Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo toi kangas on niin superihanaa että <3 mulla on sitä jemmattuna vihreänä ja ruskeana ;) Facebookin kirppikseltä oon bongannut kun ei ole enää puuvillana siellä Pehemiällä/Ommellisella myynnissä :)
Ampiaispesä: meillä on esikoisella tuosta sun laukun vuorikankaasta kesämekko <3
Mulla on paha tapa hamstrata kankaita, varsinkin retroja (terveisin kolme vaatekaapillista kankaita :D )

Ai vitsit...olin ihan unohtanut nuo rintakumet, pitää kyllä tsekata onko enää itellä tallessa ne. Olivat kyllä ainakin alkuun tosi hyödylliset ettei nännin päät rikkoutunu! Pitäisköhän vauvalle ostaa oma tuo niistäjä vaikka aina tuota esikoisenkin niistäjää keitän vedessä että bakteerit kuolee? Ehkä kätevämpi että ois kaksi jos samaan aikaan tarvitsevat...

Ostin tänään paketin (6kpl) harsoja lisää. Lisäks pumpulipuikkoja, kestoliivinsuojia ja 2kpl 0-2kk tutteja. Sitä en tiedä onko niille käyttöä koskaan, mutta onpahan nyt varulta. Itselleni löysin 2 imetystoppia (joita kokeilin vasta kotona ja olis ehkä voinu olla kokoa isompia.. Mutta eiköhän ne vähän veny ja jospa tässä ei itse enää kovin paljon turpoaisi), 2 imetysliivit (jotka ainakin sovittaessa tuntu oikein mukavilta päällä) ja muutamat nykyisiä yhtä kokoa isommat alushousut (kuinka paljon vielä voi takamus levitä :wideyed:)

Mitä maidonkerääjät on? En ole kuullutkaan :o
Sellainen muovinen\kuminen astia mikä laitetaan nänniin, siihen tippuu heruvat tipat tissistä mistä ei juuri imetä. Huom. Maidonkerääjään imetyksen aikana heruneet tipat voi antaa vauvalle, mutta ei muuten vain heruneita.

Semmonen muovinen ympyrän puolikas. Meillä oli näytillä neuvolassa :) vaikutti ihan kätevältä jos tosiaan paljon heruu toisesta rinnasta kun imettää.

Sellainen muovinen\kuminen astia mikä laitetaan nänniin, siihen tippuu heruvat tipat tissistä mistä ei juuri imetä. Huom. Maidonkerääjään imetyksen aikana heruneet tipat voi antaa vauvalle, mutta ei muuten vain heruneita.

Ai meillä sanottiin että saa antaa myös imetyskertojen välillä herunutta maitoa jos antaa heti, mutta ei saa säilyttää jääkaapissa/pakkasessa ja käyttää myöhemmin. :wideyed: Ihan tyhmää kun eri paikoista saa eri ohjeita.

Osaatteko muuten sanoa, minkä hintaisia vauvatarvikkeet on Tukholmassa meidän hintoihin verrattuna? Ja onko ehdottaa hyviä liikkeitä? Ollaan menossa sinne tänä viikonloppuna, mutta mä en pysty kävelemään kovin pitkiä matkoja ja kelikin on liukas ja kylmä, harkitaan mennäänkö maihin ollenkaan vai nukutaanko vaan pitkään ja lillutaan saunaosastolla. Mutta jos keskustassa tai hyvin helpon matkan päässä on joku käymisen arvoinen liike niin voisin yrittää sinne lyllertää. :)

Magnustimamma; olen ehkä saanut"varman päälle" ohjeen, ja tietonikin voi olla vanhentunutta. Ehkä tässä syynä se, että tietää juurikin maidon tuoreuden. Imetyksen aikana heruneen maidon olen laittanut jääkaappiin ja illalla pullottanut/pakastanut koko setin.

Kyykistyminen on pannassa täällä ja. Ei millään pääse ylös enää jalat koukussa, vaan pitää mennä ensi polvilleen ja siitä könytä. Olisi noloa kaupassa... :P

Takaisin