu koko perhe patjoilla lattialla, ja poika lähtee herättyään vähin äänin leikkimään palapelillä :D mutta yleensä heräillään ehkä 6-7 aikoihin. en oikein tiedä, kun olen aina ihan tokkurassa.
 
Meillä heräillään kahdeksan maissa. Pitkään herättiin vasta reilusti ysin jälkeen, mutta nyt kesän aikana rytmi on aikaistunut. Ja illalla kasilta käydään nukkumaan.

Nukutaanko teillä kokonaisia öitä? Meillä on aika vakiosti yksi lyhyt herääminen per yö. Muutama kokonainen yö on tullut silloin tällöin.
 
Meil on aika usein jotain pientä kitinää ja pyöriskelyä yöllä, mut useimmiten nukahtaa heti uudestaan. Välillä nukkuu ihan sikeesti koko yön
 
Meillä on puolen vuoden sisällä ollut ehkä maksimissaan 5 yöheräämistä jotka on rauhoittelua vaatineet.Aamuyön mölinöitä ja sängyssä leikkimistä on saattanut olla.Ollaan kyllä onnekkaita kun on noin hyvä nukkuja!Unikoululla voi olla osuutta asiaan myös mutta sekin sujui tosi helposti tämän neidin kohdalla.
 
Pikkutyyppi nukkui tänään kahdet 30 min. unet, siinä kaikki. Mitähän tämä yöunien kannalta merkkaa! (Ja miten tuo mahtaa ylipäätään suostua unille...)
 
Takaisin
Top