Ostokset ja hankinnat

titem

Puuhakas puhuja
Joulumammat 2016
Heinä-äidit 2020
Täällä voisi keskustella kaiken maailman ostoksista ja hankinnoista, mitä saa / joutuu tekemään :) Onko joku jo ostanut jotakin vauvalle?
 
Tässä raskaudessa en ole itse vielä mitään ostanut. Kävin tosin kellarista hakemassa pienen mustan laatikon, jonne säilöin viime keskenmenon jälkeen kaiken vauvaan liittyvän. Silloin olin ehtinyt ostaa jo kasan bodyja, paitoja ja housuja, muutaman lelun ja löytyi laatikosta pari kirjaakin. Mies osti minulle silloin kaulakorun, jossa oli kaksi valkoista helmeä (=minä ja vauva). Korua olen käyttänyt ja se on minulle edelleen tärkeä muisto ensimmäisestä raskaudestani. Nyt huomaan olevani kyllä varovaisempi. Tuskin ostan mitään ennen ensimmäistä ultraa.
 
Mulla on esikoisesta kaikki vaatteet tallella, leikkikehä/matto, mobiili, reunapehmuste + muut pinnisjutut ja itse pinnis. Jaja. Pitäis ostaa vaunut, kaukalo ja hoitoalusta. Ja ne ostan syksymmällä :)
 
Mua vähän harmittaa kun yksi sukulainen just kuukausi sitten kysyi, että säilyttääkö meitä varten pinnasänkyä yms. tavaroita ja mä sanoin, että älä turhia. Olin jo niin varma, että joudutaan rankkoihin hoitoihin ja muutoinkin tuntui turhalta pyytää toista säilyttämään kamppeita meitä varten. No nyt niistä olisi kyllä ollut apua ja iloa :D *kop kop kop* jos nyt siis tosiaan synnytykseen asti selvitään.
 
Eipä oo tullut ostettua. Kävin kyllä kaupoilla viime sunnuntaina, mut mua alko vaan ahdistaa nii paljon vauvanvaateosastolla et lähdin äkkiä pois :D Jotenkin ei oo vaan viä sisäistänyt tätä asiaa, niin ei tee mieli ostella mitään. Äiti anto mulle synttärilahjaks kahdet housut vauvalle ja unilelunkin. Hyvin outoo kun löytyy kotoa tommosia! Toivottavasti en oo ainoa ensikertalainen joka on vielä ihan pihalla :D
 
SanniMariia no et oo ainoo :D Mun ystävillä ei ole lapsia ja en ole edes koskaan koskenut kenenkään raskausmahaan.
 
Toi raskausmahaan koskeminen ! Turpiinsa saa kuka tulee miu mahaa hiplaa! :grin Esikoisen aikaa miehen mummo teki nii mulle ja voi luoja mite ahdistava!
 
Pilvilinna joo, en tajua millä oikeudella kukaan tulee sörkkimään kenenkään vatsaa noin muutenkaan. Mutta ois kiva jos ois ollu joku ystävä tms. kenen vauvan potkuja oisi voinut tunnustella. Mutta toivottavasti se tunne selviää itselleni ihan oman vatsani kautta :D
 
Oo!! En siis oo ainoa ketä ei oo koskenut ikinä kenenkään raskausmahaa. Mulla on kaveripiirissä muutama tänävuonna synnyttäneitä, mut ikinä en oo viittinyt kysyä että saanko koskea :D en myöskään haluu et mun vattaani kosketellaan ilman lupia. Mutta aiheeseen. En oo hankintoja tehny, mutta äiti on luvannu ostaa rattaat :p :shy:
 
Meillä on esikoisen vauva-tarvikkeet vielä tallessa vaatteita myöten. Mutta jos tulokas on poika niin sit saa/joutuu vähän hankintoja tekemään kun vaaleanpunainen ja pinkki on aika hallitsevia värejä esikoisen vaatteissa. :grin
 
Meillä on vaunut ostettu jo pari vuotta sitten kun kaveri ne myi.. Ostin ns. Varmuuden vuoksi ja epätoivon iskiessä meinasin ne jo moneen kertaan myydäkkin. Muuta me ei olla ostettu, tai no mulla on sellainen pieni salalaatikko johon olen ostanut yhden vaatekerran, myssyn, lelun, sukat ja harsoliinoja. Ja ne on ollut siellä jo 1.5vuotta..

No kesällä/syksymmällä sitten ostetaan mitä tarvitaan. Pinnasänky on jo joten siitäkään ei murhetta ole :)
 
En ole vielä ostanut mitään enkä varmaan vähään aikaan ostakaan. Vaunut löytyy, pinnis, turvakaukalo ja vaatteitakin esikoiselta ja jemmassa on myös poikien vaatteita jos poika sattuis tulemaan :) Hoitopöydän (ja toisen pinniksen kun olin kaksi itelleni hamstrannut) kerkesin luovuttaa jo isosiskolle mutta haluankin vähän erilaisen jos tämä pieni pysyy matkassa :wink Aion aika paljon ommella itse vaatetta ja pinniksen reunapehmoa ym muuta.
Mietin että ostaisko koti doblerin? Onko muilla kokemuksia siitä ja onko niillä merkeissä eroja? Mietin että ois esikolla kiva kuunnella pikkusisaruksen sydämenlyöntejä ja mies tuskin pääsee mukaan neuvolakäynneille tai ultriin, ehkä kerran kaks, niin sekin sais kuunnella. :)
 
Mulla on esikoisen ajalta ebayst ostettu kotidoppleri 30e:lla. Hyvä on ollut ja tulee käyttöön tässäkin raskaudessa. :)
standalone


Kauhistelin noita suomen hintoja niin mies etti sitten ebaysta. Saman näköisiähä noi dopplerit on, etten hirveesti usko suuria eroja olevan.
 
Mä olen ostanut jo muutaman unisex vaatteen :) Oli pakko... Vaunuja lukuunottamatta kaikki puuttuu ,kun olen esikoisen antanut jo pois.

Tähän raskauteen haluan ehdottomasti sen raskaustyynyn ,mikä auttaa nukkumaan. Valvoin esikoista odottaessa loppuraskaudessa kaikki yöt ,mikä ei ollut kivaa.
 
Juuu ei kans oo tullut kenenkään raskausmahaan koskettua ikinä.. Oon aina vaan haaveillu omasta :D Miehen äiti sanoi viimeksi, että meidän täytyy vaan sanoo, mitä hankintoja täytyy tehdä, niin tehdään! Aikovat auttaa kyllä paljon. Taitaapi "anoppi" olla hyvin hyvin innoissaan. On lastenlapsia ootellutkin kuulemma jo jonkun aikaa :D
 
Täälläkään ei olla koskettu raskausmahaan. En tosin tiedä, haluaisinko muutenkaan. Ja oma maha on pyhä. Hankin sähkökärpäslätkän niitä varten, jotka ottaa oikeudekseen koskee mun mahaan :D

Vielä ei oo tullu tarvetta hankkia vaatteita eikä leluja tms. Mut rattaita oon kattellut ku tiedän tarkkaan, mimmosest haluan, mut uuten tulee liian kalliiks :/ Myös hoitopöytää ja pinnasänkyy oon jo kattellut (käytettyinä).

Mitä kaikkee uskaltaa hankkii käytettyn, ja mitkä on ehdoton nounou käytettynä?
 
Mä oon semmosessa käsityksessä, että oikeastaan auton turvakaukalo ja sitten sängyn patjat on ainoot, mitä ei saisi hankkia käytettynä. Mut muut on sitten ihan oman harkinnan varassa. Mä oisin ite jo esikoisenkin kanssa ollu ihan valmis ostamaan käytettynä vaikka mitä ihan kestovaipoista alkaen, mutta mun miehellä on oudon kapeakatseinen suhtautuminen käytettyihin tavaroihin. Ni en sitten lopulta ostanu muuta kuin vaatteita ja joitakin puu- ja muovileluja käytettynä,
 
Mie oon ihan käsi tuon eBayn kanssa :D vähän päältä kolmenkympin näytti olevan suomessakin myynnissä niin vois kyllä tilata, sitten jos ei tykkää niin eiköhän sen saa eteenpäin :) Mie olen kans siinä käsityksessä ollut että patjat ja turvakaukalo kannattee ostaa uutena ainakin. Turvakaukalonkin jos ostaa tuntemattomalta käytettynä niin ei voi olla varma onko ollut esim kolarissa. Tästä olettaisin että siks suositellaan ostamaan uutena, varma en toki ole! :D
 
Takaisin
Top