Tuosta hiusten värjäämisestä.. itse kävin joskus kesäloman alussa kyselemässä liikkeessä mahd luonnonmukaista väriä. Vaikka sitten sävytettä. Kampaaja/myyjä rupesi nauramaan päin naamaa että kyllähän kampaajatkin pitävät omatkin hiuksensa aina kuosissa, myös raskaana ollessa ja ihan normaaleja lapsia hekin ovat saaneet.
Mulle neuvolatäti sanoi vaan et kunhan ei kauhean usein värjää ni ok, kun kerroin sillon lomalla meneväni kampaajalle leikkuuseen ja väriin.
Juttelin sitten kampaajani kanssa, joka on myös kälyni, näistä väreistä ja sanoi että mieluiten sellaiset värit missä on hennaa, kannattaa välttää raskausaikana. Itse suosin vaaleaa tukkaa ja koska nykyään on värit kehittynyt todella paljon, oli hän valinnut minulle sellaisen vaalennusaineen mistä puuttui kokonaan joku hapate tms, ihan vaan varmuuden vuoksi.
Ammoniakin vaaroista on hypetetty paljon liikaa, mutta sitten kun mietitään että sehän on suhteellisen luonnollinen aine. Onhan sitä jo ihan virtsassakin ;P
Eli siis vastaus kysymykseen: yhden kerran olen värjännyt sen jälkeen kun tiesin olevani raskaana, 2kertaa kaikenkaikkiaan tähän mennessä ja kun meillä olis häät tulossa parin kk sisällä niin aion tyvikasvuni käydä tuhoamassa ennen sitä. :)
Onneksi vaalennetussa tukassa tummempi tyvi ei näytä ihan kamalalta niin pystyy vitkuttelemaan asiassa :)