Päivän fiilis

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina P.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Fiilis...noh, ukko riepoo, väsymys riepoo, masennuslääkkeiden vähennys saa olon riepovaksi. Että wohoo... Jos sais vuoden nukkua niin ehkä olo ois enemmän zen.

Esikko kitis aamulla ja mies nyt. Kiva tässä yrittää pitää hyvää mieltä yllä. Pyykit koneessa ja ruoka uunissa tiskitkin kohta tiskattu, sit pitäis lähtee pojan kaa vaunulenkille :) Mä niin ootan iltaa kun on sauna ja värjään hiukset semmoisella sävyteshamppoolla, saa ees vähän jotain tehtyy ulkonäölle ;)

Tuli tuosta ellikin postauksesta mieleen: ootteko värjäillyt hiuksia raskausaikana? Mä en oo, jotenkin pelkään ajatusta. Mut mun tukka on kyllä ihan karmee! Hirvee juurikasvu! Olis kyl ihana mennä kunnolla kampaajalle. Mut taitaa jäädä tonne raskauden jälkeiseen aikaan se..kerkiääköhän sit sillonkaan :bored: nytkin viikonloppuna juhlia tiedossa ja kauhulla ootan, et mitä tästä tukasta saa aikaseks :nailbiting:

En oo enkä todellakaa värjäis! En oo edes selvittäny mitää värei mitkä kävis raskauden aikana. Mulla käyny hyvä tuuri hiusten värin kaa nyt ku tyven ja vanhan värin ero häivyttyy hyvin tasasesti eikä välttämättä jossain valossa edes huomaa :) kun on raskaana ja ihmiset näkee sen ni turha stressaa hiuksista! :) itse joskus salkkareita kattoessa ihmettelin miten pepin hiukset oli niin kauheet siinä! Kunnes muistin et ainii se on raskaana! :D arvostan paljon enemmän sitä kuin et värjäis sen takii mitä muut ajattelee :)

Eli olkaa ylpeästi raskaana älkääkä stressatko :)

Oon värjännyt kahdesti, mutta en tyveä kummallakaan kerralla. :)

Oon värjännyt kaikissa raskauksissa ja juuri kävin toissapäivänä parturissa [emoji4]

Oon joka raskaudessa värjänny. Nyt toki tässä raskaudessa ainoastaan raitoja. Sävyttävää shampoota käytän säännöllisesti.

Oon harventanut käynnit minimiin ja ottanut vain raitoja, nekin laitettu varovaisesti

Mä en nyt halua millään muotoa vähätellä kemikaalien vaarallisuutta tai loukata kenenkään tunteita. Mutta! Mä olen itse ollut esikoista odottaessa 8,5h/5pvää/vkossa kyseisten kemikaalien kanssa tekemisissä ja esikoinen on ihan terve lapsi. :) Itse suosittelen justiinsa raitoja yms. odottaessa mutta en kieltäydy kenenkään hiuksia värjäämästä. Nämäkin niin suhteellisia. Me ei esim päästä työnvaarallisuuden takia yhtään aikasemmin äippälomalle. :)

Olen värjännyt tarpeen mukaan (ruskeita hiuksia ruskeiksi :) ) ja värjään päivittäin hiuksia työksenikin. Toki onhan mulla pääasiassa hanskat, mutta varmasti altistusta silti enemmän kuin harvakseltaan omaa päätä värjäävillä. Tieteellisiä todisteita ei ole haitoista sikiölle. Värituotteiden käyttöohjeissa ei ole varoituksia käytöstä raskausaikana. Kampaajan ammatti ei ole vaarallisten ammattien listalla, jolloin sais jäädä erityisäitiysvapaalle, joten en pidä työtäni/töitäni vaarallisina sikiölle.

Tänää käyty työterveyslääkärillä pitkittyneen flunssan takia. Viime viikko oli jo aika fine mut tällä viikolla on taas oireita tullu: yskää, nenä vuotaa, kutiava kurkku. Pari kertaa nii kovasti yskiny että on ruuat tullu ulos Kolme päivää sain saikkua, muuten ois vkl menny töissä. Pitää ny tosissaan koittaa levähtää, Isämieski on poikien reissulla.

Tuosta hiusten värjäämisestä.. itse kävin joskus kesäloman alussa kyselemässä liikkeessä mahd luonnonmukaista väriä. Vaikka sitten sävytettä. Kampaaja/myyjä rupesi nauramaan päin naamaa että kyllähän kampaajatkin pitävät omatkin hiuksensa aina kuosissa, myös raskaana ollessa ja ihan normaaleja lapsia hekin ovat saaneet.
Mulle neuvolatäti sanoi vaan et kunhan ei kauhean usein värjää ni ok, kun kerroin sillon lomalla meneväni kampaajalle leikkuuseen ja väriin.
Juttelin sitten kampaajani kanssa, joka on myös kälyni, näistä väreistä ja sanoi että mieluiten sellaiset värit missä on hennaa, kannattaa välttää raskausaikana. Itse suosin vaaleaa tukkaa ja koska nykyään on värit kehittynyt todella paljon, oli hän valinnut minulle sellaisen vaalennusaineen mistä puuttui kokonaan joku hapate tms, ihan vaan varmuuden vuoksi.
Ammoniakin vaaroista on hypetetty paljon liikaa, mutta sitten kun mietitään että sehän on suhteellisen luonnollinen aine. Onhan sitä jo ihan virtsassakin ;P

Eli siis vastaus kysymykseen: yhden kerran olen värjännyt sen jälkeen kun tiesin olevani raskaana, 2kertaa kaikenkaikkiaan tähän mennessä ja kun meillä olis häät tulossa parin kk sisällä niin aion tyvikasvuni käydä tuhoamassa ennen sitä. :)

Onneksi vaalennetussa tukassa tummempi tyvi ei näytä ihan kamalalta niin pystyy vitkuttelemaan asiassa :)

Kahen ekan raskauden aikana värjäilin normaalisti, kolmannessa lopetin värjäämiset enkä ole siitä lähtien värjännyt hiuksia.
Olen siis ajatellut päästää itseni helpolla eli laiskotella ja lopetin koko värjäysrumban ja oma väri kasvaa hyvää vauhtia.
Eikä se ole minulta pois jos joku haluaa värjätä. :D

Itse en ole värjännyt hiuksia varmaan kolmeen vuoteen. Ihan hyvä tuo omakin väri ja sitte sitä pitäs olla koko ajan värjäämässä kun juurikasvua puskee. Hiuksetkin leikannut itse viimeiset kaksi vuotta (sen valitettavasti kyllä tukasta varmaan näkee:grin). Pitäis jossain vaiheessa kävästä leikkauttamassa ammattilaisella.

Mulla on raitoja ennestään ruskealla juurivärillä ja eilen sit laitoin ruskeaa sävytettä eli ei mitään ns kesto väriä tyveen ja sit värjäsin raitoja sellasella sävytysshamppoolla. En käytä raskaus enkä imetysaikana mitään ammoniakkipohjasia hiusvärejä ja muutenkin oon aikalailla siirtyny pois niistä kun nykypäivänä on onneks valikoimaa valita vaikka mistä :)

Pakko sanoo et oon kyl aika yllättyny siitä miten moni tääl on noin myönteinen värjäämisen kannalta :o mut sit on panikoitu kiellettyjen ruokien syömisten kanssa :D

Noh ite vaa joskus nähny jonkun dokkarin hiusten värjäämisestä ja sikiölle aiheutuvista vaaroista, mistä en enää kunnolla muista. Ja muutenki aina varoteltu. Ilmeisesti on sit nekin kehittyny aika lailla :) itellä vaa viel herkistyny iho niin en edes siksi uskaltais ku välil ilma raskauttaki alkaa kirvelee :/ mutta kute maatuska83 sanoikin ei ole myöskään minulta pois :)

Muokattu viimeksi:
En oo vuosiin värjänny hiuksiani, paitsi hupulla raidoittamalla ja latvoihin oon laittanu pois peseytyvää sävyttävää, ja samalla linjalla aioin jatkaa raskaudenkin ajan. :) muutenkin koitan välttää ylimääräisiä hajusteita yms ja käyttää ihonhoidossa myrkyttömiä tuotteita.

Mä olin aluksi paljon tarkempi kaikista rasvoista ja hajusteista yms mutta sitten oon höllännyt. Tähän vaikutti ehkä se että lääkärin mukaan esimerkiksi kaikki kipugeelit mitä iholle käytetään (voltaren tms.) ovat turvallisia koska ne ovat paikallisia (vaikuttavat siis vaan sillä levitetyllä alueella). Tätä logiikkaa oon sitten käyttänyt muuhunkin ja esim shamppoot ja muut huuhdotaan pois joten en usko että kerkee mitään haittavaikutuksia olla vauvalle. Ja samoja tuotteita jos iät ja ajat käyttänyt niin varmaan jos niistä jotain ois elimistöön kertynyt niin ei ihan hetkessä sieltä myöskään poistuis tai en tiedä näin ainakin uskon. :D oon elänyt aika perus elämää näihin juttuihin liittyen. Toki jatkuva yltiömäinen tukan värjääminen ja kaikkien mömmöjen sekaisin käyttö ei ehkä kannata varmuuden vuoksi :)

Takaisin