Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä neuvolassa suositeltiin pepantenia ihan vaippa ihottumaan ja ylipäätään vaippa alueen punoituksiin (sitä punaista) sekä ärtyneisiin nänneihin..

Meillä myös sanottiin imetyksestä sen verran että jos on sitä ylijäämää ja esim pumppaa niin kahden eri pumppauskerran maidot saa sekoittaa keskenään kunhan viilentää jälkimmäisellä kerralla pumpatun maidon kunnolla ennen lisäämistä jo jääkaappikylmääm maitoon..

Me tykätään käydä Tukholmassa babyproffsenissa. Ongelma on etten tiedä suomen hinnoista paljoa, mutta ainakin vaunut saatiin uutena täältä halvemmalla kuin Suomesta. Täällä on ollut ihan kaaos liikenteessä keskiviikosta lähtien hurjan lumen takia, eli liikkukaa tosi varoen jos päätätte lähteä ulos, tosi liukasta kävellä paikoittain! Ja ihanaa ruotsin reissua! :)

Talkki on myös hyvää vappa-alueelle! Minäkin oon sillä linjalla että rasvoja käytetään sitten vasta kun on tarve. Onneks on kotona kaikenlaista voidetta ja rasvaa, ni ei tarvi erikseen käydä ostamassa, jos hätä tulee :)

Me käytettiin esikoisen peppuun lähinnä talkkia ja sinkkivoidetta. Bepanthen mun mielestä pitää pestä pois ennen imetystä, eli parempi vaihtoehto on lanoliini, sen kanssa saa imettää :)

Joo siis mun mielestä se turha rasvata jos iho ei ole kuiva tai ärtynyt. Muuten aattelin just kans mennä ihan talkkia laittamalla :) ja sit mun mielestä kyllä sinkkivoide on muutenkin parempaa ku bepanthen!

Joo hei meillä sanottiin just että se ihan nännivoiteeksi tarkoitettu on lampaan rasvaa ja sitä ei tartte pestä pois mut kaikki muut täytyy pestä ensin pois ennen imetystä.. :)

Vihdoin sain hoitopöydän/lipaston. Mies teki sen ku en löytänyt mieleistä kohtuu hintaan. On mulla kätevä mies! Nyt pääsee pesee vauvan vaatteet ja laittaa kaikki valmiiksi:happy: tätä on odotettu!

Vielä pitäs ostaa kaukalopussi, tosin se ei ole aivan pakollinen koska toppapukukin on mut haluaisin sen silti. Ja vaunuverhon ajattelin tilata netistä.

Ootteko te jo hommanneet imetysliivejä? Ku ei oikein tie, että missä vaiheessa kannattais hankkia, ku ei sit tie, että minkä kokoisiks nää muodostuu o_O ja oon kyl muutenkin tosi rintava, ettei edes mistään henkkamaukasta löydy omaa kokoa...

Ite ostin Kappahlista jo raskauden alussa.. Haen sit myöhemmin toiset jos tarviin isommat.. :) mut melkein kyllä kait olis kätevämpi ostaa Imetystoppi ensin (pärjää sillä varmaankin muutaman päivän että pääsee hakemaan.. :)

Mulla on edellisestä raskaudesta jäljellä. Mut on niin huonoja (ahkerasti käytetty) et ens viikolla haen uudet samaa kokoa. Kuppikoko ei kasvanu raskausaikana eikä imettäessä, pari päivää turvotusta kun maito nousi, mut tasaantu sit samaan kokoon kuin ennen synnytystä.
Nää anitat päiväkäytössä http://www.bellabambina.fi/anita_imetysliivit__5051_puuvilla ja yöksi sellainen toppimallinen tän tyyppinen http://www.bellabambina.fi/imetysliivit_sairaalaan-yolla_2-pack_jojo_a9252_white

Ostin ekassa raskaudessa kahdet päiväksi ja kahdet yöksi ja sit vauvan synnyttyä lisää samaa kokoa.

Kävin ostamassa viime viikolla imetysliivit naisten alusvaateliikkeestä. Myyjän mukaan nyt on hyvä aika ostaa imetysliivit ennen vauvan syntymää. Ostin Abecita imetysliivit, jotka on aivan mahtavat päällä! Toki oli niillä hintaa, mutta halusin hankkia yhdet "kunnolliset" imetysliivit, kun raskauden aikana on kuppikoko kasvanut reippaasti. Ajattelin hankkia vielä toiset edullisemmat imetysliivit.

Mä ostin yhdet ja ajattelin sit syntymän jälkeen ostaa lisää, kun tietää mihin koko asettuu. (Bravado, joita moni on kehunut) Yks imetystoppi kans postissa odottamassa.

Muokattu viimeksi:
Mulla on edellisestä jäljellä päiväkäyttöiset imetysliivit 2kpl ja kolmet semmoiset ohuemmat joita yöllä käytin, kun yölläkin tissit tukea tarttee. Saa nähä sit tartteeko ostaa synnytyksen jälkeen lisää kun nyt kokeilin nuita ja olivat sopivat ja edellisen synnytyksen jälkeen tissit posahti ihan mielettömiksi :D

Määki mietin että pitäskö liivejä käydä ostaan jo ennen synnytystä vai vasta jälkeen? mulla on lahjakortti ihan kunnon liiviliikkeeseen :)

Toisilla se kuppikoko suorastaan 'räjähtää' synnytyksen jälkeen, että esikoisen kohdalla en uskaltanu ostaa kun just sen mitä välttämättä tarvis et selviää hetken. Kun käy ennen synnytystä sovittamassa ja kokeilemassa niin voi sit vaikka lähettää miehen liivikauppaan kun koko selvillä vauvan synnyttyä. Näin mun huonekaveri sairaalassa teki.

Mulla vuosi tissit kun nukuin joten jouduin pitämään liivejä ja liivinsuojia ettei koko peti ollu maidossa...

Mulle antoi neuvolassa hoitaja hyvän vinkin, että äitiysloman kunniaksi vois hyvin käydä ostamassa jo valmiiksi imetysliivit niin, että kuppiin mahtuu oman kämmenen verran tilaa ja ylettää sisimpiin hakasiin kiinni! Ite ostin kappahlista noilla ohjeilla just jonkun 2packin, aattelin että sit voi ostaa laadukkaammat ku vauva on syntyny ja pystyy kunnolla sovittelee :))

Takaisin