Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ostin nyt H&M:ltä ensihätään kaksi imetystoppia joissa on sisäänrakennettu liiviosa ja tissin saa esiin samaan tapaan kuin imetysliiveistäkin. Heidän varsinaiset imetysliivit taas ei istuneet yhtään, pitää katsella muualta... Ehkä parit kaarituettomat alkuun, ja tuellisia ehtii shopata sitten synnytyksen jälkeen niin saa varmasti sopivat, kun niitä ei tosiaan muutenkaan alkuvaiheessa näemmä suositella.

Lindexiltä tarttui matkaan pikkuruinen vauvan tonttuasu. :rolleyes: En kertakaikkiaan kyennyt jättämään kauppaan... Onneksi ei ollut kallis, kun eihän sitä tiedä vaikka tämä neiti tupsahtaisi maailmaan vasta tammikuussa. :grin

Mietin aiemmin kun mulla on tota trikoota että olisin siitä tehny imetystyynyn.. Jotenkin kuitenkin epäröin ku halusin tommosen ison pötkylän siitä. Lisäks mietin että kankaan pitäis olla tietyllä tapaa myös pehmeä. Tänään ohimennen kävin keskustassa ja siellä on uusi kangaskauppa ja koska bussi jätti käytännössä siihen eteen niin päätin poiketa sisälle.
Löysin sieltä siis palan kangasta jonka ulkonäkö miellytti ja ihanan pehmeää puuvillaa.. Tosin aika kova metrihinta kun 23€ metri.. No mulla kävi sit kuitenkin tuuri kun toi pala oli loppu mitä heillä liikkeessä oli! Huimat 65cm eli sopi hyvin budjettiin varsinkin ku toi tosiaan on leveyden puolesta sit taas sen about 130cm.
Eli en millään voinu jättää ostamatta ja myyjäkin sanoi että tää oli selvästi just mulle tarkoitettu pala :DD
Vanua onneks oli kotona valmiina ja nyt on sit tyyny valmiina :)

Vitsit nyt on kyllä iskenyt varsinainen ostomania. Tänään tarttui matkaan vaunuverho, pikakuumemittari, vaipparoskis, rintapumppu ja vastasyntyneen vaippoja. Onneksi aika loppui kesken ja lastentarvikeliike meni kiinni nIin ei tullut ostettua enempää. :grin

Tai no, ei tässä liene mitään turhaa tullut hankittua. Paitsi se eilinen tonttupuku. :wink Aiemmin vaan tuntui olevan niin paljon aikaa, ja aina jäi miettimään että löytyykö jostain halvempi tai parempi tai kivemman värinen jne, ja isommissa ostoksissa mietin että kannattaako juuri tästä palkasta ostaa vai odottaa ensi kuuta tai pitäisikö hankkia käytettynä.

Nyt olen vihdoin herännyt siihen, että sitä parempaa hetkeä ostaa ei ole enää tulossa, vaan päätökset pitää nyt pikkuhiljaa tehdä ja tarvittavat kamat hankkia. Näillä näkymin isommista (=yli satasen) ei-välttämättömyyksistä olen sallimassa itselleni vielä untuvakaukalopussin ja edullisen pienen järjestelmäkameran, lisäksi Doomoon säkkituoli/sitteri vielä harkinnassa. :) Loput tavarat listalla onkin sitten jo aika yksiselitteisesti puolusteltavissa välttämättömyyksinä.

Mä kävin kans ostamassa otsakuumemittarin (vai mikälie sellainen hieno härpäke), topseja, kaiken maailman vaseliineja ja rasvoja (itelleni ja vauvalle), vaippoja ja viikolla sain hirveän määrän rahaa uppoamaan nettikauppoihin. Vielä pitäisi mangustimamman tavoin hankkia pieni kamera ja sit se alkaa olemaan siinä - ainakin välttämättömyydet.

btw. ostin Doomon-sitteri/säkkituoli jo aiemmin ja vaikka tositoimessa en ole sitä vielä nähnyt niin tosi kivalta vaikuttaa.

Mä kävin sunnuntaina Sokoksella ettimässä imetysliivejä (viimenen päivä as.omistajapäiviä -20% :D ). Onneks löyty, kahdetkin. Ei tarvii siis enää lähtee mistään etimään tai arvailla nettikaupoista oikeeta kokoa.
Mun pitäis jaksaa hakee varastosta pikkuvauvan vaatteet ja tarvikkeet. Kaikkee siis on, vaatteita, sitteri, imetystyyny, kehto jne. Pitäis vaan jaksaa hakee ne sisälle ja kattoo läpi. Jotenkin ei vaan saa aikaseks... Esikoista kun odotin, pyykkäsin ja viikkasin ja söpöstelin kaikkia pikku nuttuja. Nyt lähinnä ahdistaa, kun pitäis saada tilaa tonne "lastenhuoneeseen", missä on esikoisen kaikki vaateet. Mihin mä noi toiset vaateet tungen?! Plääh...

Mä suunnittelin, että voisin vielä nettishoppailla noita imetysliivejä. Ostin siis sieltä Kappahlista parit ja oon kyllä tykänny. On ihan tukevat ja onnistuin ostamaan ihan passelin kokoisetkin. Niin voisi netistä vielä tilata vaikka toisen parin samanlaisia, sais sitten pestä suht tiuhaan niitä kun olis vaihtoliivejä riittävästi. Imetystoppejakin voisin hankkia vielä isompaa kokoa mitä sieltä myös jo ostin. Eiköhän niillä aika pitkälle sitten pärjäisi.

Quaakkeli; kotioloissa toimii ihan mainiosti niin et paita ylös ja tissi esiin. Jossain muualla sut ihan mukava kun tissin saa esiin paljastamatta koko yläkroppaa.
Imetysliivit on pehmeämmät ja joustavammat kuin tavalliset ja kun niissä on se avattava luukku saa rinnan helpommin esiin. Kaarituet taas saattaa painaa alkuun ikävästi kun rinnat turvoksissa. Ja useimmat käyttää rintsikoita/toppia yötä päivää kun vapaana rinnat valuu maitoa itsekseen
Vauvahan ottaa suuhun siis koko nännipihan, ei vain nipukkaa, et rintaa pitää saada esille vähän enemmän.

Joo hyvä huomio! Jos on tavisliivit, ni rinta saattaa tulla huonossa asennossa tarjolle!

Voi video, sitä meidän tilaamaa turvakaukaloa saa siinä meidän värissä vasta joulukuun lopussa. :mad: Mut se on ehdottomasti paras väri, että en tiedä venattaisko vaan ja jos syntyy aiemmin, niin sit lainattais kaverilta, että saadaan bäbsteri kotia.pariin ekaan viikkoon nyt tuskin muutenkaan mitään suurta ruodausta tulee tehtyä.

Eikö mistään saa aiemmin esim tilattua? Tosi kurjaa ku käy tollai. Itelle se väri yms on ihan se ja sama kunhan on turvallinen ja vaunuissakin menin sillä periaatteella että kunhan on sopivat moneen maastoon ja mahtuu kuitenkin autoon..

Suomestakin liikkeestä oli kaikki loppu (myös muut värit). Noista saaduista/kirppiksillä ostetuista ei oo niin justiinsa, että mitä väriä, mutta kun uutena ostaa, niin sit mielellään ottais kivointa väriä. Vaunuissakin tosin tingittiin hieman väristä, koska "meidän väri" olis ollu kalliimpi.

Seuraava päänvaivan aihe meillä on itkuhälytin. Pitäisi keksiä millaisen haluaa. En osaa yhtään päättää haluanko sellaisen joka näyttää myös kuvaa, ja onko siitä ominaisuudesta mitään hyötyä. Ääni olisi kiva olla kahteen suuntaan ja joku tuutumusiikkitoimintokin olisi ehkä kiva. Hinnat liikkuu muutamasta kympistä muutamaan sataseen. Tänään on vielä Black Friday niin voisi mahdollisesti hyödyntää alennuksia jos vaan saisi päätettyä mitä haluaa.:grin

Takaisin