Päivän fiilis

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina P.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voihan kökkö! Viime viikolla alkanut nenän tukkosuus jatkuu ja eilen alko kurkku kipu :( nyt oonki sit yskiny keuhkot kohta pihalle ku sattuu ja kutittaa niin paljon ja limaaki kertyy :( olis töitä ollu ja pakko hakee nyt sit saikkuu, vaik mietinki sinnitteliskö mutta illalla ja aamulla tulleet harkkasupistuksetki sanoo että pakko levätä! Ja kivaku mehiläisen työterveyshuolto viel kiinni kesä lauantait ni joudun menee päivystykseen! :( yllättävän monella nyt ollu meillä täällä joulukuisissa kesäflunssaa.

Mullakin flunssa jatkuu. Viikko sitten alkoi kurkkukivulla joka onneksi meni nopeasti pois. Mutta sittenpä alkoi päänsärky, nenän tukkoisuus ja silmien kipu/väsymys. Ei kivaa. Jäi tänään lähtemättä mökillekin, kun en halua enempää sairastua. Ensi viikolle varasin uuden ajan sokerirasitukseen nii toivon, että oon sitten terveenä torstaina!

Sain sit 3 päivän saikun sairaanhoitajalta. Ku kuuli et oon viel raskaana ni sano et täytyyki tehdä tarkkaan tutkimukset ja helposti ohjaa lääkärille jos näyttäs siltä et tarvetta. Otti lämmön joka oli jo 37.4 ja mulle se on paljon! Otti happisaturaation sormesta, pikanieluviljelyn ja pikaverikokeen eli crp, tulokset viittas virukseen. Anto myös äitiyspolille numeron jos supistukset muuttuu kivuliaiks ja neuvo soittamaan herkästi jos joku vaivaa :) Helpotti kyl oloo ku sairaahoitajaki otti vakavasti mut ja vaati kunnon lepoa :) tulee aina huono omatunto jos joutuu jäädä saikulle, tai johtuu varmasti siitäki et aina saanu kauheet huudot ja valitukset pomolta vaikka kuinka ajois ilmottais :( nyt en onneks oo kuullu hänestä mitään.

Kardulla sattupa sun kohdalle hyvä hoitaja :)

Kardulla sattupa sun kohdalle hyvä hoitaja :)

Joo se oli aivan ihana keski ikänen rouva :) kerto ilosena kuinka hänenki tyttärensä juuri sai lapsen, iha itekki liikutuin :) kiitin kyllä niin paljon hyvästä palvelusta! :)

Ihana päivä ja loista fiilis ollu kun sai viimeyönä nukkua heräämättä koko yön :) Oli kyllä aamulla niin virkeä ja energinen olo et intouduin sit esikon päikkäriaikaan poimimaan anoppilassa marjoja ja nyt illasta on ihan järkky kipee ja jumissa alaselkä tai lantion seutu :( Tuossa saldoa poiminnasta :)
8f3cece0519c43ad831f39155b26d30b

Mä oon niin väsynyt! Tultiin viime yönä 03:00 kotiin Kreikasta ja heräsin ysiltä, eli ei tullut paljoa nukuttua. Sit lähdettiin hakemaam toista koiraa hoitolasta, jonne kestää yli tunti yhteen suuntaan. Nyt ollaan kotona, mutta kauheesti tekemistä, onneksi on vielä lomaa niin ehtii kyllä levätä :D ihana saada hauvat rakkaat takas kotiin ❤️ ikävähän tulee aina takaisin Kreikkaan, mut ei siellä ikuisuuksiakaan voi olla.

Huomenna neuvola...

Vielä tämä viikko lomaa, kiva :happy: eilen tultiin mökkilomalta ja tänään pyykinpesua ja lakkojen keittelyä hilloiks. En tiedä kipeytykö siinä hillohommassa ranne, mut nyt juilii oikeeta puolta. Vähän voimatonkin koko ranne. Noo, kai se siitä. Poimin myös vähän vattuja pakkaseen ja kaivoin perunoita ruuaks. Lisäks vein tk:hon pissanäytteet (jotka pitänyt viedä jo aikaa sitten, hups).. nyt väsyttää, pakko vähän levätä ja sen jälkeen ehkä intoudun vielä nurmikon leikkuuseen. Hieno ilma ja hyvä päivä!

Täällä loma sairastettu ja loman päätteeksi haettava saikkua.. :( olo kurja ja huonovointisuuttakin ilmassa. Onneks perjantaina rakenneultra, niin sen voimin jaksaa.

Asiasta ihan muualle. Kun luen täällä eri ketjuista ihmisten raskauskiloista,olenko ainut jolle on tullut jo reilu 10kg painoa lisää kun nyt mennään jo reippaasti yli puolen välin:sad001:oops::shifty::arghh:
Yksilöllistähän tuo on,ja minulla treenaus ja raskautta edeltävä tarkka ruokavalio saaneet radikaalin muutoksen raskauden myötä. Suurin osa kiloista tuli ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana,sen jälkeen tahti hidastui. Ja kumminta tässä on,että en edes syö mitenkään "kahden edestä". Ainut,mitä olen itselleni luvannut,että hedelmiä saa syötä niin paljon kun huvittaa. Kateellisena lueskelen,kun osa teistä kertoo kiloja tulleen vain muutama lisää:joyful:

Asiasta ihan muualle. Kun luen täällä eri ketjuista ihmisten raskauskiloista,olenko ainut jolle on tullut jo reilu 10kg painoa lisää kun nyt mennään jo reippaasti yli puolen välin:sad001:oops::shifty::arghh:
Yksilöllistähän tuo on,ja minulla treenaus ja raskautta edeltävä tarkka ruokavalio saaneet radikaalin muutoksen raskauden myötä. Suurin osa kiloista tuli ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana,sen jälkeen tahti hidastui. Ja kumminta tässä on,että en edes syö mitenkään "kahden edestä". Ainut,mitä olen itselleni luvannut,että hedelmiä saa syötä niin paljon kun huvittaa. Kateellisena lueskelen,kun osa teistä kertoo kiloja tulleen vain muutama lisää:joyful:

Mulle on tullu n 7kg. Toivottavasti ei tulis kauheesti lisää.. alkaa 80kg kauhurajapyykki (minun siis) lähestyyn. 78kg painoin ku esikoisen sain, sillon tuli 16kg.

Mulla se rajapyykki on 90kg. Poikaa ku menin synnyttämään painoin 94kg ja se oli omalle kunnolle jo ihan liian iso määrä. Onneks ne kilot myös tippu nopsaa. Pojasta tuli kaikesta huolimatta vähiten kiloja (13-14) vaik painoinki lopussa enemmän ku koskaan.

Hiffasin tänää kun poksauttelin 23+0, että tiistaina olisi ollut LA jos olisi kaikki silloin joulukuussa mennyt hyvin... No onneksi olen päässyt tästä yli, suurimmaksi osaksi tämän uuden plussan avulla, on kuitenkin nyt se pienokainen tulossa

Ei hätää, mulla sama homma! Olin siis ennen raskautta hoikka, mutta samantien raskaaksi tullessa alkoi sellanen turvotus että huhhuh! Ja 10-11 kiloo on tullu jo. Puolet tuli jo ensimmäisen 3 kk aikana. Ihan mahdotonta! Enkä syö kahden edestä, vaan aikalailla samoin kuin ennen. En vedä herkkuja jokapäivä, mutta silti painoo vaan kertyy. :( Johtuu varmaan siitäkin että kuntosalin jätin pois, nyt liikun vain koiran kanssa ja pyörällä työmatkat niinkuin aina ennenkin.

Ei hätää, mulla sama homma! Olin siis ennen raskautta hoikka, mutta samantien raskaaksi tullessa alkoi sellanen turvotus että huhhuh! Ja 10-11 kiloo on tullu jo. Puolet tuli jo ensimmäisen 3 kk aikana. Ihan mahdotonta! Enkä syö kahden edestä, vaan aikalailla samoin kuin ennen. En vedä herkkuja jokapäivä, mutta silti painoo vaan kertyy. :( Johtuu varmaan siitäkin että kuntosalin jätin pois, nyt liikun vain koiran kanssa ja pyörällä työmatkat niinkuin aina ennenkin.

No mulla sama,sillon alussa oli jo kamala turvotus!:bored: Ja mulla joka aamuiset juoksulenkit on muuttunut kävelyksi ja kuntosalitreenit vähentynyt reilusti entisestä ja judo jäänyt pois.
Eilen tuli vain joku lievä ahdistushetki tämän painon kanssa,että olenko ainoa jolle tätä painoa kertyy näin hitosti. Mutta tänään taas sain itselle selvitettyä,että tästä asiasta ei kannata stressata:)

Oon tässä vähän haikein mielin miettinyt, että tää saattaa olla meitin viimeinen vauva.

Meilä siis jo yksi ennestään ja joskus aikoinaan mietitty, että se lapsiluku olis 2-3. Voi siis hyvinkin olla, että vielä yksi tulee. Etenkin jos nyt sitten ois kaksi tyttöä, niin mulla ois ainakin hinku yrittää edes sitä poikaa. Mieshän kyllä jo tuumasi muutama viikko sitten, että teissä pimuissa on tarpeeksi. Ja voihan siinä käydä niin jotta kolmaskin ois sit tyttö.

Esikkoa oottaessa, se syksy meni miehellä hyvin paljolti taloa remontoidessa. Olin itsekin mukana, mutta koska en samalla tavalla osaa niin tein lähinnä purkuhommia ja keittiön kaappien kasausta jne. 5 yötä kerkesinkin uudessa kodissa nukkumaan, ennen tytön syntymistä. Syntymän jälkeen tietty remontit ovat jatkuneet.

Mutta kun se raskausaika ei mennyt kuin olisin toivonut. Toivoin enemmän kahdenkeskisiä aikoja, koska tiesin niiden jäävän vähemmälle kun vauva syntyy. Toivoin minun huomioimista enemmän, kuten masu silittelyä, pusuttelua ja valokuvausta.

Tuolloin sanoin, että seuraavaa odottaessa ei saa olla mitään muuta projektia. No jaah... vessa levällään, uusi vauvan huone levällää, pihaan tulossa liiteriä, tähän vielä esikoisen hoitaminen...
Mies kerran kuunteli sydänäänet mun kanssa tässä raskaudessa! Se on muutaman kerran kokeillut potkuja, kerran ihan itse vapaaehtoisesti, muulloin olen ottanut hänen kätensä ja sanonut että kokeile. Toivoisin jälleen enemmän niitä kahdenkeskisiä aikoja...

Ja vaikka kuinka sanon asioista suoraan, se ei ikinä ole tehonnut.

Mies on toivonu tuota kahdenkeskistä aikaa sillai et tehtäis jotain yhdessä mulle riittäis kun vaikka katottais joskus leffa yhdessä mut ei näytä onnistuvan. Miestä ei tunnu kiinnostavan mun hyvinvointi eikä tuleva vauva pätkän vertaa et huomenna on pakko soittaa perheneuvolaan ja mennä sinne purkaa tätä tilannetta :( Ei osallistunu juuri ollenkaan esikoisen raskausaikana ja niin toivoin et nyt ois toisin mut ei niin ei.

Kävin tänään uimassa. Liikunta on viime kuukausina jäänyt lähinnä kävelyyn päänsäryn ym. oireiden takia. Pieni piristys vaikeaan raskausaikaan:happy7.

Ompa kurjaa ellikki :(
Sillee vaikea samaistua kun meillä mies tekee puolet. Siis tietty minä oon kotona lapsen kanssa niin silleen tulee enemmän hoidettua sitä ja kotia. Mutta hän siivoaa kyllä kun tulee kotiin myös ja viettää aikaa esikoisen kanssa. Yleensä hommailemme yhdessä jotain. Mutta hänellä on vetovastuu vaikka ruokailuista ja iltapala ja suihku on hänen heiniään kokonaan. Meillä esikoista ei tarvii nukuttaa kun hän osaa nukahtaa itse, mutta oon todella kiitollinen itsenäisesti osallistuvasta miehestä <3. Myös jos jossain haluan käydä ni hän hoitaa mielellään. Ja vkl hän jopa toivoo omaa aikaa esikoisen kanssa ja haluaa käydä hänen kanssa kaksin vaikka puistossa. Jos en opiskelisi ja sitä kautta olisi kotona niin mies jäisi meillä kotiin hoitamaan lasta ja ihan haluaisi itse sitä.
Samaan aikaan nämä tarinat muunlaisesta arjesta kuulostaa hyvin raskailta. Ja niitä on valitettavan paljon kun äidille jää kaikki lastenhoito ja muu kodin huolehtiminen. Toivottavasti saatte jeesiä perheneuvolasta!

Takaisin