Päivän fiilis

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina P.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään oli aika sype-hoitajalle TYKSiin ("synnytyspelkopoli"). Käytiin läpi aikaisempi synnytys. Juteltiin paljon asioista, jotka olivat jääneet epäselviksi/vaivanneet liittyen synnytyksen kulkuun ja osastolla oloon sen jälkeen. Kirjattiin ylös myös toiveita tulevaan synnytykseen. Hoitaja oli ymmärtäväinen ja kannustava. Käynnistä jäi hyvä olo:).

Täällä kans toinen jouluihminen ilmoittautuu. Ja nyt vielä tupla syy odottaa joulua!! Täytyy malttaa mielensä kuitenkin ainakin lokakuuhun tai siihen saakka kun kauppoihin ilmestyy joulutuotteet :D

Täällä kans toinen jouluihminen ilmoittautuu. Ja nyt vielä tupla syy odottaa joulua!! Täytyy malttaa mielensä kuitenkin ainakin lokakuuhun tai siihen saakka kun kauppoihin ilmestyy joulutuotteet :D

Haha joo iha viel en ala sisustaa kotii jouluun ja vaihtelee verhoi :D vähä voi kuitenki jo suunnitella ;) mut lokakuussa voi alotella, et olis sit varmasti ajoissa :p

Mun täytyy hyväksyä et kesä on ohi ja pakata kesä vaatteet varastoon, vaihtaa kesäverhot syysverhoiks sekä ottaa kesätaulu alas seinältä :) Mut ihanaa kun saa taas alkaa polttaa kynttilöitä tosin tämä syksynä vasta sit kun on saatu esikoinen nukkumaan :D

Tulis vain se jouluinto tänne; sais lahjat ostettua kerranki ajoissa nyt kun täytyis :D

Jippii! Mulla alkoi kesäloma:happy:. Nyt saa hetkeksi työhommat unohtaa ja keskittyä muuhun. Tarkoitus on loman aikana laittaa kotia, mm. Kylppäriremppa alotetaan maanantaina. Kiva kun saa hetken elää ilman sen kummempia aikatauluja ja johan tässä on kaksi vuotta kesälomaa taas ooteltu kun työpaikan vaihdoin yhteydessä luonnollisesti tuli viime kesä oltua kokonaan töissä.
Myös vauva on ollut aktiivisena ja on ollut kiva tuntea usein liikkeitä. Mitä nyt vielä hehkuttais? No sokerit ei ole yhdessäkään kotimittauksessa olleet yli tai edes lähellä raja-arvoja, enkä ole vieläkään muuttanut ruokavaliossani mitään.
Loma:happy093

Tästä joulusta tulee kyllä paras joulu ikinä. Ootan niin kovasti meidän pikkuista joululahjaa, joka kylläkin tulee syntyy viimeistään joulukuun puolivälissä. :Heartred Mut tuleva joulu tullaan viettämään ensimmäistä kertaa omana pienenä perheenä omassa kodissa. :Heartred Ei lähdetä kummankaan vanhempien kotiin yökyläilemään tai käymään aattona lähellä asuvien miehen vanhempien luona, koska he ovat ulkomailla silloin. Tehdään itse kaikki jouluruuat ja nautitaan olostamme keskenämme. Toki meille saa joulunaikaan mun perhettä tulla käymään, jos haluavat ja jos oikein hurjiksi ryhdytään niin saatetaanhan mekin joulun pyhien aikaan käydä mun vanhempien luona päiväseltään. :wink Mut ootan joulua tänä vuonna enemmän kuin koskaan!

Syksykin on ihanaa aikaa! Etenkin silloin, kun ei sada vettä vaan paistaa aurinko ja on muutama aste lämmintä. Tai silloin, kun on kaunis ruska-aika, aurinko paistaa ja hengitys höyryää ulkona. Ai että, ootan niin noita kelejä!

Päivän fiilis on tänään hyvä vaikka on koulutuspäivä luvassa. Ihana tulla kulutuksen jälkeen eilen siivottuun kotiin ja illalla voi sytyttää kynttilöitä taas palamaan ja nauttia olosta. Ehkä takankin voisi laittaa ekaa kertaa tänä syksynä tulille. Ja tehdä hyvää ruokaa! Olo on nyt aika onnellinen!

:Heartbigred

Voi surkea kylmä sateinen ilma :( ollaan tänää lähössä häihin... vähä ahistaa et kuinka kylmä tulee :( pitkäleninki mutta sivu halkiot, iha ei viittis villahousui alle laittaa :D kenkinä pakko laittaa tennarit ku korkkareita ei jalat enää kestä. Toivotaa et hääpaikassa olis jo lämmitykset päällä..

Ihana päivä, aamulla sai nukkuu 10.30 asti sit esikon unien ajan vaihtelin syyssisustusta sekä virkkasin kaverin juuri minähetkenä tahansa syntyvälle vauvalle vaunulelua :) Sit ulkoiltiin pojan kanssa viel ennen pimeetä ja nyt iltatoimet ja poika unille et pääsee kattoo rauhassa napapiirin sankarit 2, äsken isi sai taas tuntea tytsyn potkuja mahan läpi :)

Ihan raihnainen olo tänään! Miten voi olo vaihtua näin nopeesti, kun eilen oli ihan ok! Alaselkä kipee, vihloo oikeeseen kankkuun ja takareiteen. Mahan alaosassakin jomotusta ja seisominen tai liikkuminen hankalaa. Suonikohjuja tykyttelee ja närästää :dead: Toivottavasti ei jää nää olot päälle!

Menin nukkumaan siinä yhdeksän jälkeen illalla kuten normaalistikin. Pyörin ja hyörin, oli kuuma ja vaikee löytää mitää hyvää asentoo. Vauva mylläs mahassa, ei oo aiemmin haitannut unille käymistä. No vähän jälkeen 12 olin torkahtanut ja esikko rupesi huutamaan. Herätin miehen jotta se kävis rauhottelemassa, jos minä nousen vauva herää masussa ja alkaa taas vessassa ramppaus. No mies kävi, ja kävikin 3 kertaa mutta ei saanut toista rauhottumaan, ei oikein yrittänytkään. Hermostuin kun ei toinen viitsii ees yrittää kunnolla. Menin itse! Kävin sit 3 kertaa vessassa ja menin nukkumaan erihuoneeseen. Kello oli jo reilu 2 kun katsoin vikan kerran kelloa, vauva mylläs menemään. Ketuttaa!!

Voimakkaasti oireileva poskiontelotulehdus - antibiootit ja sairaslomaa :shifty:

Voimakkaasti oireileva poskiontelotulehdus - antibiootit ja sairaslomaa :shifty:

Poskiontelon tulehduksen voi hoitaa myös kotikonstein piparjuurella. Sisäisesti ei saa nauttia raskaana, mutta ulkoisesti pitäisi olla turvallista (neuvolassa siis kysytty asiaa). Eli 1 osa raastettua piparjuurta sekoitetaan vähintään 5 osaan paksua jogurttia (esim. kreikkalainen) tai rahkaa. Levitetään hyvin rasvatuille (ite käytän öljyä) poskipäille. annetaan kuivahtaa ja pyyhitään/pestään pois. 2-3kertaa päivässä ja lopetetaan kun oireet on loppunu/helpottanu. Mulla on menny yleensä parissa päivässä oli. Teho perustuu siihen että nesteen kanssa tekemisiin joutuessaan piparjuuresta kehkeytyy sinappiöljyä, joka vilkastuttaa pintaverenkiertoa. Piparjuuri toimii muutenkin hengitystietulehduksiin ja flunssan ehkäisyyn. Huomioida täytyy se, että on voimakas, joten ensin täytyy kokeilla pienelle ihoalueelle aiheuttaako oireita. Tää on siis vanhan kansan konsti ja lääke. Mun ei ole tarvinu muutamaa vuotee hakea yhtäkään ab-kuuria poskiontelon tulehduksiin sen jälkee ku tätä aloin käyttää :) Sitä ennen saatto pahimmillaa olla kolmekin kuuria vuodessa siihen vaivaan.

Väsyttää vaan ihan hullusti. Eipä taida mun syömä rauta nyt ihan riittää... Tai sitte musta on vaan tullut laiska. [emoji51] Tasan 4 vkoa "lomaan". Alkavat selkä/pakarat osoittamaan mieltään mun työasennoista. Toivottavasti ei tarvii enää paljoo vähentää/lyhentää työpäiviä, kun alkaa toi kk tulos kärsimään aikalailla. [emoji51]

Esikoinen on nyt pari viikkoa heräillyt 5.20-5.40, joko kömpinyt viereen rinnalle tai sitten pompannut suoraan ylös. Viime yönä heräsi jo 4.20, mutta sain sitkeästi pidettyä maidon piilossa ja esikoisen kerrankin nukahtamaan meidän väliin. Herättiin klo 7.50!!! Siis oon viimeksi saanut olla omassa sängyssä melkein kahdeksaan asti joskus vuonna 2015 :Heartbigred

Takaisin