Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
maidonnoustessa oli kyllä jonkun aikaa ihan mielettömät melonit, mutta sitten se tasoittui. Parhaiksi koin halvat, pehmeät lindexin liivit, niitä oli mukava käyttää yöllä ja päivällä :) ajattelin kyllä hankkia jotkut vähän tukevammat vauvan syntymän jälkeen.

Ai meillä sanottiin että saa antaa myös imetyskertojen välillä herunutta maitoa jos antaa heti, mutta ei saa säilyttää jääkaapissa/pakkasessa ja käyttää myöhemmin. :wideyed: Ihan tyhmää kun eri paikoista saa eri ohjeita.
Ohjeistus keskolassa, maito säilyy huoneenlämmössä kuusi tuntia, jos ei käytä heti niin kannattaa jäähdyttää ja laittaa jääkaappiin ja jos jääkaapissakin ylitarjontaa niin sitten pakastaa.
Itse lypsän ainun kertakäyttöisiin muovipusseihin, jotka saa suljettua eli huoneenlämmössäkin kannattaa säilyttää pullossa, suljetussa pussissa tai ruiskussa. Ja hyvä hygienia lypsyvehkeissä, huuhtelu käytön jälkeen ja sterilointi kerran vuorokaudessa.

Muokattu viimeksi:
Enpäs olekaan kertonut, mitä kaikkea sain (vauva sai) lahjaksi siellä kutsuilla. Porukka oli siis kerännyt yhteisen ison korillisen tavaraa. Oli kertakäyttsiä liivinsuojia, maidonkerääjiä, pari tuttia ja itse tehty tuttinauha, valkoinen body itse koristeltuna (vauvan työnimi kirjoitettu siihen), itse tehdyt villahousut, -sukat, -myssy, -tumput ja tossut. Itselleni suihkusaippuaa, kosteusvoidetta, jalkakylpyjuttuja, äidin teetä, suklaata (tietty!), minigrip-pusseja maidon säilömiseen ja vauvalle torkkupeitto. Ja itse kori käy vaikka lelulaatikoksi. :)

Mä olen vähän pöljä, mutta mikä on tarkalleen ottaen imetysliivien tarkoitus? :wideyed: Siis onko idea ainoastaan se, että niistä saa helpommin kaivettua nännin esiin, mikä ei mun mielestä ole mitenkään erityisen vaikeaa normiliiveistään? Vai mitä muuta hyötyä niistä on? Monet on vielä malliltaan noita kaarituettomia ja pehmustamattomia liivejä, mitkä on mun mielestä tosi epämukavia. Mietin ostaa sellaiset kaarituetut normiliivien näköiset, mutta en uskaltanut, kun ajattelin että onkohan mulla mennyt nyt jotain täysin ohi ja oikeasti kannattaisi ostaa ne mun mielestä epämukavan näköiset urheilurintsikkamalliset?

Kyl mä ainakin ite mietein, että helpompi se tissi o ottaa esiin niistä, ku taas alkaisin tästä normi kupista tonkimaan esille :D ja ainakin aluksi ite haluan jotkut, missä ei oo tukia, niin on yöllä ehkä mukavampi pitää päällä?

Eipä niissä tosiaan sen kummempaa tarkoitusta taida olla, kuin saada nänni esille mahdollisimman helposti ja huomaamattomasti. Kaarituet saattaa alussa aiheuttaa rintatulehduksen, joten siksi niitä ei suositella heti. Lisäksi imetysaikana saattaa tarvita liivejä yöaikaankin, niin sillon varmaankin ne pehmeät ovat mukavammat. Itse olen kovin tykästynyt kaarituettomiin jo nyt raskausaikana, mutta makuasioitahan nämä ovat :)

Piti heti tänään järkätä vauvan vaatteet ja tarvikkeet uuteen lipastoon. Ai että hyvä fiilis:joyful: kyllä sitä ylläri paljon oli sitä vaatetta. Ja osa on vielä pesussa. Pitäs vielä ostaa jotaki rasvoja, vaipat, vanulaput ja niille joku nätti purkki tietty:rolleyes: , liivinsuojia yms....

Me testailtiin eilen miehen kanssa tens-laitetta kummankin käsivarteen. Mä testailin ihan varovasti pienimmällä mahdollisella teholla, mutta miehen oli tietty pakko kokeilla melkein täysillä. Aluks, ku selitin tosta laitteesta, mies oli sitä mieltä, että laitetaan sitten heti myyntiin, kun ei enää tarvita. Sitten kun se pääsi testailemaan niin, että sormet nyki tahattomasti laitteen mukana, tulikin toisiin aatoksiin ja totesi, että laitetta ei todellakaan myydä. Minusta se värinä tuntui ihan rentouttavalta kädessä, mutta ilmeisesti kunnon nytkähdykset olivat vielä viihdyttävämpiä :D

Mä olen vähän pöljä, mutta mikä on tarkalleen ottaen imetysliivien tarkoitus? :wideyed: Siis onko idea ainoastaan se, että niistä saa helpommin kaivettua nännin esiin, mikä ei mun mielestä ole mitenkään erityisen vaikeaa normiliiveistään? Vai mitä muuta hyötyä niistä on? Monet on vielä malliltaan noita kaarituettomia ja pehmustamattomia liivejä, mitkä on mun mielestä tosi epämukavia. Mietin ostaa sellaiset kaarituetut normiliivien näköiset, mutta en uskaltanut, kun ajattelin että onkohan mulla mennyt nyt jotain täysin ohi ja oikeasti kannattaisi ostaa ne mun mielestä epämukavan näköiset urheilurintsikkamalliset?
minun käsittääkseni joustava imetysliivi on siinä vaiheessa mukavampi, kun rinnat on arkana ja pinkeenä maidosta.

Munhan ei pitäny mitään ommella, mutta eurokankaan palalaarissa oli niin pirtee kangas kirpparilta löytyneen tummansinisen reunapehmusteen päälle, notta kokeilin osaanko ja oon ihan tyytyväinen:) jos sitä tekis kun kerta kangasta jäi myös äp latikkoon verhoilun :PWP_20161115_08_38_23_Pro.jpg

Pitää katsoa vielä noita liivejä, ehkä yhdet molempia vaikka kokeiluun. :) Ja hyvä tietää että kaarituet lisää rintatulehdusriskiä. Just jotain tuommoista mietinkin, että onko joku "oikea" syy miksi kannattaa olla tuollaiset ei-tuetut, pelkkä mukavuus kun on pitkälti makuasia - mun mielestä nuo tuettomat ja pehmustamattomat on nimenomaan aina tuntuneet epämukavammilta koska ne ei anna riittävästi tukea. :wideyed: Yöllä varmaan kyllä eri juttu kun eihän ne tissit makuulla mitään tukea tartte. Normaalisti en käytä yöllä mitään, mutta täytynee nyt opetella jos en halua että on sänky maidossa.

Onpa caarina hienon näköinen!

me ollaan saatu melkein kaikki jostain vanhana joten ei olla osteltu oikeastaan mitään. Nyt sitten on jotenkin sellainen olo, että pitäis vielä jotain hankkia, mutta mitäs sitä vielä tarvis. Joo, mulla on kaks aikaisempaa lasta, mutta niiden vauva-ajasta on jo aikaa. No, eiköhän nuo kaikki perusasiat oo jo hankittu ja ne mitä puuttuu niin sitten saa hankittua vauvan synnyttyä.

Takaisin