Päivärytmi

Nyt on taas nukuttu kokonaisia öitä. Joskus hampit/masu vaivaa niin pitää käydä rauhoittelee kerran.

Meilläkin nukutaan yhet 45min-1h30min päikyt. :)
 
Hyvä kuulla catti ettei tämä ole ainoa vähäuninen! Oli varmaan dramaattisempaa itselle tuo eilinen kuin muksulle, kun olin ajatellut että ensimmäinen omarytminen päivä harvinaisen tiukkatahtisen alkuviikon jälkeen olisi saanut tuon nukkumaan kunnon unet. Hampaat herättelivät tuota viime yönä ja olin itse niin naatti että työnsin vain tissiä suuhun sen kolme kertaa ja nukuttiin 19-07... Eli tulevina öinä voi taas olla taisteluita edessä, mutta tänään olen suunnilleen tolkuissani :p
 
Rauhallinen mutta aktiivinen päivä tänäänkin ja silti 2 x 30 min unilla mennään. Toivottavasti vielä jossain vaiheessa alkaa nukkua yksiä pitempiä, nyt on jo 10 aikaan niin sippi kun herää kuudelta, ettei tulisi mieleenkään valvottaa sitä pitempään ennen eka päikkyjä. Toiset sitten klo 14-15 aikoihin.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä herätään nykyään 6.15-6.30! :O yhdet päikkärit klo 11.00/11.30-14.00 ja iltaunille noin klo 20.00-20.30. Kivat nuo yhdet päikkärit, ehtii itsekin tehdä jotain :)
 
Meillä ollut nyt noin viikon kamalaa hulinaa yöt, ei enää edes tissillä rauhoitu.. En tiedä missä vika, onko hampaita tulossa vai mitä...Ja kamalan aikaisin haluaisi jo nousta.. Vähän alkaa oma jaksaminen olemaan lopussa.. Onneksi on mies tukena, en tätä kyllä yksinhuoltajana kestäisi. Tai kai se olisi pakko kestää.

Yhdet päikyt nukkuu siinä 12-13 maissa ja yleensä pari tuntia nukkuu. Yöunille yritetään laittaa vanhasta tottumuksesta klo 20, mutta aina ei suostu meneen nukkumaan vaikka selvästi on väsynyt..
 
Taitaa olla hulinaa vähän joka talossa. Meillä vaihtelee yöt tosi paljon. Välillä huudetaan pitkin yötä vähän väliä ja välillä nukutaan koko yö heräämättä kertaakaan. Joskus on huutanut tunninkin yhtä soittoa. Mitään selvää sapluunaa tähän ei ole koska meillä on todella selkeä päivärytmi koko ajan eli päivän tapahtumat ei tunnu liittyvän yön sujumiseen millään lailla. Jokainen yö on meillä seikkailu! On parasta olla odottamatta mitään koska silloin käy just päin vastoin.
 
Meillä herättiin yöllä kolmesti: kerran nukahti omia aikojaan helposti, toisen kerran reilun puolen tunnin huudon jälkeen. Kerran annoin maitoa ja sippasi saman tien, mutta kai tässä on vain pidettävä mahdollisimman tiukkaa linjaa noiden yösyöntien kanssa niin ei voi ainakaan pelkästään omaa lepsuutta syyttää hulinoista... Välillä vain pakko saada noita "helppoja" öitä että jaksaa taas, ja jos muksu ei niitä itse anna, tissittely on oikotie sellaiseen :p Pitää ilmeisesti olla iloinen siitäkin, että edes se toimii toistaiseksi! *kopkop*
 
Joo, kyllä se kummasti vaan virkistää kun saa välillä pitemmän uniyön itsekin :)
Meillä syödään vielä yleensä kerran yöllä, joskus tuo on jo ennen kuin itse nukkumaan ehtiikään ( tällä hetkellä saisi olla vuorokaudessa mun puolesta lisätunteja..). Aamut alkaa vähän vaihdellen, joskus nukkuvat pitkäänkin kuten viikolla kun isosisko yöhulinoi eikä kerhoonkaan ehditty kun itsekin oli niin naatti ja nukkui yhtä pitkään... ehkä puoli kahdeksan alkaa meidän aamut keskimäärin. Päiväunet ottaa sen pari tuntia lounaan päälle , puoliltapäivin eteenpäin. Ulkona on vielä nukkunut mainiosti.
Ja sitten kun luulee suunnittelevansa jotain hyvää kikkaa kuten eilen :kyläiltiin myöhään miehen kurssin takia ja puin jo yöpuvut päälle kyläpaikassa että automatkan jälkeen vaan siirretään nukkuvat lapset sänkyyn helposti. Niin molemmat herää hyvinnukutun autoilun päälle ja yön hulinat kotona valmiit alkamaan :wacky:
 
Wiiii. Pari yötä nukuttu hyvin! Eka yö 5 asti omassa sängyssä ja viime yö puol 7! Viime yönä ei tarvinnu enää edes tissitellä. Tai aamuahan tuo jo melkein on :) jatkuispa tällein. Katotaan jos imetys loppuisi nyt sitten kokonaan..
 
Meillä neiti nykyään aloittaa päivänsä heräämällä 10 aikoihin, joten päikkäritkin siirtyi. Niitä nukutaan nykyään 15>
Ei kiva.
 
Onnea kaikille joilla on hyvät yöt. Meilläkin menee aika mukavasti. Päivärytmi on tosi selkeä. Päikkärit nukutaan siinä 13-15 välillä ulkona. Yöunille mennään 21 aikaan ja aamulla noustaan 8-9 maissa ylös. Yöhön mahtuu se 2-3 heräilyä, yleensä nukahtaa itsekseen nopeasti.
 
Jossain määrin lohduttavaa, että muillakin on yöhulinoita. Meidän aina niin hyvä nukkuja ja helposti nukahtava tyttö on alkanu heräileen ja protestoimaan nukkumaanmenoa. Ajattelin, että uusi vauva ja siihen liittyvät muutokset on tämän takana, mutta kuulostaa samaa olevan muuallakin ja ehkä siis joku ikäkausijuttu taas.
 
Meillä myös heräillään ja omaan sänkyyn ei meinaa yöllä herättyään enää rauhottua. Äitin kainaloon sit loppuyöks. Varmaan noi tulollaan olevat poskihampaat vaivaa.
 
Meillä ei ole nukuttu oikeasti hyvin kuin ehkä satunnaisia öitä sen jälkeen kun täytettiin 4kk. Ennen sitä nukku heräämättä 8-10 tuntia. Tällä hetkellä hyvä yö tarkottaa sitä että nukkuu yhdeksästä neljään. Neljän maissa sitten otan tissille ja jatketaan unia muutama tunti. Tällä hetkellä se muutama tarkoittaa että herätään seitsemältä. Aiemmin se oli 8-9 aikaan, mikä olisi kyllä sopinut aamu-uniselle äidille paremmin. Huonompana yönä herätään kahden maissa, mutta suostuu useimmiten pienellä rauhottelulla jatkamaan unia omassa sängyssään, mikä on kyllä kanssa positiivista kehitystä siihen mitä tuossa viime neuvolan aikaan oli. (Saatiin sillon unikouluohjeet, mutta ei olla laitettu niitä täytäntöön, kun nukkuminen alkoi parantua itsestään rokotusoireiden kadottua.)
 
Meilläkin on nyt nukuttu taas vähän paremmin, kun omat voimat ovat riittäneet huutosessioiden kuittaamiseen silittelemällä eikä tissillä. Muutamassa yössä tunnin yöhuutelusta + kolmesta heräämisestä on tultu kahteen heräämiseen mutta alle vartin nukahtamiseen molempien jälkeen -- tällä mennään noin väli 20-04, sitten imetän ja poika nukkuu noin seitsemään. Toivottavasti nuo heräilytkin alkaisivat vähitellen jäädä pois, mutta se kyllä tuntuu vaativan sitä ettei käydä edes mummolassa yöpymässä, kun vieras paikka pistää aina pakan sekaisin moneksi yöksi.
 
Mulla ei ole vielä ollut voimia unikouluttaa meidän typsykkää yösyötöistä pois....herää siis melkein säännönmukaisesti klo 1-2 ja täysillä vaatii saavuttamaansa etua tissiä! Jonkin kerran olen tutilla yrittänyt unille taas mutta ei ole tullut mitään. Syö siinä ja nukahtaa. Ja sama sitten viiden tienoilla. Siitä nukutaan meillä tavallisesti kahdeksaan jolloin esikoinen herää, pienempi veteli sikeitä tänäänkin lähemmäs ysiä.
Ihanaa oisi nukkua kyllä jo itekin pidempää pätkää, mutta tuota unikoulutussessiota on vaan tullut lykättyä ja nyt on sairastettukin.. ja koko ajan toivonut että jospa tyttö yllättäis ja alkaiskin yhtäkkii vaan nukkua koko yön :rolleyes:
 
Meillä on nukuttu nyt hyvin sen levottoman kauden jälkeen. Nyt on menty jo kokonaisilla öillä mikä on iso helpotus. Uusia levottomia kausia varmasti tulee vielä mutta jos edes hetken saisi nauttia tästä.
 
Mulla on Sinitiitu ihan sama, olen vain odottanut että kun kerran niin monen muunkin mukula, kyllä tuokin alkaa itse nukkua kokonaisia öitä. Nyt on viimein alkanut tuntua siltä että ei se ehkä alakaan, ja kun jostain syystä omat voimat ovat nyt tosiaan sen sallineet, olen sitten muutamana yönä koulinut. Toivottavasti voimia on ensi yönäkin.... niin nopeasti nuo kyllä ottavat saavutetut edut takaisin jos vain antaa tilaisuuden :P
 
Meillä loppui ne yösyötyt nyt joku aika sitten kokonaan. Neiti edelleen yöllä herää johonkin aikaan eikä rauhoitu nukkumaan omaan sänkyyn. Otan sit viereen. Tämäkin tapa varmaan saatais jollain unikoululla pois, mut en yöllä jaksa hypätä rauhottamassa tyttöä. Ja jos ei reagoi mitenkään, alkaa huuto. Ei minua haittaa vaikka toinen kainaloon tuleekin nukkumaan. Tulee se aika vielä, kun sinne ei tahdota tulla. :) alkuyön 21.30-2.30 (minimissään, maksimissaan jopa 6.30) nukkuu kuitenkin omassa sängyssä hienosti.
 
Meillä on nukuttu nyt 10-11h öisin putkeen, kun yösyötöt loppui jokin aika sitten. Pari huonoa yötä ollut hampaiden takia, muttei muuta. Joskus klo 5-6 saattaa kömpiä sivuvaunustaan kainaloon vielä hetkeksi nukkumaan :)
 
Takaisin
Top