Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mie aattelin koittaa pärjätä topin ja liivinsuojien kanssa. Äiti aikoinaan käytti kikkana harsoa. Taitteli harson ja laitoin sen suojaamaan yöpaidan alle.

Mä ostin tänään Lindexiltä setin, jossa oli mustat ja valkoiset imetysliivit, sellaiset hyvin kevyet, kaarituettomat ja enemmän toppimalliset, vaikka takana olikin hakaset. Onpahan jotain millä aloittaa. Kokeilin eilen lastentarvikeliikkeessä hyvin samanlaisia Boobin liivejä, jotka makso kolme kertaa enemmän, eikä musta olleet sen kummoisemmat. Lisäksi ostin imetystopin.

Mä en ampiaispesä itseasiassa edes katsonut onko kuosia muun värisenä, kun mä oon heikkona vihreään... :P

Tein illalla laatikkoon päällisen. Siis ihan omasta päästä, mittasin vaan reunat ja saumavarat ym. Pohjaan laitoin kuminauhakiristyksen kankaalle niin sain napakasti kiinni. Siksi kankaat ei näytä olevan ihan kohdillaan sivusta kun kuminauha pingottaa :P

Mä taas koin ahaa elämyksen että miellehän tulee vauva! Jotenkin tajuan tän välillä enemmän... Ööh. Ja siis mulla taitaa olla melkein kaikki hankittuna. Tänään haen patjan pinnasänkyyn ja apteekkilistan, niin mä olisin vähä niinku valmis... :)

Ai niin ja eilen kuolasin jyskissä niitä pallojouluvaloja. Haen sellaiset roikkumaan tuohon pinnasänky nurkkaan, vähä vauvalle ja mulle yö(työ)valoa ja ne oli nii kivat ku oli vaaleita sävyjä WP_20161116_08_45_30_Pro.jpg WP_20161116_08_46_48_Pro.jpg

Muokattu viimeksi:
Mie niin en kestä ku toi kuosi on niin ihana! Mietin että raaskiiko lähteä keskustaan kattomaan oisko tota eurokankaassa tai edes jotain samanlaista.. Sit vois sen imetystyynyn tehdä siitä! :D

Mä taas koin ahaa elämyksen että miellehän tulee vauva! Jotenkin tajuan tän välillä enemmän... Ööh. Ja siis mulla taitaa olla melkein kaikki hankittuna. Tänään haen patjan pinnasänkyyn ja apteekkilistan, niin mä olisin vähä niinku valmis... :) View attachment 46242 View attachment 46243

Heei mitäs kaikkee sieltä apteekista pitäiskään muistaa? Oon ihan unohtanu tämmösen asian!

Mul on tälläinen lista:
supot, ceridal, särkylääkkeitä, puuduttavat korvatipat, cuplaton, D-vitamiini, topsit, vanu, perusvoide, nenä frida.

Osa tosin ihan kaupasta mut on tossa jotain myös apteekista :)

Oi joo apteekissa pitää kanssa vielä käydä. Ja korvalämpömittari aiotaan hankkia, vaikka ihan pikkuruisella taitavat suosittaa pyllystä mittaamista. Mutta korva lienee helpoin sitten kun vauva alkaa vastustelemaan peppumittausta voimallisemmin.

Mä olen täysin fiksoitunut sellaiseen pehmoiseen untuvakaukalopussiin jonka huppuosan saa kiristettyä nyörillä päätä myötääväksi. Väittävät, ettei alle tarvitse kuin sisävaatteet. Ne mun himoitsemat on vaan joka ikisestä verkkokaupasta loppu. :arghh: Meidän lähiliikkeeseen piti tulla marraskuun alussa, mutta ei ollut vielä tullut eikä osanneet yhtään sanoa milloin saapuvat...

Ai mä jotenkin ajattelin ettei se onnistu? Meidän elektroninen mittari on ainakin niiiin hidas että vaikea kuvitella että sen saisi pysymään vauvan kainalossa riittävän kauan. :wideyed: Mutta tarkemmin ajateltuna ei kai se hidas mittari ole hyvä pepusta mittaamiseenkaan, eli joka tapauksessa pitää ostaa uusi mittari.

Joo ja muistaakseni pepusta ei sais mitata mittarilla jossa ei ole taipuisa pää!
Meillekin jossain kohtaa on tulossa toi korvakuumemittari koska se on helppo ja nopea :)

Eipä vauvat usein siitä lämmön mittaamisesta niin perusta, mutta onnistuu kyllä. Ja pikamittarissa kannattaa huomioida se, että se nopea arvio lämmöstä on usein "oletus" eli jos pitää kauemmin kainalossa, niin ei välttämättä pysy samana. Kannattaa lukea ohjeet huolella! :)

Tässä se yövalo mistä puhuin. Jyskistä 6€ sormipattereilla toimiva pallovalo :) sopivan himmeä ettei vauva piristy yöllä kun herää tissille. Ei tarvinu ostaa kallista yövaloa himmentimellä :P

Pesänrakennusvietti pahimmillaan...koko illan oon ommellu verhoja :P WP_20161116_20_34_44_Pro.jpg

Mie kans kävin hakemassa clas ohlsonilta oisko ollu kympillä ton tyyliset valot :) lastenhuoneeseen ajattelin laittaa ja toimii kanssa pattereilla.
Lähdin alunperin hakemaan semmosia isoja palloja mut noi vaan oli pakko saada :joyful:

Liitteet

• IMG_20161116_154839.jpg
    IMG_20161116_154839.jpg
    875 KB · Katsottu: 47
Meillä on sellainen infrapuna(?!) kuumemittari. Se mittaa ihan sekunnissa mistä kohtaa iholta vaan. Tosi näppärä ja tuntuu kyllä olevan ihan päteväkin, näyttää kyllä oikeaa lämpötilaa.
Mun täytyy varmaan kans lähtee vielä liiviostoksille. Esikoisen vauva-ajalta on parit kaarituettomat (varmaan just Lindexin) pehmeet liivit, jotka on kyl helpot käytää, mut aika kulahtaneet ja venähtäneet jo. Ja nää säkit kyl tarttee kunnon supporttii.. :P Ehkä siirrän noi vanhat yökäyttöön ja lähden ettimään päiväliiveiksi jotain tukevampia.

Mä oon (ehkä) ostanut kaikkea tarvittavaa vauvalle mut en oikeastaan mitään itselle... En ajatellut ostaa mitään imetysliivejä tai paitoja kun kuvittelen (?), että homma hoituu ihan vaan paitaa nostamalla. Vai oonko väärässä?

Ostin vielä sadesuojan vaunuihin sekä ison heijastinsuojan joka peittää vaunujen koko kuomun - eipä tarvii pimeänä liikkua tuolla metikössä.

Quaakkeli; kotioloissa toimii ihan mainiosti niin et paita ylös ja tissi esiin. Jossain muualla sut ihan mukava kun tissin saa esiin paljastamatta koko yläkroppaa.
Imetysliivit on pehmeämmät ja joustavammat kuin tavalliset ja kun niissä on se avattava luukku saa rinnan helpommin esiin. Kaarituet taas saattaa painaa alkuun ikävästi kun rinnat turvoksissa. Ja useimmat käyttää rintsikoita/toppia yötä päivää kun vapaana rinnat valuu maitoa itsekseen
Vauvahan ottaa suuhun siis koko nännipihan, ei vain nipukkaa, et rintaa pitää saada esille vähän enemmän.

Takaisin