Päivän fiilis

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina P.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla mies osallistuu lastenhoitoon, tällä hetkellä vaan esikoisen. Ja sitäki on siis hetkellisesti leikkimällä, nykyään pesee lapsen iltaisin, ja kun pyydän niin vie sen joskus vähän kävelylle ja saattaa jopa pestä kakkapepun.
Ja joskus hän tekee ruoan.
Mutta mä teen kaiken muun. Mä oon kotiäiti ja hän töissä niin jotenkin se on mulle ihan ok. Näin oli meillä kotonakin aikanaan. En muista kyllä että iskä ois meän kans ees kauheesti sillon leikkiny. Niin en odota miksi nykyäänkään pitäisi asiat kovin erilailla olla. Yhtälailla ollaan perhe ku silloinkin oli.

Oonkohan mä ihan yksin tätä mieltä.. jotenki tuntuu et nykyään kaikki sanoo kaikesta että se oli sillon ja sillon jne mutta en ymmärrä miksi nykyään kaiken pitäisi elämässä olla niin erilaista.. hmm.

Kotona ollessa mä hoidin kodin. Ku molemmat tehtiin vuorotyötä ni yhessä hoidettiin koti ja lapsi. Nyt mä opiskelen ja paljon etäpäiviä eli hoidan kotia enemmän. Mies edellee vuorotyössä ja pidempiä päiviä joten en odota, että hän kotona niin paljon tekee.
Aina on auttanu lapsenhoidossa. Yöheräilyissä, vaipanvaihdoissa, syötöissä ja pesuissa. Vie puistoon ja puuhailee paljon yhdessä.

Mulle tää on ookoo. En vaadi et koti on koko ajan tiptop siisti, tärkeempää on rakastava perhe ja yhteinen aika. Välillä mä siivoon ku kaksikko on esim puistossa. Nyt raskaana kyllä lepään sen oman ajan:grin

Mulla ei oo ongelma kotityöt mutta kun kaikki on sit tehtävä sillon kun esikko nukkuu päikkäreitä ja samalla se ois ainut aika kun sais ite levätä :( Ja kun hoitaa yöherätykset joka yö on se aika väsyttävää vaikka poika ei oo enään maitoa yöllä kuukauteen tarttennu, herättää silti 3-5 kertaa yössä. Ja aamulla viikonloppuna oon aina se joka herää pojan kanssa ja mies jää sänkyyn ja yleensä kun on aamukahvilla niin oon nukuttamassa poikaa päikkäreille. Ei oo väliä kuinka paljon oon nukkunu yöllä tai monestikko heränny, oon se joka nousee lapsen kanssa ja antaa aamupalaa. Ja sit mies vielä kehtaa sanoo et oon aina niin väsyny etten jaksa mitään tehdä

Meillä on poika siis semmonen joka ei anna tehdä mitään jos on hereillä, joskus on pakko tehdä ruokaa ja tiskata ja samalla kuunnella hirveetä huutoa. Sylissä en jaksa enää liitoskipujen takia pitää.

Ellikki85.. kuulostaa paljon tutulta. Ja ärsyttää ku oon ihminen joka en kestä sotkusta kämppää ni pitää vaa jaksaa siivota.
Meidän esikoinen on onneksi aina viihtyny myös omissa touhuissansa, eli ei oo sylissä koko aikaa ollu roikkumassa. Meillä alko yöt sujumaan paremmin reilu kuukaus sit, ja poika siis kohta 2v 4kk.. siihen asti oli 3-6 herätystä joka yö. Mä kyl onneks totuin siihen ja olin ihan virkeä päivisin.
Ja minä olin se joka aina nousi pojan takia yöllä. Miehelle poika alko vaan itkeen lujempaa.
Viikonloppusin nykyään yleensä mies nousee toisena aamuna pojan kans ja mä toisena. Onneksi.

Meillä on ehkä hiukka erikoisempi perhe kun asun lasten kanssa aivan eri paikkakunnalla kun mies, nähdään siis viikonloppusin ja lomat ny vietetään yhdessä, eli kaikki tekeminen on mun varassa viikot. Eikä tuo juur pyytämättä(lue valittamatta) tee muuta kuin lupaa auttaa, no ehkä leikkii hetken noitten kanssa. Ja yöheräämiset on aina mun homma, tissivaaveja kun vallan on lapset olleet ja niitä heräämisiä on riittäny monta yölle ekat 2v ja nyt kun sais nukkuu ni tadaa, jos oltais raskaana ni ei ainakaa saa nukkuu kun paikkoihin sattuu tai mua potkitaan tai saa juosta vessassa ym :sour: että samassa veneessä, tosin itse tilanteen valinneena, en siihen aina tyytyväisenä, näytän varmaan pandalta, mutta olen hengissä selvinnyt, järjissäni tuskin laughing6

Tulen lukeutumaan samanlaiseen perhekuvioon, toki sillä erolla, et mies on talvisin pari kk kotona:) kivaa että on muitakin, ku tuntuu välillä ettei saa ihmisiltä ku voivottelua ja ihmettelyä aikaan, ku kuulevat:)

Tän päivän fiilis on aika kehno fyysisesti. Eilen meni töissä selkä tosi kipeeks ja tänään vielä kipeämmäksi! Loppupäivästä alkoi säteilemään kipu jo jalkaan ja ilta on ollut ihan tuskaa etenkin kävellessä ja seisoessa, mutta myös levätessä. Selkäkipu lähti siis vasemmalta puolelta aika alhaalta, mutta nyt on jo "keskiselkä"kin kipeä. Lisäksi alavatsan vasemmalle sivulle alkoi sattua illalla. Ei oo kivaa. Toivotaan, että pääsen huomenna ylös sängystä. Ja pitää varmaan neuvolaan soitella, jos sama jatkuu huomenna.

Tän päivänfiilis on loistava, jännä miten voi päivät näin vaihdella :D Aamupäivästä tuli sisko lasten kanssa kylään, sit käytiin lähikirppiksellä ja tein niin hyviä löytöjä :) Esikko ollu niin helppo tänään vaik nukku vaan alle tunnin päikkärit. Iltaa istuttiin miehen kavereiden kaa ja tilattiin pizzaa. Nyt poika nukkunu yli 2h ja ite pääsin käymään saunassa ilman lasta :)

Tänään on ollut mahtava päivä!!! Pelkästään hyviä uutisia (paitsi hb mikä oli laskenut ja pitää alkaa syömään rautaa). Sokerit oli kunnossa. Omituinen työsähköposti osoittautui mulle tarpeettomaksi. Verolaput tuli ja kunnon palautukset joulukuussa. Tyttö oli super hyvällä tuulella koko päivän ja saatiin hoidettua paljon asiota!!! Pikkuveli on matkustanut mukana ilman mitään ikäviä tuntemuksia. :)

Voihan kökkö, syysflunssaa tai jotain ihme tautia puskee päälle viikonlopun kunniaks :arghh: kauhee kröhäyskä ja keuhkoputkia korventaa. Ei auta kun ottaa iisisti :sad001

Täälläki flunssan kourissa. Aamulla käytin 2v esikoisen lääkärissä - korvatulehdus. Flunssa ollu sillä maanantaista asti. Mulla alko keskiviikkona kutittaa kurkkua kunnolla, viime yönä oli jo yskä ja tänään meni nenä tukkoon..

Fiilis on kökkö: koko päivän maannut sängyssä ja potenut flunssaa. Kuumetta ei oo, mut olo kuin jyrän alle jääneellä. Ja pihalla vielä hieno auringonpaiste! Esimieskin oli jotenkin tympeä, kun ilmoitin jääväni kotiin saikulle :sad001 menis nyt nopeesti ohi tää tyhmä tauti!

Fiilis on vähän nuutunu! :grin

kauhulla odotan jo millon flunssa meille rantautuu! Lapsi yskiny öisin ja vähän niiskuttanut.

Mä oon ihmetelly miten oon ollu näin terve koko raskausajan! Inhottava flunssa oli heinäkuussa meiän kreikan matkan tuliaisina, mut muuten ei mitään!
•koputellaas puuta•

Ihan kauhee väsy. En oo vieläkään heränny tähän päivään... Toivottavasti en enää piristykään.

Fiilis on vähän nuutunu! :grin

kauhulla odotan jo millon flunssa meille rantautuu! Lapsi yskiny öisin ja vähän niiskuttanut.

Mä oon ihmetelly miten oon ollu näin terve koko raskausajan! Inhottava flunssa oli heinäkuussa meiän kreikan matkan tuliaisina, mut muuten ei mitään!
•koputellaas puuta•

Juuri samaa tulin sanomaan! Esikoinen on ollut nyt kuukauden päiväkodissa, nyt alkoi aivastelu ja köhinä. Saas nähdä, miten pian eskaloituu. Meinasin joka tapauksessa aamulla, että otan työkoneen kotiin mukaan,jos hyvinkin pitää jäädä sairaan lapsen kanssa kotiin.

Mulla itselläni on onneksi hyvä olo. Vähän väsyttää (esikoinen tassuttelee yleensä kainaloon klo 5.30...) ja illalla on koko kroppa jumissa, jos en ole harrastanut liikuntaa. Mutta muuten alles gut.

Syysflunssa vol2. En ikinä oo kipeä paitsi nyt. Raskaana mulla tod. Huono vastustuskyky

Fiilis on toiveikas. Kokopäivän kärsiny järkyistä liitoskivuista ja nyt näyttää lepo auttavan :)

No niinpä niin, mullekin tuli flunssa :( Mikä sinänsä on ihmeellistä kun sairastelen todella harvoin, mutta ei voi mitään. Tänään siis lepopäivä. Pientä kuumettakin oli.

Takaisin